Skip to main content

Ik heb sinds de introductie kpn tv+. En ik begrijp dat je dan te maken kan krijgen met kinderziektes. Maar we zijn nu een half jaar verder. En nog steeds diverse problemen

  • regelmatig start kpn tv+ niet op
  • geluid loopt soms niet synchroon met beeld
  • regelmatig wordt er een seconde overgeslagen (dit is sinds enkele weken)
  • volume bij terugkijken, opnames, Netflix is steeds van andere geluid niveau. Met name bij terugkijken moet het volume harder

tv is bekabeld, al nieuw modem en tv box ontvangen maar problemen blijven. Of er komt er 1 bij gaat er 1 af.

al in kpn winkel geweest, geen oplossing voorhanden. Klacht vastleggen kan daar ook niet. Het zou kpn sieren als ze de early adapters eens tegemoet komen.

 

ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben

@Jacendot 

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?  (of te wel, wat zit daar allemaal tussen)

Je schrijft bekabeld, is dat met een UTP kabel Cat5E?

Zit er toevallig nog een switch en / of een DVS tussen? 

 

Wat is een “aerly adapter”? 

 

Seconde overgeslagen?

Bij een opname, live kijken, of??

 

Geluid, zie hier. 


Beste Joop

ik heb de kabels die kpn heeft geleverd gebruikt. Daar zit geen Switch oid tussen.

Early adapter = mensen die al eerste een nieuw product kopen.

sinds enkele weken merken we dat er soms een hikje in de uitzending zit. Dit gebeurt bij live kijken van tv. Dus niet bij opnames. Soms ook binnen Netflix.

het volume bij live, het kijken van opnames, terugkijken of Netflix is zonder aanpassing niet altijd even hard of zacht, maar wisselend. Netflix en Videoland zijn altijd zachter.

ik heb thuis voor het geluid Sonos arc, era 300 en sub.

 


O je bedoelt een Early Adopter.

Early adopters are those individuals that use new products before the majority of people. They are risk-takers and trendsetters and have a strong influence on the success or failure of a new product.

 

Adapter is een aanpasstuk, denk aan een verloop tussen verschillende maten pijpen / buizen en tussen verschillende soorten connectoren.

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box is eind januari voor iedereen verkrijgbaar.

Ik heb hem vanaf 20 april en ik ben dus op lange na geen vroege afnemer (ik geef de voorkeur aan Nederlands😉😊).

En hij is momenteel al een stuk beter en stabieler.

 

Er zijn nog veel dingen waar aan gewerkt wordt en om de 2 weken komt er een update.

Zie ook hier, daar kan je je op abonneren.

 

Zie ook hier, daar kan je zien waar KPN zo wie zo mee bezig is.

 

Zie ook hier, een hele mooie topic gemaakt door @wjb 


Ik heb heel veel spijt van het feit dat ik mn KPN 4K box heb omgeruild voor de KPN + box , zeer instabiel, ontelbare keren opnieuw moeten opstarten , beeldproblemen, geluidsproblemen.

Duidelijk een product dat veel te vroeg in de markt is gezet...

 


@kees5471 

Je kan beter een eigen topic hiervoor maken.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is ondertussen stabiel, daar ligt het niet aan.

Waar het vaak aan ligt is de verbinding van de DIW7022 met de Experiabox of Box12.

Vooral een DVS kan voor veel problemen zorgen.


De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is ondertussen stabiel, daar ligt het niet aan.

Bij jou mag de TV+ Box dan wellicht stabiel zijn maar ik lees voldoende berichten waarbij dat niet het geval lijkt te zijn.

Ook ik ervaar weinig technische problemen met de TV+ Box maar mij zal je nog niet horen zeggen dat deze stabiel is. Soms flikkert het instellingen menu bij elke keuze die je maakt maar dat is eenvoudig "te verhelpen" door de instellingen even te verlaten en weer te openen. Er zijn echter ook abonnees wiens TV+ Box met geen mogelijkheid goed werkend te krijgen lijkt, ook niet terwijl deze met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia/KPN Box aangesloten is. Het kan best dat ander (multicast) verkeer op het netwerk hier debet aan is maar zolang de oorzaak niet achterhaald is blijft de TV+ Box mijns inziens een zorgenkindje.


Het is en blijft een Android systeem en dus kwalitatief uitermate teleurstellend.

Van een QA systeem hebben ze bij KPN kennelijk nooit gehoord, met als gevolg dat we allemaal proefkonijnen zijn. Ik heb ook een Chromecast 4K (ook Android, ik weet het…) en als je ziet hoe ongelooflijk soepel en stabiel dat draait, snap je niet hoe zo’n KPN box zoveel gebreken vertoont én langzaam is. Ik wil m’n vorige TV ontvanger terug!


Het is en blijft een Android systeem en dus kwalitatief uitermate teleurstellend.

Wat een rare uitspraak, waarschijnlijk een Apple adept. Klopt dat?


Het is en blijft een Android systeem en dus kwalitatief uitermate teleurstellend.

Wat een rare uitspraak, waarschijnlijk een Apple adept. Klopt dat?

Ik heb Android zelfs in de auto, werkt perfect,, en idd werkt mijn 4K Chromecast ook super snel en probleemloos. 

Vind het dan ook zeer teleurstellend dat KPN dit Android product na een jaar gewoon nog niet stabiel en probleemloos heeft weten te krijgen.

Ben toch wel benieuwd waar het fout gaat? Is de TV+ box technisch ondermaats? Is de technische kennis onvoldoende? Wat zijn de bottlenecks? 


@j3roentje 

Android in de auto of mobiel is niet hetzelfde als Android tv.