Skip to main content
Beantwoord

Deze tv ontvanger is geblokkeerd (KBX-CNT-203) op een nieuwe aansluiting

• November 26, 2025
  • 9 reacties
  • 356 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Gistermiddag (25-11) overgegaan op KPN en alles geïnstalleerd. Internet werkt verder prima, het probleem bevindt zich in het KPN Tv kastje die we hebben aangesloten. Netflix en andere apps werken zoals behoren, maar tv zenders ontvangen we niet. Het kastje geupdate en is nu up-to-date. Zoals de titel al aangeeft krijgen we dit in beeld: Deze tv ontvanger is geblokkeerd. (KBX-CNT-203)

Even ingetyped in google en zag dat dit probleem meerdere keren is voorkomen. We hebben geen thirdparty apparatuur in huis dus echt alleen tv en ontvanger. Meerdere keren het kastje gereset en opnieuw geïnstalleerd maar geen succes.

Tijdens het telefonisch gesprek met jullie klantenservice kwam er uit dat ik €99,- moet betalen voor een monteur zodat hij kan kijken wat het probleem is met het kastje "omdat het internet functioneert". 

Graag zouden we een passende oplossing willen waarbij ik geen €100,- hoef neer te leggen voor een fout vanuit jullie. 

Alvast bedankt.

Trouwens dit gaat niet om mij persoonlijk maar de aansluiting van mijn schoonmoeder. 

Groet,

James

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen

Ik gok, dat als er twee pakketten zijn binnen gekomen dat het eerste pakket (om wat voor een reden dan ook) is geannuleerd, en dan wordt de bijbehorende ontvanger geblokkeerd. Dan zou de tweede wel gewoon moeten werken.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 26, 2025

Hi ​@JamesHE ,

Wat ik hier op het forum kan vinden, is dat de ontvanger omgeruild moet worden. Je kunt het beste nogmaals de klantenservice bellen en vragen of de medewerker dat in orde kan maken. Laat je weten of het lukt?

Nee, CNT-203 betekent dat de ontvanger op de backend is geblokkeert. En dan moet deze ingeleverd/omgeruild worden. Ontvangers worden standaard geblokkeert als het abonnement waar ze onder hangen opgezegt wordt, dus het zou goed kunnen dat de verkeerde is terug gestuurd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Bedankt voor jullie snelle reactie, wat ik met van mijn schoonmoeder begreep heeft ze dus 2 pakketten van knp ontvangen. We gaan zo even het andere kastje proberen en dat laat ik weten of het is gelukt. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 26, 2025

De betreffende tv-decoder van KPN is waarschijnlijk niet goed gereset en staan de gegevens van de vorige klant nog in de decoder.

Alleen KPN kan dit oplossen.

KPN stuurt tegenwoordig decoders naar klanten met vooringestelde abonneegegevens.

Dit om misbruik op verkoopsites te ontmoedigen.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Ik gok, dat als er twee pakketten zijn binnen gekomen dat het eerste pakket (om wat voor een reden dan ook) is geannuleerd, en dan wordt de bijbehorende ontvanger geblokkeerd. Dan zou de tweede wel gewoon moeten werken.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 27, 2025

Hallo ​@JamesHE, welkom op de KPN Community!

Ik zie dat de community je al een mogelijke verklaring heeft gegeven voor de blokkade op de tv-box van je schoonmoeder. Ik vind vooral deze van ​@Jeroen-bart Engelen heel aannamelijk:

Ik ben dan ook benieuwd of het tweede pakket wel goed werkt. Zo niet, neem dan contact op met onze klantenservice.

Laat je het weten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

Goedenavond,

Allen bedankt voor jullie reacties. Het is idd het kastje van het tweede pakket die geactiveerd is. Omgewisseld en alles functioneerde.

Met vriendelijke groet,

James & schoonmoeder.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 28, 2025

Wat fijn om te lezen!

Zou je de andere weer terug willen sturen? Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Als toevoeging op ​@Denise van KPN , je kunt de overbodige ontvanger naar dit adres terugsturen 🙂 :

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen a/d Rijn

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 20, 2025

Als toevoeging op ​@Denise van KPN , je kunt de overbodige ontvanger naar dit adres terugsturen 🙂 :

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen a/d Rijn

Prachtig toch, die Antwoordnummers, dus kosteloze verzending.