Skip to main content
Vraag

Digitaal naar analoog geluidsadapter aangeschaft voor de TV+ box, beeld/geluid niet in sync nu

• January 27, 2026
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik heb de adapter gekocht die kpn adviseerde bij het kpn+ tv kastje.

Echter het geluid komt nu vertraagd binnen en loopt dus niet gelijk met het beeld van de tv.

De monteur van kpn kon alleen het advies geven n om het luid via hdmi te laten lopen maar mijn stereo installatie heeft geen  hdmi aansluiting, en dan heb ik de adapter dus voor niets gekocht.

Heeft iemand een oplossing?

3 reacties

JanD
Superuser
  • January 27, 2026

Beste ​@Dufeu binnen de tv-decoder kun je het beste het geluid op stereo zetten en daarna de tv-decoder een herstart geven.

Zie verder ook de vragenpagina binnen de tv-decoder.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Als beeld en geluid niet synchroon lopen, dan is dat te verhelpen door ‘audiovertraging’ in te stellen. 

Daarover is hier uitgebreide informatie te lezen. Succes!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Dufeu. Het is niet fijn tv kijken als het beeld en geluid niet synchroon lopen. Daar wil je iets aan doen natuurlijk. 

Hebben de tips die hier zijn gegeven al geholpen? 

Beste ​@Dufeu binnen de tv-decoder kun je het beste het geluid op stereo zetten en daarna de tv-decoder een herstart geven.

Als beeld en geluid niet synchroon lopen, dan is dat te verhelpen door ‘audiovertraging’ in te stellen. 

Daarover is hier uitgebreide informatie te lezen. Succes!

Wat je ook nog kunt proberen om te testen of dat iets uitmaakt is de optische kabel in je tv uitgang (als die er is) te stoppen. Dan kun je kijken of dat iets uitmaakt.