Skip to main content
Beantwoord

De TV+ app werkt niet goed buitenshuis

• January 26, 2025
  • 15 reacties
  • 121 keer bekeken

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img

KPN tv+ werkt buitenhuis niet, hapert het beeld steeds of loopt vast. op verschillende locaties waar wifi verdercgoed werkt

Beste antwoord door bolsiusrs52

Al contact met het park waar we zijn was een storing

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 26, 2025

Beste ​@bolsiusrs52 hebben we het over de TV+ decoder of de TV+ app???

De TV+decoder kan alleen binnenshuis gebruikt worden via een KPN internetverbinding.

De TV+app wordt bijgewerkt en is tijdelijk even niet beschikbaar op sommige apparaten.

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 26, 2025

Sorry ik heb het over de tv-app

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@bolsiusrs52, welkom op onze community, wat vervelend dat je niet goed TV kunt kijken zo.
Kun je toelichten waar je precies tegenaan loopt en wat voor apparatuur je precies gebruikt?

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2025

We kijken via een iPad op verschillende locaties ( thuis werkt het wel goed) loopt het beeld steeds vast op hapert. Dit is al maanden zo.

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 30, 2025

Nu hebben we helemaal geen beeld meer staat stil

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

​@bolsiusrs52 Als er iets frustrerend is tijdens het kijken, is het wel haperend beeld. Ik snap je vraag helemaal.

Je zegt dat je dit probleem op de iPad ervaart, maar alleen buitenshuis. Heb je een iPad met een SIM kaart? Of zit je buitenshuis op een ander wifi netwerk? Ik acht de kans namelijk redelijk groot dat het bufferen komt door een zwak wifi signaal.

Mocht je wel een SIM kaart in je iPad hebben, heb je dan wel genoeg data?

Het zou vooral erg helpen als je bijvoorbeeld eens kan sturen op welke zender het gebeurt, hoe je verbonden bent en waar je (globaal) bent. Hoe meer info je deelt, hoe beter we kunnen meedenken!

wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2025

​Ik acht de kans namelijk redelijk groot dat het bufferen komt door een zwak wifi signaal.

Ik acht die kans eigenlijk vrij klein. Er zijn veel meer meldingen van haperende beelden bij het gebruik van de TV+ app op iPads (en iPhones) dan op Android tablets (en telefoons) en dat terwijl er in absolute zin veel meer Android apparaten in gebruik zijn.

Ik heb echt het gevoel dat de TV+ app technisch wat ruzie heeft met iPadOS en iOS. 

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

Klopt, met data op iphone bijv werkt het wel.

wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2025

Klopt, met data op iphone bijv werkt het wel.

Dat is ook eigenlijk niet te vergelijken immers op een iPhone via 4/5G wordt een lagere bitrate gebruikt.

Wat als je jouw iPad via de hotspot van jouw iPhone laat communiceren? 

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

Kan zeker ook maar met een goed wifi signaal moet het gewoon werken daar gaat het mij om. Maar weet nu de reden waarom het niet werkt.

wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2025

Maar weet nu de reden waarom het niet werkt.

Wat is die reden dan? 

Heb je nu ook last van haperingen als je de iPad via de hotspot van jouw iPhone laat communiceren? 

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

Nee dan heb ik goed beeld

wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2025

En als je buitenshuis via WiFi een speedtest doet vanaf jouw iPad, welke snelheid meet je dan? 

bolsiusrs52
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 31, 2025

wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2025

Je gaf aan dat dit issue op meerdere locaties speelde maar nu begrijp ik uit jouw woorden dat je het eigenlijk over een vakantiepark hebt? Klopt dat?

Dat verandert de zaak immers drastisch, op vakantieparken, campings en vaak ook hotels moet de Internetverbinding met zo veel gasten gedeeld worden dat daardoor vaak maar een beperkte bandbreedte beschikbaar is voor jouw apparaat.

Maakt het nog interessanter hoeveel Mbps je meet via een Speedtest.