Skip to main content
Vraag

De uitzending van RADAR op 31-8-2026 is niet terug te kijken op KPN TV+

• September 2, 2026
  • 8 reacties
  • 141 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Het programma RADAR van 31-8-2026 is niet terug te kijken via TV+.

Waarom is dat?

Heb dezelfde klacht neergelegd bij de NPO en sinds vanmorgen is via NPO Start het programma terug te kijken. 

Waarom wordt het dan bij TV+ nog steeds geblokkeerd??

8 reacties

• September 2, 2026

Via NPO Start was het dezelfde dag al terug te kijken net als opsporing verzocht.

Terzijde speelt dit ook bij de oranje concullega kortom dit is iets vanuit de NPO.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Gerard.Brul. Het heeft inderdaad te maken met een rechtenkwestie zoals ​@Rowi. al impliceert. We mogen deze uitzendingen achteraf niet aanbieden, maar de NPO kan besluiten (en doen dat vaak ook) om het zelf wel aan te bieden. 

Mooier kan ik het niet maken en kan je alleen maar adviseren om af en toe een uitstapje te maken naar de NPO app. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 7, 2026

maar de NPO kan besluiten (en doen dat vaak ook) om het zelf wel aan te bieden. 

Dat doet NPO niet, omdat terug kijken is gewoon beschikbaar bij andere TV provider

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2026

Ik weet niet welke provider dát is, maar bij Ziggo was die van 31 augustus ook niet terug te kijken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 7, 2026

Ik weet niet welke provider dát is, maar bij Ziggo was die van 31 augustus ook niet terug te kijken. 

Volgens me gebruiken Ziggo en KPN dezelfde Gids-leverancier. Dit is een fout van de leverancier, het is geen blokkade vanuit NPO.

• September 7, 2026

Ik impliceer geen rechtenkwestie als dat wel het geval zou zijn dat zal dat toch in samenspraak met de provider gaan. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

Voor wat het nog waard is: de volgende aflevering van Radar op 7 september is weer wél terug te kijken via de epg.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik impliceer geen rechtenkwestie als dat wel het geval zou zijn dat zal dat toch in samenspraak met de provider gaan. 

Excuses. Dan las ik je reactie verkeerd. 

maar de NPO kan besluiten (en doen dat vaak ook) om het zelf wel aan te bieden. 

Dat doet NPO niet, omdat terug kijken is gewoon beschikbaar bij andere TV provider

[Afbeelding verwijderd]

Dat was laatst ook het geval met De Slimste Mens ter Wereld (België) en Reizen Waes. Bij ons waren deze afleveringen niet terug te zien en wel bij enkele concurrenten. Navraag daarover leerde dat het te maken had met rechten. Meer kan ik er niet van maken.