Skip to main content
Vraag

De ondertiteling die je zelf kunt aanzetten is veel te klein!

• 10 January 2025
  • 15 reacties
  • 106 keer bekeken

Ondertiteling is mega klein als je het zelf aan zet bij programma's, dit is niet te doen voor mensen die slechtziend zijn

15 reacties

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 10 januari 2025

Ik neem aan dat je het nu hebt over de NIEUWE APP voor de smart-tv of streaming apparaat. Kan je dit nog even bevestigen?

Daar is de ondertiteling best klein. Zeker als je ook een kleine tv hebt (32 inch of kleiner).

De ondertiteling is bedoeld voor slechthorenden, maar als je óók slecht ziet is ie op een kleine tv klein.

Via de ontvanger heb je veel betere ondertiteling. En andere zaken werken via de ontvanger ook beter. Waarom gebruik je die niet?

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 januari 2025

Ik heb geen kleine tv, maar het betreft in de nieuwe app, ik gebruik deze tv op een andere kamer, dus heb ik geen ontvanger, alles gaat via wifi, en de medewerker van kpn gaf aan dat ik een reactie moest plaatsen op het forum zodat het genoteerd wordt en hopelijk iets aan gedaan wordt

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 10 januari 2025

Hallo ​@Mirocky ,

In de KPN TV+-app is dat niet in te stellen.

Ik heb dit wel eens eerder als wens gezien. Een moderator heeft dit toen doorgegeven: 

Je verzoek is bij het tv team aangekomen. Het staat voorlopig alleen niet op de agenda om opgepakt te worden, heb ik begrepen😓. Dan kan je daar in ieder geval rekening mee houden. 

Mocht het echt lastig zijn, dan kan je eens kijken of Digitenne een optie voor jullie is. Je kunt dit aanschaffen bij je internet + tv, gemakkelijk via MijnKPN. 

Bij Digitenne kijk je ondertiteling op vrij veel zenders via teletekstpagina 888. Ik heb dat van de week getest en de ondertiteling is vrij groot in beeld.    

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 januari 2025

Digitenne heb ik niets mee, veel te weinig zenders, lost het probleem niet op, het ligt nu bij kpn, voorheen had ik er geen last of problemen mee, maar door de nieuwe app(update) is alles anders geworden en kon weet ervan, ik moest van hun dit zo doorgeven en dit nu gedaan

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 10 januari 2025

Ik had bij de test al aangegeven dat die ondertiteling erg klein is. Nooit stilgestaan bij slechthorenden én slechtzienden. Alleen het eerste en dan is ie wel leesbaar. Hier op de 43 inch, dat wel. Maar nog altijd zelfs kleiner dan de gewone ondertiteling bij buitenlandse producties/talen.

Het is toen '’doorgegeven aan het team'’. 

Ik vind zelf dat de app veel te vroeg beschikbaar is.

NLziet houdt wel rekening met de instellingen die je zelf maakt in je apparaat voor de ondertiteling. 

Onderstaand 2 foto's, net gemaakt. Bovenste huidige app, daaronder via NLziet. Dat laatste is duidelijk groter, want die neemt mijn instellingen over voor de ondertiteling in de box. Wit met slagschaduw en standaard grootte. Maar je kunt uiteraard ook instellen met de bekende zwarte achtergrond enzo. En zelfs wat groter kan ook nog.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • 6499 reacties
  • 14 januari 2025
Mirocky schreef:

Ik heb geen kleine tv, maar het betreft in de nieuwe app, ik gebruik deze tv op een andere kamer, dus heb ik geen ontvanger, alles gaat via wifi, en de medewerker van kpn gaf aan dat ik een reactie moest plaatsen op het forum zodat het genoteerd wordt en hopelijk iets aan gedaan wordt

Ik zal je feedback doorgeven ​@Mirocky bedankt voor jouw feedback! 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 24 januari 2025

Weet je wat nu nog leuker is dat de kpn app via google play store op de tv niet meer te vinden is, ik had een update en nu niets meer te vinden, krijg ik als antwoord ja de app kan niet op alle tv's, ik heb de app altijd gehad en nu kan het niet omdat de nieuwe app in het leven is geroepen, belachelijk... Ik kan niet meer tv kijken, moet je kijken wat ik betaal elke maand

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi ​@Mirocky . Wat vervelend. Had je 'm misschien per ongeluk verwijderd sinds afgelopen vrijdag 17-1. Want anders zou je 'm nog gewoon moeten hebben.

Hij is tijdelijk uit de Store, maar wordt voor iedereen die 'm heeft nog gewoon ondersteund.

Je tv is Android (of Google). Dus vanaf je smartphone casten kan voorlopig totdat ie weer in de Store is te krijgen.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 24 januari 2025

Tijdelijk? Zoals genoemd update gisteravond en sinds de ochtend kan ik niets meer, wanneer komt het weer in de play store? Want dit kan natuurlijk niet

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 24 januari 2025

Ik acht de kans groot dat het volgende week weer in de Play Store aanwezig was.

Had je tot gisteren nog de OUDE app op je televisie ​@Mirocky ???

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 24 januari 2025

Nee, ook al de nieuwe, maar kreeg een update en helaas kon ik niets meer, dus verwijderd en toen gezocht en niets kunnen vinden, ik hoop dat het heel snel weer in de store staat, want dit is zo onhandig

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 24 januari 2025

dus verwijderd

Dat is altijd zinloos. Je hebt ALTIJD de meest recente. Verwijderen van welke app dan ook om deze opnieuw te downloaden levert altijd dezelfde versie op die je net verwijderd hebt.

Als iets niet goed werkt met een app is verwijderen niet aan te bevelen. Maar gewoon wachten op een update wel.

Ik had die ellende met de Videoland app jaren terug. Oude verwijderd en toen bleek de nieuwe, ondanks berichten, niet beschikbaar.

Het is nu echter wachten tot de volgende versie weer in de de Store staat die dan voor álle merken weer goed zal werken. Er is nu vorige week vrijdag 'snel’ even een versie geplaatst voor TCL en PHILIPS. Die 2 merken kregen helemaal geen beeld meer. Maar die werkt(e) niet op andere merken en dus daardoor even niet beschikbaar voor downloaden.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 24 januari 2025

Ellende dus, nooit problemen gehad met de oude app, en nu met de nieuwe, het is waardeloos

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • 6499 reacties
  • 28 januari 2025

Het spijt mij oprecht dat je tot nu toe deze ervaring hebt gehad. Ik hoop ook dat op korte termijn de app weer beschikbaar zal zijn voor jou. Wellicht is een ontvanger aansluiten een tijdelijk alternatief?

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 januari 2025

Ik hoop ook dat het zeer zeer snel opgelost gaat worden, ontvanger duurt ook weer zo lang, ik ben er klaar mee, zit er serieus aan te denken om over te stappen, ik snap het werkelijk niet, nooit nooit problemen met de andere app of updates en nu met de nieuwe app, en aanpassingen continue, slordig van kpn en dan niet met een van hun kant oplossing komen... Ik hoop oprecht dat het eind deze week opgelost is, dat casten van telefoon naar tv is ook vervelend