Skip to main content
Beantwoord

De zoekfunctie van TV+ zoekt niet in Netflix

• January 13, 2025
  • 20 reacties
  • 164 keer bekeken

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3

De zoekfunctie van de tv+ box zoekt bij mij niet in netflix.

Beste antwoord door Erik van KPN

Ik heb terugkoppeling ontvangen en het is inderdaad zo dat zoeken via de Google Assistent, en zoeken via het vergrootglas in het menu en op de afstandsbediening twee aparte dingen zijn.

De interne zoekfunctie van de TV+ Box zoekt niet in Netflix, en dat gaat ook niet gebeuren. Netflix wil hier zelf niet aan meewerken.

Maar, de Google Assistent zoekt wél in Netflix. Dus als je wilt zoeken met inbegrip van Netflix content, gebruik dan de Google Assistent knop op de afstandsbediening.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

Dan zoek je toch gewoon op Netflix zelf,  ​@BasT?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • January 13, 2025

Als er een film op tv wordt aangeboden, wil ik kunnen zien waar hij ergens anders (zonder reclame) ook wordt aangeboden.

Bij de Arris 2952 was dit wel het geval.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

Ja, dat is wel handig inderdaad. Maar voor de zekerheid kijk ik altijd overal waar een film eventueel beschikbaar is. Je weet nooit zeker of de overkoepelende zoekfunctie alles vindt, ​@BasT.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@BasT, welkom op onze community,  ̶v̶o̶l̶g̶e̶n̶s̶ ̶m̶i̶j̶ ̶h̶o̶o̶r̶t̶ ̶h̶i̶j̶ ̶d̶a̶a̶r̶ ̶o̶o̶k̶ ̶g̶e̶w̶o̶o̶n̶ ̶t̶e̶ ̶z̶o̶e̶k̶e̶n̶.̶ ̶K̶u̶n̶ ̶j̶e̶ ̶h̶e̶t̶ ̶e̶e̶n̶s̶ ̶t̶e̶s̶t̶e̶n̶ ̶m̶e̶t̶ ̶e̶e̶n̶ ̶f̶i̶l̶m̶ ̶w̶a̶a̶r̶v̶a̶n̶ ̶j̶e̶ ̶z̶e̶k̶e̶r̶ ̶w̶e̶e̶t̶ ̶d̶a̶t̶ ̶i̶e̶ ̶o̶p̶ ̶N̶e̶t̶f̶l̶i̶x̶ ̶s̶t̶a̶a̶t̶?̶ ̶H̶e̶b̶ ̶j̶e̶ ̶o̶o̶k̶ ̶e̶e̶n̶ ̶n̶e̶t̶f̶l̶i̶x̶ ̶a̶b̶o̶n̶n̶e̶m̶e̶n̶t̶ ̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶d̶e̶z̶e̶ ̶a̶a̶n̶g̶e̶m̶e̶l̶d̶ ̶o̶p̶ ̶j̶e̶ ̶o̶n̶t̶v̶a̶n̶g̶e̶r̶?̶

Ik hoor net dat dit op de TV ontvanger niet persé werkt omdat sommige streamingdiensten dit niet toestaan. Het werkt daarentegen wél op de TV+ app op je telefoon.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • January 17, 2025

Als ik exact de titel invul werkt het. met een deel van de titel niet, wat bij andere aanbieders wel het geval is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is ook niet handig, ik geef je feedback door! Bedankt voor je terugkoppeling!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 3, 2025

@BasT, we krijgen echt terug van het tv team dat de TV+ Box niet zoekt in Netflix. Kun jij eens een foto delen van wat jij ziet als jij zoekt op een film waarvan je weet dat die op Netflix staat?

Want als ik het test, dan zie ik alleen maar zoekresultaten van ons eigen filmaanbod, andere streamingsdiensten (Disney+, Prime, HBO Max)  en YouTube. Geen Netflix. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 3, 2025

@BasT, we krijgen echt terug van het tv team dat de TV+ Box niet zoekt in Netflix.

Onder Google Assistant instelling heb je een "Doorzoekbare Apps”. Als Netflix daar niet staat, kan ook niet gezocht worden.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2025

Netflix staat bij de 'Doorzoekbare Apps'.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2025

Het werkte wel bij de VIP2952.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 3, 2025

Netflix staat bij de 'Doorzoekbare Apps'.

Kan je wel via Voice Search iets vinden in Netflix? Als je daar kan vinden en met de Zoek functie niet betekent dat KPN de koppeling vergeet tussen deze 2 te maken.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2025

De voice search werkt prima.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 3, 2025

De voice search werkt prima.

Dan kan men niet anders dan concluderen dat KPN programmeurs heel slordig zijn en zelfs foute terugkoppeling geven.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • February 3, 2025

Bedankt voor alle moeite.

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2025

​… we krijgen echt terug van het tv team dat de TV+ Box niet zoekt in Netflix.

Wow ​@Erik van KPN, dan is deze reclame van KPN wel heel erg misleidend.

Bron

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 3, 2025

Behalve voor Netflix, geld dit ook voor Sky Showtime.

Persoonlijk vind ik dat niet erg, omdat wij de voorkeur geven om de streamingdienst te openen en in de streamingdienst te zoeken.

Maar dit is puur persoonlijk.

Anderen zoeken liever anders, zoals ik hier lees, en dat is natuurlijk prima.

Hopelijk lost KPN dit probleem z.s.m. op.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 7, 2025

Ik heb het opnieuw meegenomen. Ik vermoed dat beide zoekmanieren losstaan van elkaar. Kom erop terug!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 16, 2025

Ik heb terugkoppeling ontvangen en het is inderdaad zo dat zoeken via de Google Assistent, en zoeken via het vergrootglas in het menu en op de afstandsbediening twee aparte dingen zijn.

De interne zoekfunctie van de TV+ Box zoekt niet in Netflix, en dat gaat ook niet gebeuren. Netflix wil hier zelf niet aan meewerken.

Maar, de Google Assistent zoekt wél in Netflix. Dus als je wilt zoeken met inbegrip van Netflix content, gebruik dan de Google Assistent knop op de afstandsbediening.

wjb
Wijsgeer
  • February 16, 2025

De interne zoekfunctie van de TV+ Box zoekt niet in Netflix, en dat gaat ook niet gebeuren.

Dan hoop ik oprecht dat jullie die misleidende reclame zullen aanpassen.

​… we krijgen echt terug van het tv team dat de TV+ Box niet zoekt in Netflix.

Wow ​@Erik van KPN, dan is deze reclame van KPN wel heel erg misleidend.

Bron

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • February 20, 2025

@Erik van KPN Dat is dus duidelijk.|
Vreemd, dat het in de KPN TV+ app wel werkt.