Skip to main content

Ik ben met de tweede DIW7022-ontvanger bezig, de eerste gaf regelmatig het beeldsignaal niet door naar mijn LG Oled G1 55-TV, maar ook niet naar een losse monitor. Wisseling van kabels hielp ook niet.

De tweede TV-box leek het in de eerste weken  beter te doen, maar dit probleem bestaat nog steeds. Het enige wat helpt is het onderbreken van de stroom waardoor de box weer correct opstart. Omdat deze box op Bluetooth werkt was die weggewerkt maar daardoor slecht bereikbaar en dus lastig om deze iedere keer uit/aan te zetten. Uit nood heb ik maar een smart-socket gekocht die ik met Google-home kan bedienen.

NU is het volgende probleem dat de box elke 60-70 minuten vastloopt bij gebruik van de HDMI-CEC; als ik deze uitzet op de box dan kan ik de box niet meer bedienen na zo'n 30 minuten of meer….. elk commando duurt dan wel 20-40 seconden en uiteindelijk loopt de box vast.

wie kan mij hiermee helpen?

Toch maar weer een box switch??

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Wat zit er allemaal tussen.


Hoi @Fredje61, welkom op ons forum!
HDMI CEC met een LG TV lijkt soms nog wel eens problemen te geven.

Toelichting Oplossing Opgelost in update
HDMI CEC werkt niet altijd goed met LG tv's. TV en TV+ Box gaan wel aan, maar TV geeft dan melding over geen signaal.

Opgelost voor (naar verwachting) de meeste gevallen.

 

Workaround: Stroomloos maken van de Box helpt. 

Of zet HDMI CEC uit.

KPN firmwaren 0.21.2

Ik ben met de tweede DIW7022-ontvanger bezig, de eerste gaf regelmatig het beeldsignaal niet door naar mijn LG Oled G1 55-TV, maar ook niet naar een losse monitor. Wisseling van kabels hielp ook niet.

De tweede TV-box leek het in de eerste weken  beter te doen, maar dit probleem bestaat nog steeds. Het enige wat helpt is het onderbreken van de stroom waardoor de box weer correct opstart. Omdat deze box op Bluetooth werkt was die weggewerkt maar daardoor slecht bereikbaar en dus lastig om deze iedere keer uit/aan te zetten. Uit nood heb ik maar een smart-socket gekocht die ik met Google-home kan bedienen.

NU is het volgende probleem dat de box elke 60-70 minuten vastloopt bij gebruik van de HDMI-CEC; als ik deze uitzet op de box dan kan ik de box niet meer bedienen na zo'n 30 minuten of meer….. elk commando duurt dan wel 20-40 seconden en uiteindelijk loopt de box vast.

wie kan mij hiermee helpen?

Toch maar weer een box switch??

Probeer eens de ECO stand op de STB CEC aan op laatste vinkje na.

En tot slot Simplink of CEC aan op de LG.

Tv aanzetten dan met toets tv op de kpn ab en uitzetten met toets kpn

Feitelijk is de work a round voor de firmware upgrade

suc6


Hoi @Fredje61, welkom op ons forum!
HDMI CEC met een LG TV lijkt soms nog wel eens problemen te geven.

Toelichting Oplossing Opgelost in update
HDMI CEC werkt niet altijd goed met LG tv's. TV en TV+ Box gaan wel aan, maar TV geeft dan melding over geen signaal.

Opgelost voor (naar verwachting) de meeste gevallen.

 

Workaround: Stroomloos maken van de Box helpt. 

Of zet HDMI CEC uit.

KPN firmwaren 0.21.2

Hoi Thomas,

Bedankt voor je bericht! Ik had deze firmware update gemist, maar hij was al automatisch geïnstalleerd.

Ik heb nu de HDMI CEC instellingen op DIW 7022 weer aangezet om te testen of dat nu verbeterd is. Met de energie-instellingen op hoog gaan we nu eens kijken of alles werkt zoals je mag verwachten van een TV-box en dat deze ook niet elk uur vastloopt of bevriest. Toi Toi Toi…..

Thx. Fred


Ik ben met de tweede DIW7022-ontvanger bezig, de eerste gaf regelmatig het beeldsignaal niet door naar mijn LG Oled G1 55-TV, maar ook niet naar een losse monitor. Wisseling van kabels hielp ook niet.

De tweede TV-box leek het in de eerste weken  beter te doen, maar dit probleem bestaat nog steeds. Het enige wat helpt is het onderbreken van de stroom waardoor de box weer correct opstart. Omdat deze box op Bluetooth werkt was die weggewerkt maar daardoor slecht bereikbaar en dus lastig om deze iedere keer uit/aan te zetten. Uit nood heb ik maar een smart-socket gekocht die ik met Google-home kan bedienen.

NU is het volgende probleem dat de box elke 60-70 minuten vastloopt bij gebruik van de HDMI-CEC; als ik deze uitzet op de box dan kan ik de box niet meer bedienen na zo'n 30 minuten of meer….. elk commando duurt dan wel 20-40 seconden en uiteindelijk loopt de box vast.

wie kan mij hiermee helpen?

Toch maar weer een box switch??

Probeer eens de ECO stand op de STB CEC aan op laatste vinkje na.

En tot slot Simplink of CEC aan op de LG.

Tv aanzetten dan met toets tv op de kpn ab en uitzetten met toets kpn

Feitelijk is de work a round voor de firmware upgrade

suc6

Hoi Thijs,

Dit was al de werkwijze die ik gekozen had, maar werkte vooralsnog niet naar tevredenheid.

Ik ga kijken of de firmware update 0.21.2 zijn werk goed doet… duimen maar. ;-)

Groeten Fred


Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Wat zit er allemaal tussen.

Hoi Joop,

Deze vraag had je al eerder gesteld op een eerder topic, maar dat is als volgt:

modem AVM FRITZ!Box 7590 --- switch Netgear Prosafe GS108 --- KPN TV+ DIW7022 --- kabel 8K HDMI 2.1 Cable 48Gbps VCELINK --- Soundbar LG DG1 --- TV LG OLED55G1RLA

Dus alles is bekabeld, TV én TV-box in HDMI CEC, energiestand hoog, beeldinstellingen DIW7022 op automatisch (4k -50Hz).

Het heeft dus naar alle waarschijnlijkheid te maken met de LG problematiek

Zoals boven te lezen is heeft Thomas aangegeven dat er een firmware-update 0.21.2 is en ik ga maar weer opnieuw testen of dit dan de oplossing is.

Thx voor je respons. 

Fred


Hoi @Fredje61, welkom op ons forum!
HDMI CEC met een LG TV lijkt soms nog wel eens problemen te geven.

Toelichting Oplossing Opgelost in update
HDMI CEC werkt niet altijd goed met LG tv's. TV en TV+ Box gaan wel aan, maar TV geeft dan melding over geen signaal.

Opgelost voor (naar verwachting) de meeste gevallen.

 

Workaround: Stroomloos maken van de Box helpt. 

Of zet HDMI CEC uit.

KPN firmwaren 0.21.2

Hoi Thomas,

Bedankt voor je bericht! Ik had deze firmware update gemist, maar hij was al automatisch geïnstalleerd.

Ik heb nu de HDMI CEC instellingen op DIW 7022 weer aangezet om te testen of dat nu verbeterd is. Met de energie-instellingen op hoog gaan we nu eens kijken of alles werkt zoals je mag verwachten van een TV-box en dat deze ook niet elk uur vastloopt of bevriest. Toi Toi Toi…..

Thx. Fred

Nu 24 uur later kan ik voorzichtig blij zijn met deze update; vooralsnog werkt de box zoals hij bedoeld is!! Vlekkeloos én snel. Bedankt !!👍👍


Top! Bedankt voor je terugkoppeling!


Drie maanden geleden had ik nog goede hoop dat ik van het probleem af was, maar niets is minder waar. De combinatie van de KPN TV+ box met Web-OS van LG is ronduit frustrerend!! Na slechts enkele weken is het feest weer voorbij; na 3 dagen de box spanningsloos maken helpt voor enkele dagen maar daarna loopt de software weer vast, reageert de afstandsbediening soms pas na een minuut en herstart de box..... drama! 

Het is overigens zo dat dit volgens mij te maken heeft met de "kpn-app";  hetzelfde gebeurd nl. ook met de kpn-app op mijn chromecast met TV T4k versie]. Je kunt ongeveer een uur kijken en dan start de chromecast opnieuw op.

Alleen de KPN-app die op de LG Lweb OS] is geïnstalleerd blijft wel werken, maar die heeft de beperking dat je de opnames niet kunt verwijderen en veel langer moet wachten om een nét gemist programma terug te kijken. 

Ik hoop dat Thomas of een andere moderator hier eens in wil duiken.

Ik wil terug naar een andere TV-box en anders wordt het een andere provider....van LG verwacht ik geen medewerking hierin nl.

Allemaal succes net de frustraties.. :-((

Mvg Fred


Hoi @Fredje61, ik kan je helaas niet aan een andere TV ontvanger helpen maar volgens mij moet dit al wel aardig opgelost zijn. Hier zijn wel een paar handige topics over:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D149/tv%2Dbekende%2Dbevindingen%2D585617

HDMI CEC werkt niet altijd goed met LG tv's. TV en TV+ Box gaan wel aan, maar TV geeft dan melding over geen signaal.

Opgelost voor (naar verwachting) de meeste gevallen.

Is het bij jou nog niet opgelost, zie dan hieronder.

KPN firmware 0.21.2
HDMI issues in het algemeen (zwart/gekleurd beeld bij opstarten, CEC meldingen e.d.)

Aan overige issues rondom HDMI met andere merken wordt nog gewerkt. Het team weet dat die issues er zijn. Hier wordt volop op ingezet om dit zo snel en zo goed mogelijk te kunnen verhelpen.

Workarounds

  • Zet de Box op Eco stand.
  • Maak de Box even stroomloos
  • Zet HDMI CEC uit
.

Hoi @Fredje61, ik kan je helaas niet aan een andere TV ontvanger helpen maar volgens mij moet dit al wel aardig opgelost zijn. Hier zijn wel een paar handige topics over:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D149/tv%2Dbekende%2Dbevindingen%2D585617

HDMI CEC werkt niet altijd goed met LG tv's. TV en TV+ Box gaan wel aan, maar TV geeft dan melding over geen signaal.

Opgelost voor (naar verwachting) de meeste gevallen.

Is het bij jou nog niet opgelost, zie dan hieronder.

KPN firmware 0.21.2
HDMI issues in het algemeen (zwart/gekleurd beeld bij opstarten, CEC meldingen e.d.)

Aan overige issues rondom HDMI met andere merken wordt nog gewerkt. Het team weet dat die issues er zijn. Hier wordt volop op ingezet om dit zo snel en zo goed mogelijk te kunnen verhelpen.

Workarounds

  • Zet de Box op Eco stand.
  • Maak de Box even stroomloos
  • Zet HDMI CEC uit
.

Hallo Thomas,

Alles hiervan al geprobeerd; geen positief resultaat helaas. Dat wordt zoeken naar een provider die dit beter op orde heeft, maar bedankt voor je reactie.

Als het ooit wél werkt kom ik misschien weer terug.


KPN viert de 1ste verjaardag van de KPN TV+ box, maar voor mij geen feest…

 

We zijn nu een jaar verder en ook met de nieuwste update (met verbeteringen voor LG-tv's) van februari is er nog geen verbetering  (zucht!)

Ik heb parallel met de Kpn-box een zelf aangeschafte box (Dune Boxy) draaien en die draait moeiteloos de KPN-app en loopt niet vast. Het ligt misschien aan de chipset in deze box, maar met CEC ed. gaat alles TOP.

Omdat kpn voor de losse app geen totaalrechten geeft, net verlopen programma's kun je niet direct terugkijken en nog wat andere zaken, heb ik besloten om de overstap te maken naar ODIDO. Die heeft voor alle apparaten dezelfde functionerende app met gelijke rechten. 

Er is hier ook geen verplichting van een tv-box van ODIDO maar wel beschikbaar.

Het is nog wel afwachten of het internet net zo stabiel is, maar voor mij nu geen frustratie meer dat de TV-Box elke keer weer vastloopt.

Alle andere LG- gebruikers sterkte het komende jaar.


Reageer