Skip to main content
Beantwoord

Deze week veel storingen met tv

• December 14, 2025
  • 20 reacties
  • 214 keer bekeken

Deze week al veel storing. Ziggo kwam langs om te vragen of we niet wilde overstappen met al die storingen. Was wel verleidelijk maar zit nog even vast aan kpn.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@C.van Eikeren .  Ik snap dat je geen zin hebt in allerlei gedoe met kabels :-)

Mocht het probleem blijven of (en dat hoop ik niet ) erger worden.  Dan kun je nog even proberen om alle apparaten even 30 seconden van het stroom te halen. Soms zorgt dat voor verbetering.

Als het probleem blijft wordt het waarschijnlijk toch tijd voor een grondigere analyse.  In dat geval kun je het beste een terugbel afspraak maken. Een collega kan dan telefonisch stap voor stap alles even met jou doorlopen.  

20 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 14, 2025

Beste ​@C.van Eikeren , voor tv zit je niet vast aan KPN, dat kun je maandelijks opzeggen of aanpassen.

Wat voor decoder heb je, merk en type en wat zijn je klachten?

Hoe is de decoder aangesloten op de modem, rechtstreeks bekabeld,  draadloos of anderszins?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • December 16, 2025

Hoi ​@C.van Eikeren . Welkom hier!

Wat vervelend dat je veel storing hebt met de tv.  Dat kunnen we vast samen met jou oplossen maar daarvoor hebben we wel wat meer informatie nodig. Kun je de vragen van ​@JanD beantwoorden? Op die manier kunnen we gericht aan de issues proberen te werken!

• Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

De modem zit vast aan het kastje in de meterkast aan het glasvezelkastje. Voor de tv heb ik een kleine box die met een hdmi kabel aan de tv vast zit.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 16, 2025

Voor de tv heb ik een kleine box

Beste ​@C.van Eikeren welk merk en type en met welke firmware?

Hoe is de tv-decoder met de modem/router verbonden, bekabeld, draadloos of anderszins?

• Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

Er staat diw7022 op de achterkant. Is niet bedraad een het modem

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 16, 2025

Er staat diw7022 op de achterkant. Is niet bedraad een het modem

Sluit de DIW dan eens rechtstreeks bekabeld aan aan de modem en kijk dan eens of je nog storingen hebt.

Voordat je dat doet kunnen binnen het menu van de DIW de kwaliteit van de wifiverbinding controleren en daar dus (bekabeld ?)maatregelen op nemen.

Succes ​@C.van Eikeren 

• Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

Dit word me te ingewikkeld. Snoer door de kamer en gang en zo. Ik wacht het nog even af en start elke keer wel weer opnieuw op. Ik ben 70 dus heb alle tijd😅

• Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

Misschien word het vanzelf beter. Dank je zover.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 19, 2025

Hoi ​@C.van Eikeren .  Ik snap dat je geen zin hebt in allerlei gedoe met kabels :-)

Mocht het probleem blijven of (en dat hoop ik niet ) erger worden.  Dan kun je nog even proberen om alle apparaten even 30 seconden van het stroom te halen. Soms zorgt dat voor verbetering.

Als het probleem blijft wordt het waarschijnlijk toch tijd voor een grondigere analyse.  In dat geval kun je het beste een terugbel afspraak maken. Een collega kan dan telefonisch stap voor stap alles even met jou doorlopen.  

• Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

Ik krijg nu elke dag een berichtje van KPN met  de mededeling dat er een defect aan de kabel is en dat ze het nu aan het repareren zijn. Dus de kabel is al weken stuk..

Erwin van KPN
Moderator

Kun je exacte inhoud van dat berichtje met ons delen, ​@C.van Eikeren ?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Dus de kabel is al weken stuk..

Of het is een spookbericht, zoals bij:

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Beste klant, de storing is nog niet opgelost. Hierdoor kan je misschien niet of minder goed internetten, tv-kijken of bellen. Sorry hiervoor! We vinden het vervelend dat wij nog een keer een bericht sturen. We werken hard aan een oplossing. Kijk op kpn.com/storing-thuis voor verwachte oplostijden. Groet, KPN.

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Afspraak gemaakt en ze zouden vanmiddag bellen. Maar na 1 keer overgaan werd de verbinding verbroken. 2 x

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Ik stap over zo gauw mijn contract is afgelopen als dit niet snel beter word.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Ik stap over zo gauw mijn contract is afgelopen als dit niet snel beter word.

Wat ik al eerder schreef ​@C.van Eikeren het tv-abo is maandelijks opzegbaar, is iets anders dan je internetcontract, waar je misschien nog een looptijd op hebt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

het tv-abo is maandelijks opzegbaar

Ja, maar als je bij Ziggo meer dan basis kabeltelevisie wilt, dan zul je ook internet bij Ziggo moeten afnemen. Iets als NLZIET kan natuurlijk wel over de internetaansluiting van KPN, maar ik begrijp dat de beeldkwaliteit daar echt wel minder is? (En dan heb je wel een televisie of mediabox nodig waar je hun app op kunt installeren.)

Maar ​@C.van Eikeren dreigen met overstappen heeft niet veel zin. Liever meer informatie over “veel storing” zodat er misschien een oplossing gevonden wordt.

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Als ik overstap naar Ziggo neem ik ook internet van hun. Het is de wifi wat nu niet goed werkt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Als ik overstap naar Ziggo neem ik ook internet van hun. Het is de wifi wat nu niet goed werkt.

Dat heeft weer niets met tv te maken, want als je de decoder bekabeld aansluit werkt alles gewoon goed toch?

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Als ik mijn modem 2 x keer per dag moet resetten vindt ik dit toch wel vervelend. Zeker als het met tijdens de laatste ritten met schaatsen. Dit is mijn laatste bericht.