Skip to main content
Beantwoord

De NPO Plus app via kanaal 205 valt regelmatig weg

• February 22, 2025
  • 13 reacties
  • 356 keer bekeken

Op mijn TV gebruik ik niet de NPO plus app , maar ga ik naar zender 205: rode knop en dan kom je misschien ook in de app, maar het is zender 205. Om de haverklap staat het beeld op zwart. En dan moet je weer helemaal terug naar zender 205, opnieuw inloggen, wachten, programma zoeken, wachten, en dan eindelijk kun je weer (even) verder. Echt waardeloos.

Waar ligt het aan en wat kan ik er aan doen?

Beste antwoord door PeterG

De app in je tv werkt veel beter. Ik kan beter zeggen apps in tv. Die smart tv heb je ook niet voor niks gekocht. 

Die in de 2952 is een uitgeklede Linux versie. Bovendien heeft die ontvanger een tragere processor dan een tv. Uitstekend geschikt voor televisie ontvangst. Maar eigenlijk niet voor apps. Die zijn in de 2952 ook meer bedoeld voor consumenten zonder smart-tv. En indertijd om de concurrentie bij te blijven. Ziggo had het al, toen kpn het nog niet had.

Er zijn heel wat zijsprongen gemaakt om apps te krijgen op die Linux apparaten die daar nooit op gemaakt waren / zijn.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2025

Beste ​@BK6 je bedoelt waarschijnlijk NPO Start.

NPO Plus is de betaalde versie binnen NPO Start.

Ik heb het zojuist geprobeerd en werkt bij mij gewoon goed.

Log je misschien steeds uit als je NPO Start verlaat?

Welk merk en type tv-decoder gebruik je van KPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2025

Beste ​@JanD 

Ik heb een betaalde versie van NPO. Via kanaal 205 log ik in (mijn account is gekoppeld aan mijn app) en blijf ik ook doorgaans ingelogd. Soms moet t opnieuw, maar dat is geen probleem. Op de decoder staat Arris VIP 2952.

Op onze andere devices werkt de app prima, maar via de TV (kanaal 205) dus niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2025

Beste ​@BK6 het kan aan de tv-decoder liggen, dit model is nog niet zo van de apps.

Ik stel voor gewoon de app op je tv te gebruiken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2025

Beste ​@JanD 

dank voor het meedenken. ik zal t eens proberen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2025

Graag gedaan ​@BK6 laat s.v.p. de (goede) afloop even weten en voor verdere vragen kun je hier natuurlijk ook weer terecht.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 22, 2025

De app in je tv werkt veel beter. Ik kan beter zeggen apps in tv. Die smart tv heb je ook niet voor niks gekocht. 

Die in de 2952 is een uitgeklede Linux versie. Bovendien heeft die ontvanger een tragere processor dan een tv. Uitstekend geschikt voor televisie ontvangst. Maar eigenlijk niet voor apps. Die zijn in de 2952 ook meer bedoeld voor consumenten zonder smart-tv. En indertijd om de concurrentie bij te blijven. Ziggo had het al, toen kpn het nog niet had.

Er zijn heel wat zijsprongen gemaakt om apps te krijgen op die Linux apparaten die daar nooit op gemaakt waren / zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2025

👍

Ik heb ook het probleem dat via kanaal 205 de NPO start app regelmatig uitvalt. Ik begrijp dat veel mensen dit probleem al geruime tijd hebben. Wat ik alleen niet begrijp is de opstelling van de KPN. Ik krijg de indruk dat KPN weinig initiatief toont om tot een oplossing van dit probleem te komen. Beste KPN wat doen jullie aan dit probleem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2025

Beste Johan

Gedeelde smart is halve smart. Maar het is een goede vraag aan KPN! Ondertussen heb ik wel een verbeterde versie van een ontvanger gekregen, maar die vertoont dezelfde kuren, hetzij iets minder vaak. Er is wel een echt betere ontvanger begreep ik, maar die mag ik niet hebben want ik heb mijn contract net verlengd…. En ik ben nota bene 35 jaar aaneengesloten klant bij KPN.

• Nieuwkomer
  • June 28, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Ik had op mijn Samsung Smart TV de app maar die is verwijderd. Daarom gebruik ik kanaal 205. Ik moet wel want er is geen andere optie. Hier dus ook vaak het zwarte beeld. Opnieuw opstarten helpt dan vaak wel maar vaak ook helemaal niet. Heb vorig jaar een keer contact gehad met NPO over dit probleem. Vaag antwoord gekregen dat ze er mee bezig zijn. Mijn ontvanger is HMB2260V2. Iemand een idee hoe dit op te lossen.

Inmiddels heb ik de nieuwste ontvanger gekregen. Nu geen problemen meer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2025

HMWT schrijft: Mijn ontvanger is HMB2260V2.

Dat is wel een héél oud beestje. Minstens 11 jaar.

Bij mijn moeder liep die ontvanger steeds direct vast bij starten Netflix en ook Youtube. Niks meer mee te beginnen. Behalve stroom er even af en herstarten.

Ze vond het niet erg want ze gebruikt voor apps de smart-tv. 

Maar toen het met gewoon tv kijken ook begon te haperen heeft ze op mijn advies de klantenservice gebeld. Met de mededeling “mijn hmb2260* is stuk”. Na een kort gesprek met de medewerker werd ie vervangen door de, veel betere, Arris VIP5202. Alles loopt weer soepel.

*je kunt ook zeggen “Mijn Arcadyan ontvanger is stuk”.

Mijn advies ​@HMWT is dus even bellen.

En wat betreft je Samsung: als je een Samsung account hebt heb je toegang tot de app store. Van daaruit kun je heel eenvoudig Netflix weer downloaden op je tv en daarna aan het smarthub menu toevoegen.

Geen Samsung account? Hier kun je er een maken http://account.samsung.com .

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

Om te beginnen is 205 geen kanaal, maar een snelkoppeling naar de app van NPO start.

Zoals al vermeld, de Arris 2952 is geen mediabox en de processor is veel te traag.

De Arcadyan HMB 2260 is nog ouder en die processor is nog trager.

Ook de laatste linux KPN tv ontvanger Arris VIP 5202 is niet snel genoeg.

Een app wordt steeds groter en er kan steeds meer mee.

Daar kunnen die 2 “oude” Linux boxen niet tegenop. 

Moderne Smart tv's hebben een veel snellere processor en daarop zou het goed moeten werken.

Als je contractvrij bent, kan je ook overwegen om je abonnement om te zetten naar KPN tv+

Dat is een Android mediabox en die heeft een goede snelle processor.

Hij kan de app's wel goed afspelen.

Hou wel in de gaten dat je niet meer terug kan, als je het abonnement hebt omgezet.

Lees je eerst goed in, wat de verschillen zijn.

De kwaliteit is ondertussen wel goed van de DIW7022

@Noordzee ik ben al 5 jaar met pensioen.

Dus denk ik dat ik wel onder de groep “ouderen” valt.

Ik gebruik teletekst NOS op de mobiel voor voetbal.

Via 818 kan je dat sneller zien.

Verder kijk ik nieuws via de NU en de AD app.