Skip to main content
Beantwoord

DIW7022 geeft regelmatig blauw of zwart scherm bij opstarten

• April 24, 2025
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Beste medeforummers,

Ik heb al een tijdje een DIW7022 TV+ box. Al geruime tijd geeft deze bij opstarten, als ik TV wil gaan kijken, een effen blauw beeld, geheel blauw dus, of geheel effen zwart beeld. Het enige wat helpt is dan opnieuw de ontvanger opstarten (stekker aan de achterkant er uit en er weer in), dan hebben we TV beeld. Wat heb ik zelf gedaan:

• HDMI kabel gewisseld voor andere kabel, resultaat blijft gelijk;
  • UNICAST/MULTICAST, geen verschi;
  • Andere TV, uit 2024 aangesloten, gedrag van de box blijft hetzelfde;
  • DIW7022 opnieuw geinstalleerd (reset met paperclip);
  • De DIW7022 werkt kaal, en wordt alleen gebruikt voor TV, dus geen extra apps er op gezet, die van invloed kunnen zijn;
  • De KPNbox12 opnieuw opgestart, fabrieksreset e,d, uitgevoerd, maar resultaat blijft hetzelfde.
  • Hetzelfde gedrag ook met een Asus RT-AX86u Pro; 
  • Klacht komt meerdere keren in de week voor, en dit beginnen we toch wel zat te worden, voor de 12,50 euro/maand.
  • Ik heb een 1GB/s abonnement met internet, dus daar moet het niet aan kunnen liggen, mijns inziens.

Zojuist de helpdesk gebeld en ik kom er met hen niet uit:

• Op afstand, vanuit de helpdesk, is de box opnieuw opgestart (koude start);
  • Zelfde vragen als kabels en TV wordt gesteld;
  • Idem met de Box12.

Ik heb een vorige periode een abonnement gehad met eenzelfde type DIW7022 box. Daar had ik geen klachten over en die werkte gewoon goed. Met dit exemplaar dus wel problemen. Ik weet zelf geen andere oplossing meer dan een nieuwe DIW7022 in gebruik te nemen, en deze te retourneren. Ik word niet in deze gehoord door de helpdesk. Ik ben deze kwaliteit niet gewend van KPN.

Heeft u, (één van de KPN moderatoren/helpdesk medewerkers misschien) een oplossing?

Dank voor het meedenken

Peter

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@SvanPeter, welkom op onze community! We willen hier wel met je meedenken naar een mogelijke oorzaak en oplossing maar als je alles al uitgesloten hebt en de klantenservice nodig hebt kun je wel echt het beste toch weer even bellen. Je kunt daarvoor ook een belafspraak maken, dan hoef je niet het hele verhaal opnieuw uit te leggen. Als er iets vervangen moet worden of een monteur aangestuurd moet worden kunnen zij jou daar ook mee helpen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Ik zie dat ik hetzelfde probleem ervaar als PLIEN65, ik heb even de foto geleend.

Dus waarschijnlijk een defecte ontvanger.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Hoi ​@SvanPeter, welkom op onze community! We willen hier wel met je meedenken naar een mogelijke oorzaak en oplossing maar als je alles al uitgesloten hebt en de klantenservice nodig hebt kun je wel echt het beste toch weer even bellen. Je kunt daarvoor ook een belafspraak maken, dan hoef je niet het hele verhaal opnieuw uit te leggen. Als er iets vervangen moet worden of een monteur aangestuurd moet worden kunnen zij jou daar ook mee helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Goedendag Thomas,

We hebben de klantenservice gebeld, ons probleem is doorgezet naar een expert op tv+ gebied. We hebben nog niets vernomen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2025

Topic kan gesloten worden. We hebben geen blauw scherm meer gehad. Waarschijnlijk is er “achter de schermen” iets gebeurd.