Skip to main content
Beantwoord

De zoveelste mega bug in KPN app

• February 13, 2025
  • 13 reacties
  • 334 keer bekeken

Twee dagen geleden is er een update geweest. KPN Android app op de beamer. Met de beamer afstandsbediening kon je door naar onder te klikken altijd makkelijk van zender wissen. Dit kan nu niet meer!

Tweede bug in een maand tijd! Wat een amateuristisch IT afdeling hebben jullie. Ajb zsm de oude versie weer terug zetten en een mogelijkheid toevoegen waarin je automatische updates kan uitzetten. Don’t fix it if it ain’t broken, want dat kunnen jullie blijkbaar niet. 

Beste antwoord door PeterG

Deze volledig nieuwe app is nog volop in ontwikkeling. Er is niks uit, maar het moet en wordt allemaal nog toegevoegd. 

De oude app was 3 jaar geleden nog véél beperkter bij de introductie. Toen werkten de cijfertoetsen nog niet eens. Dat is nu al veel beter. 

Overweeg een afstandsbediening met cijfertoetsen eens. Je zult zien dat je dan, net als ik, die minigids voor zenderwissel maar omslachtig vind. Ik gebruikte de minigids in de app nooit. Altijd gewoon de cijfertoetsen op m'n afstandsbediening. 

Die vind ik al vanaf € 13,95 IR.

Voor BT vanaf € 20.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 13, 2025

Als ik mij niet vergis, is het bedienen van externe HDMI-apparaten met de afstandsbediening van je televisie/beamer, een onderdeel van HDMI-CEC.

Hoe staat die instelling in jouw beamer? Op mijn televisie werkt het overigens prima. Welke versie heb jij van je KPN tv-box?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Hi ArienC,

mijn beamer maakt gebruik van het Android besturingssysteem. Daarop gebruik ik de KPN app. Bediening gaat vanuit de beamer afstandsbediening. Werkte altijd prima, tot de laatste update. 

De tv-box noch de kpn ab gebruik is dus niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2025

Je kunt van zender wisselen met de cijfers op je afstandsbediening. En met p+ en p- toetsen. 

De minigids komt weer terug, maar zal niet op korte termijn zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Mijn beamer afstandsbediening heeft geen cijfers.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Door KPN klantenservice werd ik van kastje naar de muur gestuurd. Kan iemand van KPN (er zouden hier developers van KPN zitten?!?!) even goed inhoudelijk reageren?

Dank!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2025

Dat is daar dan een tekortkoming. Ook geen zaptoetsen dan neem ik aan. Daar kan kpn niks aan doen. 

De app is, nog steeds, bedoeld voor televisies. Die hebben altijd een afstandsbediening met cijfers en zaptoetsen. 

Je kunt, voorlopig, via de gids of favorieten naar een andere zender. 

Ik heb bewust, al een jaar geleden, Android-TV apparaten gekozen met complete afstandsbediening. 

En onlangs de Google Chrome Google-TV met ook zo'n dramatische afstandsbediening. Maar inmiddels wist ik dat ie middels HDMI CEC met de afstandsbediening van de oude Sony is te bedienen. 

Je kunt overwegen om een vervangende Android afstandsbediening met cijfers aan te schaffen. In de toekomst ook handig. Want je kunt ook in 1 x van 4 naar 221 of 233. Voor voetbal op het grote projectiescherm 😀. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Het probleem is dat het altijd goed heeft gewerkt, maar blijkbaar vond de KPN IT afdeling het nodig deze functionaliteit eruit te halen en wat bugs toe te voegen.....

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Deze volledig nieuwe app is nog volop in ontwikkeling. Er is niks uit, maar het moet en wordt allemaal nog toegevoegd. 

De oude app was 3 jaar geleden nog véél beperkter bij de introductie. Toen werkten de cijfertoetsen nog niet eens. Dat is nu al veel beter. 

Overweeg een afstandsbediening met cijfertoetsen eens. Je zult zien dat je dan, net als ik, die minigids voor zenderwissel maar omslachtig vind. Ik gebruikte de minigids in de app nooit. Altijd gewoon de cijfertoetsen op m'n afstandsbediening. 

Die vind ik al vanaf € 13,95 IR.

Voor BT vanaf € 20.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2025

@ KPN Developers, zijn jullie hier? Bug bekend? Gaan jullie er iets aan doen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 17, 2025

Hoi ​@Ziggo-fan. Ik ben geen developer, maar een moderator en ik kan er denk ik ook wel wat zinnigs over zeggen. 

Zoals PeterG aangeeft in zijn laatste reactie gaat dit om een volledige vernieuwde app en deze zijn we nog aan het (door)ontwikkelen. Op dit moment ontbreken er nog wat belangrijke zaken zoals de minigids. Dat is de optie om tussen zenders te switchen door naar beneden te drukken. Dat staat wel hoog op de prioriteitenlijst om weer toegevoegd te worden, maar wanneer dat gaat gebeuren is nog even de vraag. Je kunt het beste de Product Updates in de gaten houden en abonneren, zodat je een melding krijgt wanneer er een update voor de Smart TV+ app beschikbaar is. Ook kun je de Smart TV+ app topics hier nog eventueel doorlezen. Daar wordt wel gereageerd door een TV developer. 

Voor nu raad ik je aan de gegeven adviezen in dit topic te volgen en anders is het helaas even wachten totdat de app wat meer doorontwikkeld is. Is het anders geen idee om een tv ontvanger op de beamer aan te sluiten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Dank voor alle reacties!

@Arjan van KPN het ging inderdaad om deze mini-gids.

Voor €90 per maand vind ik het toch een erg belabberd product. Beta’s met uitgeklede features aanbieden aan klanten (waar de oude versie prima werkte), en een klantenservice die weigert te helpen en je doorverwijst naar een forum. 

Nogmaals dank voor jullie reacties, die waardeer ik. Ik stap nu wel volledig over op Ziggo, hopelijk daar betere ervaringen.

Groet!

• February 19, 2025

Ik stap nu wel volledig over op Ziggo...

Daar zullen ze blij mee zijn bij Ziggo. Ik las vanmorgen nog ergens dat ze 137.000 klanten verloren waren in een jaar tijd. Dus ze kunnen je goed gebruiken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2025

Ach. Weet dat je bij Ziggo maar 12 zenders in Full HD (1080p 50) hebt. De rest in HDready 720p. 10 jaar terug in de tijd. Die moet je niet op een grote tv gebruiken. Of groot projecteren. Het valt al tegen op een 32 inch. 

Kpn heeft alle HD zenders in 1080p 50 in de app.

Verder is Ziggo technisch ook niet heilig. Zie hun community pagina's maar. 

De minigids komt weer terug. En in de standaard gids kun je veel sneller dan met zappen zien wat er is. En direct naar de zender.

Ik heb met de Chromecast Google-TV ook een afstandsbediening zonder cijfertoetsen en zaptoetsen. Daar gebruik ik dus een andere afstandsbediening op 😉. Die die toetsen wel heeft. Want "TV" zonder die toetsen is niks.