Skip to main content

Zoals in de titel al staat: Mijn TV box (DIW 7022) reageert niet op mijn afstandsbediening.

De afstandsbediening zelf werk wel (ik kan mijn TV aan en uit zetten en het volume via de TV wijzigen.

Ook werkt chromecast op het TV kastje (dus zo kan ik wel iets met de TV). Verder geen enkele reactie op dew afstandsbediening.

Nu heb ik als hilpmiddelen of vragen alleen “ de afstandsbediening is kapot” (maar dat lijk niet het geval te zijn en ik kan een analysetool opstarten voor TV problemen. Deze gaat echter eerst mijn verbindingen controleren en vind een probleem met langzaam internet of wifi (wat ik eerst moet oplossen voordat ik uberhaupt de vraag over de TV kan stellen). Ik zie echter geen probleem met Internet (een speedtest geeft 190 MB internetsnelheid, ik heb een abonnement voor 200 MB).

Nu kom ik niet verder.

Verder:

  • Ik heb pas 3 weken KPN glasvezel en TV en Bellen.
  • Het prbleem “Audio veel te zacht op DIW7022”  ervaar ik ook. Het volume staat nu op 35 (van de 40) ipv rond de 20)

Alvast mijn dank

 

Hoi @Frits66. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de ontvanger niet reageert op jouw afstandsbediening. Ik verwacht dat dit probleem in de tv-ontvanger zit, aangezien je de volume van de tv wel kan wijzigen. Heb je de tv-ontvanger al eens een ‘frisse start’ gegeven? Als dit het probleem niet verhelpt wil ik je vragen om jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik voor je uitzoeken of ik een nieuwe tv-ontvanger kan toesturen. 


@Vikash .

De DIW7022 kent “frisse start” niet. Het gaat om deze decoder.

Frits66: Het lijkt alsof de Bluetooth koppeling met de afstandsbediening niet lukt. Heb je daar een moment een doorloop voor gehad bij de installatie?

Als je de decoder reset (verzonken knopje met staafje even ingedrukt houden), dan zal je de installatie procedure grotendeels weer doorlopen. En helemaal als je ook het abonnementsnummer + tv pin ook nog niet hebt kunnen invoeren.


Ik heb dit ook 1 keer gehad.

Ik heb hem toen eerst verwijderd en daarna opnieuw gekoppeld.

Daarna werkt hij goed. 😉😊


@Vikash .

De DIW7022 kent “frisse start” niet. Het gaat om deze decoder.

@PeterG My bad, ik heb daar per ongeluk overheen gelezen. Dat is inderdaad niet mogelijk. 

@Frits66 Zou je de afstandsbediening opnieuw willen koppelen, zoals PeterG en Joop2011 hierboven aangeven? A

 


Het was inderdaad een probleem met de bluetooth verbinding tussen afstandsbediening en DIW7022. Of de oplossing van PeterG werkt weet ik niet.

Uiteindelijk antwoord gekregen via telefonische helpdesk:

  • reset afstandsbediening: rode en baluwe knop gelijktijdig 7s vasthouden
  • reset verbinding DIW 7022: aan-uitknop 7s vasthouden
  • koppelen afstandsbediening: knoppen 7 + 9 gelijktijdig 3s indrukken

Het was niet heel moeilijk, en het werkt. Maar dat had ik zonder hulp nooit ergens kunnen vinden.

En elke keer een verwijzing krijgen naar hoe je de TV moet koppelen met je afstandsbediening. Of “ ga met de afstandsbediening eerst naar “instellingen”  als juist dat niet werkt vind ik nogal storend.

NB.

De klantenservice tools werken voor mij niet vanwege een verbindingsprobleem. Ik kan daardoor niet eens een storing melden aan de TV. Ik moet eerst mijn Wifi probleem oplossen, maar daar heb ik geen probleem mee.

Verder mis ik gebuiksaanwijzingen voor de afstandsbediening en TV+ box. Dan had ik het misschien wel zelf kunnen vinden.