Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• January 8, 2025
  • 645 reacties
  • 25255 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

645 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 13, 2025

De interface is onprettig en omslachtig.

Ik denk dat je doelt op het ontbreken van de "minigids" die met pijltje naar beneden geopend kon worden tijdens het televisie kijken. Klopt dat?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 13, 2025

Hoi ​@D.G. 

Je LG is uit 2012 en zou dus best al HDMI CEC kunnen hebben. Je kan dan de chromecast Google-TV bedienen met de LG afstandsbediening. Die heeft wel cijfers en p+,p- toetsen. 

Waarom gebruik je niet gewoon de tv ontvanger van kpn. Ook de oude app vond ik op het meest gebruikte toestel niet fijn. Net te weinig mogelijkheden als opnames van BBC First en vrt niet kunnen afspelen. 

Live TV kijken lukt niet, En uitzendingen terugkijken loopt naar verloop van tijd vast. Graag de oude versie zsm terugzetten.

Ik heb een TCL televisie met Google TV   android versie 11.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 13, 2025

De problemen met live kijken met TCL kwamen tijdens de test helaas onvoldoende naar voren. Slechts één TCL gebruiker van meerdere had dit. 

Nu heeft het hele hoge prioriteit ​@Gerard_Jonker .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 13, 2025

Weer iets geks Jasper van KPN.  De ondertiteling is niet uit te krijgen. 

Ik doe een duurtest naar aanleiding van een opmerking dat ie na 6 uur stopt. Nu na ruim 2 uur 20 minuten even stukje terug gehad. Daarna weer live. Staat de ondertiteling ineens aan en wil niet meer uit.

Update (25 minuten later): het blijkt wel te lukken met de eigen afstandsbediening van de Nokia 8000 box. Ik bedien die, en dus ook de app, eigenlijk altijd met de Philips ab middels hdmi cec. Maar daarmee lukt(e) het niet.

zeer tevreden met de nieuwe kpn app werkt prima

• Deelnemer
  • January 13, 2025

Ik zat in de verkeerde topic en werd verwezen naar deze hier.

Dus nogmaals:

Sorry hoor, 

Die oude TV app werkte al niet vlekkenloos op de tv maar deze nieuwe is nog vele malen beroerder. 

Loopt continu vast.

Ben er helaas niet echt gelukkig mee.  Er mist ook het één en ander. Zo jammer.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Loopt hij bij jou vast bij specifieke acties of op specifieke momenten ​@Ron koper?
Wat voor apparaat gebruik je? Krijg je ook een foutmelding?

• Deelnemer
  • January 13, 2025

Loopt hij bij jou vast bij specifieke acties of op specifieke momenten ​@Ron koper?

Nee, spontaan als je iets zit te kijken. Ikzelf kan het wel weer aan de gang krijgen maar als ik van huis ben lukt het mijn ega niet. Ik heb gewoon een vrij nieuwe Sony TV. Start ook hakkerig op na afsluiten. Ik word er tureluurs van. Echt heh? Ik was best tevreden ondanks dat die oude app ook niet vrij was van momentjes en nu wordt het wel wat minder met het tevreden gevoel.

• Deelnemer
  • January 13, 2025

Wat voor apparaat gebruik je? Krijg je ook een foutmelding?

TV loop niet vast. De app loop vast en start hakkerig op (trager dan de oude). Dit was even een toevoeging.

• Topper
  • January 13, 2025

Hier nog eentje met zwart beeld bij afspelen van zowel live zenders als terugkijken als opnames sinds de update. Android app op Sony TV (KDL-43W809C). Afspelen lijkt heel kort te beginnen maar blijft daarna hangen (0,1sec geluid, en als er toevallig ondertiteling is verschijnt deze en blijft staan op hetzelfde).
Volg dit topic en hoop op een snelle fix/update of rollback.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 13, 2025

Bedankt voor je terugkoppeling ​@Ron koper, deze signalen zetten we uiteraard door naar de ontwikkelaars van de app en hopelijk is dit zo snel mogelijk verholpen!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@RobbieM , dank voor jouw bericht en ook welkom hier op de KPN Commuity!

Ook jij bedankt voor jouw feedback. Ook dit koppelen we uiteraard terug naar de ontwikkelaars.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 13, 2025

Ik kan sinds 7 januari geen TV meer kijken met de nieuwe TV+ app voor Android.

Met de overgang op 6 januari werd bij mij op twee stuks Boxy Dunes met OS android tv 11 
de KPN TV+ voor android tv geïnstalleerd.

Was na opstarten even blij.
Het menu overzicht is goed zichtbaar met de stils van de kanalen, een verbetering t.o.v. ITV.
Zodra ik echter een kanaal kies verschijnt alleen de zender ID met zoekbalk en ondertitel keuze.
Geluid en ondertiteling blijkt aanwezig maar het beeld blijft zwart.
Een heel enkele keer met enkelt een stil beeld. Guid en ondertiteling lopen dan wel door.

Cash geleegd, Geen verbetering.
App geheel verwijderd en via Google Play opnieuw laten installeren: Geen verbetering.

Na de TV+ update zijn mijn media-players nu niet meer bruikbaar voor KPN-TV.

Wat nu?

Ik durf dit niet zo te zeggen omdat de app specifiek op Smart TV's is gericht, hoewel dit ook op Android TV draait. Ik ga die vraag hier ook stellen. Als ik me niet vergis gaat het om deze kastjes

@Alex,

Ja het gaat om deze kastjes. Ik gebruik ze ook om met Kodi H.265 te streamen, dit gaat perfect.
Met de oude itv-app werken deze dan ook prima. Mooie kasjes met hardware H.265 decoder.

In jullie omschrijving staat niets over Smart-TV. Daar staat het omschreven als app voor Android-TV
De app werd automatisch door Play-store over de oude itv-app geinstalleerd.
Hier had ik geen inbreng in ;-P

In de Play store verschijnen m​​​​​ijn beide Body-Dune streamers als devices waarop deze app geïnstalleerd kan worden.
Wat kan je als gebruiker dan nog doen?

• Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Wij kijken sinds augustus 2024 TV met de KPN TV App op bestaande TV‘s m.b.v. Google Chromecast (GA03131) met Google TV (Full HD-versie) tot tevredenheid.

Bestaande TV‘s hebben geen bluetooth voorziening dus op een van de chromecasts is er via de Bluetooth optie van de Chromecast een Bose Quitcomfort draadloze hoofdtelefoon aangesloten.

Deze oplossing heeft gewerkt tot vorige week  de nieuwe versie van de app (KPN TV+ Smart TV Android TV) automatisch geinstalleerd werd.

Dit is wat er nu gebeurt:

Bij gebruik van de hoofdtelefoon gaat de nieuwe versie van de KPN TV app achter lopen op de Live uitzending en stopt met werken na enkele minuten.

Het vermoeden is dat de nieuwe app probeert beeld en geluid op elkaar af te stemmen door achter te gaan lopen op live.

De chromecast heeft een instelling om beeld en geluid niet aan te passen maar zegt ook dat de app niet overrulled kan worden.

De internet snelheid (100 mb/s) is ruim voldoende en er is een Mesh systeem dus overal goede dekking.

Alle drie de chromecasts hebben hetzelfde probleem met de bluetooth verbinding.

Hebben meer gebruikers dit probleem (Bug in de nieuwe App?). Wie kan mij helpen?

• Topper
  • January 13, 2025

Na de laatste update werkt de app helaas niet meer op mijn xiaomi tvbox v2 met Android tv 11 als besturingssysteem. App start zeer langzaam op en na kiezen van een zender alleen zwart beeld met geluid of soms stilstaand beeld. 
Gelukkig in dit forum de tip gevonden om een oude versie te installeren en auto update uitgezet. We kijken nu weer probleemloos met de oude versie dus ik hoop dat deze voorlopig nog een tijd blijft werken!

Wifihifi
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Nieuwe storing erbij vandaag: Als ik naar een zender kijk pauzeert het programma af en toe en gaat dan naar 4a5 seconden weer verder

• Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Kan ik ook terug naar de oude app? Ik kijk via chromecast, is niet te doen. 

Je gebruikt waarschijnlijk de afstandsbediening van de Chromecast, klopt dat?

Zelf heb ik een Comfort+ afstandsbediening met mijn Chromecast Google TV gekoppeld en dan werkt het (bij mij) uitstekend.

Ik mis nog wel wat functionaliteit (minigids) en het switchen van zender is heel traag maar verder is de smart-TV+ app gelukkig wel stabiel.

Je kunt overigens ook de onderstaande app gebruiken om jouw Chromecast te bedienen.

Klopt, met een beamer. Die comfort+afstandsbediening gaat voor mij het verschil niet maken volgens mij. Het is vooral de intuïtieve minigids die blijft ontbreken. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 13, 2025

Helaas had ik automatische update ook aan staan op mijn TCL tv  ( model 2024 : 43P71BX1 met android 12)

Met die vernieuwde app werkt niets fatsoendelijk. Geluid loopt niet synchroon, live tv springt telkens aantal minuten terug, dan weer blijft beeld stilstaan, of loopt ogenschijnlijk versneld, ondertiteling blijft aan, zappen duurt lang, krijg door dat gedoe nog niet eens kans om te kijken naar wat dan ook.

Ik dacht altijd dat updates er voor bedoeld waren om bugs, beveiliging, veranderingen en verbeteringen te installeren, maar dit is geen van allen, erger nog, alleen maar  verslechteringen.

Ik ga maar proberen de oude app te installeren.

Maar ik begrijp dat de automatische update dan uit moet.

Kan ook alleen de update voor de kpn itv app worden uitgeschakeld, anders krijgen mijn overige apps ook geen update meer.

• Nieuwkomer
  • January 13, 2025

De nieuwe app lijkt wel niet getest. Regelmatig loopt hij vast en dan wordt je er gewoon uitgegooid. Oudere opnames laden voor geen meter en ook hier app uitgegooid. Hoe durf je zoiets vrij te geven..

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 13, 2025

Helaas had ik automatische update ook aan staan op mijn TCL tv  ( model 2024 : 43P71BX1 met android 12)

Met die vernieuwde app werkt niets fatsoendelijk. Geluid loopt niet synchroon, live tv springt telkens aantal minuten terug, dan weer blijft beeld stilstaan, of loopt ogenschijnlijk versneld, ondertiteling blijft aan, zappen duurt lang, krijg door dat gedoe nog niet eens kans om te kijken naar wat dan ook.

Ik dacht altijd dat updates er voor bedoeld waren om bugs, beveiliging, veranderingen en verbeteringen te installeren, maar dit is geen van allen, erger nog, alleen maar  verslechteringen.

Ik ga maar proberen de oude app te installeren.

Maar ik begrijp dat de automatische update dan uit moet.

Kan ook alleen de update voor de kpn itv app worden uitgeschakeld, anders krijgen mijn overige apps ook geen update meer.

Nee bij de meeste kan je alleen alles uitschakelen. Op een Android telefoon kan je per app aan geven maar bij google tv niet. Maar je kan wel handmatig updaten ,mocht een app opeens niet meer werken.

• Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Tv nu overzicht mist. Balk veel te veel input nodig . Zeker getest met alleen ned 123?  Geen ovetzicht meer... Sony bravia. Tv . Bij selecteren zender herstart de applicatie ipv naar de zender te gaan. Verschrikkelijk traag indien je een zender kan kijken en over wil naar andere zender. Tijdens wissellen van zender ook vaak crash in de app - dus weer vanaf begin starten.  Graag downgraden asap.

wjb
Wijsgeer
  • January 13, 2025

Tv nu overzicht mist. Balk veel te veel input nodig . Zeker getest met alleen ned 123?  Geen ovetzicht meer... Sony bravia. Tv . Bij selecteren zender herstart de applicatie ipv naar de zender te gaan. Verschrikkelijk traag indien je een zender kan kijken en over wil naar andere zender. Tijdens wissellen van zender ook vaak crash in de app - dus weer vanaf begin starten.  Graag downgraden asap.

Op mijn Chromecast Google TV kan ik maar één ding van jouw lijst beamen en dat is de traagheid.

Het "Nu op TV" overzicht is er overigens ook op jouw Sony televisie nog wel.

De app is op mijn Chromecast Google TV nog nooit gecrashed. Op welke Android versie draait jouw Sony televisie?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Echt waardeloos deze update, de vorige app haperde ook wel eens maar dit is echt niet te doen. Uitzending loopt om de paar seconden vast. Altijd zonder problemen gewerkt op mijn chromecast met Google tv. Ik word zo onderhand verplicht om dat tv decoder kastje weer aan te gaan sluiten als ik nog tv wil kunnen kijken. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 13, 2025

Boeven praktijken,haal die vreselijk popup weg.