Skip to main content

Na alle positiviteit begint het nu weer redelijk de negatieve kant op te gaan met DIW7022

Als laatste handeling van de dag zet ik de ontvanger op standby zodat het rode lampje brandt.

Als ik 's morgens de boel weer aan zet moet ik eerst de stekker uit het stopcontact halen om weer over te kunnen schakelen naar de RADIO.

Dit is sinds een weekje en het begint me steeds meer te ergeren

Hallo @Koosr1946,

U kunt ook 's avonds na gebruik de stekker eruit trekken, dan  neemt-ie

A minder stroom en

B is hij 's ochtends meteen weer klaar voor gebruik!


Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar als je bij ieder probleem zelf een handeling moet doen, lijkt het mij verstandiger dat KPN hier iets aan gaat doen.

Ik zal toch niet de enige zijn


@Koosr1946 

 

Nee de stekker eruit halen (spanning eraf) is natuurlijk geen oplossing.

In stand-by verbruikt hij weinig energie (volksmond stroom).

 

In welke energie stand-by stand staat hij?

In de ECO stand verbruikt hij bijna niets, maar mijn ervaring is dat je dan meer problemen hebt met opstarten.

In de “standaard” stand-by verbruikt hij ook minder energie en start hij sneller op.

 

Hoe is de DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit allemaal tussen de KPN tv decoder en de KPN router / modem?).


Als ik 's morgens de boel weer aan zet moet ik eerst de stekker uit het stopcontact halen om weer over te kunnen schakelen naar de RADIO.

Bedoel je dan dat er helemaal niks meer werkt? Of werkt “alleen” het omschakelen naar radio niet?

Ofwel: wat zie je/wat gebeurt er na aanzetten vanuit de standby? En gaat je televisie ook aan?


Ik heb er alleen een kastje tussen, via KPN aangeschaft, die het optisch signaal omzet of zoiets.

Ik heb geen idee wat er allemaal niet werkt, als ik 's morgens uit bed kom dan wil ik graag dat alles werkt zoals het hoort en waar ik voor betaal.

Volgens mij zit de DIW7022 vast en waarschijnlijk niet helemaal betrouwbaar

Ik kon 's morgens de radiozenders ook inschakelen terwijl de tv niet aan stond, maar nu moet de tv eerst aan voordat ik NPO1 kan luisteren en dat is behoorlijk irritant


Beste Koos,

Zoals Joop ook al aangeeft waarschijnlijk staat de STB in de ECO stand met daarnaast het vinkje aan van scherm uitschakelen na een aantal uur bv 4 of 8 uur.

als u dit vinkje weghaalt en de STB op snel starten zet hoeft uw de stekker er niet in en uit te halen.

Vinkjes staan onder Energiebesparing in het menu rechtsboven in uw scherm zien tandwiel.

mvg


De STB, wat het ook mag zijn, staat op snel starten en ik begrijp niet wat het scherm uitschakelen hier mee te maken heeft.

Overdag staat het scherm altijd uit bij het naar de radio luisteren en dan kan ik gewoon overschakelen naar ieder willekeurige zender zodat ik het geluid kan horen (gisteren ook uitgeprobeerd).

Vanmorgen kastje aangedaan, tv aangedaan, krijg het opstartscherm, kan met de afstandsbediening over de zenders heen gaan, maar kom niet bij de zender als ik op OK klik.

Dat geldt ook voor na het intikken van het zendernummer, geen reactie.

Na het uittrekken van de stekker werkt alles weer zoals het moet.


Beste Koos de STB staat voor (Settopbox) of te wel je KPN ontvanger.

Wat betreft het scherm uitschakelen als de ECO stand aanstaat is er ook een vinkje met scherm uitschakelen.

Als deze functie ingeschakeld is gaat je scherm uit na een aantal uur wellicht dat dit een oorzaak kan zijn.

Als je zegt er gebeurd niets als ik op de AB klik zou bekekenen dat je AB niet goed gekoppeld is methode is dan de AB weer opnieuw koppelen zie link.

 

KPN afstandsbediening koppelen of resetten | KPN Community

 

Je andere klacht zijn wat wazig moet ik zeggen als je de STB aanzet moet je gewoon tv kunnen kijken ook als je een nr invoer.

mvg


Je andere klacht zijn wat wazig moet ik zeggen als je de STB aanzet moet je gewoon tv kunnen kijken ook als je een nr invoer.

Dat is nu net het probleem dat ik hier aandraag, ik kan niet gewoon tv kijken


Je andere klacht zijn wat wazig moet ik zeggen als je de STB aanzet moet je gewoon tv kunnen kijken ook als je een nr invoer.

Dat is nu net het probleem dat ik hier aandraag, ik kan niet gewoon tv kijken

Ja dat begrijp maar wat heeft uw met de rest van mij opmerking gedaan?

Dus staat over de AB heeft uw deze opnieuw gekoppeld?

Stond het vinkje in het menu aan?

mvg


Ik ga 's avonds op bed na een hele dag genoten te hebben van beeld en/of geluid.

Vanaf een uur of 9 tot aan 18. uur staat het beeld uit omdat we luisteren via de radio.

Daarna gaat de tv aan tot een uur of 11, dan gaat de tv en het kastje uit.

Een hele mooie dag dus zonder problemen.

De problemen beginnen bij het opstaan en na de stroom van het kastje afgehaald te hebben begint mijn dag weer zoals het moet zijn.

Het heeft dus niets met de afstandsbediening te maken en ook niets met de ECO.

In mijn bescheiden gedachtegang houdt het kastje iets vast in zijn geheugen en moet dat eerst gereset worden of te wel het kastje voldoet niet aan de normen waaraan hij moet voldoen


Ok als uw zegt dat het niets met de ECO instelling te maken heeft en ook schijnbaar niets met de scherminstelling en /of de afstandsbediening die evt. niet goed gekoppeld is. dan kan ik uw verder geen advies geven.

Wellicht dat iemand anders van de forumleden nog een idee of suggestie heeft anders adviseer ik dit toch te gaan kortsluiten met de helpdesk van KPN want dan kunnen wij uw ook niet helpen.

mvg

@moderator kunt dit escaleren naar een oplosgroep.


In elk geval bedankt voor al jullie moeite, ik zal proberen om het via de helpdesk op te lossen


Ik hoop dat de moderator van KPN dit even op pakt en contact met uw opneemt.

Suc6


We wachten af

Nogmaals bedankt


Hoera, hoera, dank zij jullie (tenminste dat denk ik) kregen we gisteren een update toegestuurd en vanmorgen was alles weer goed.

Alleen jammer dat ik daar zelf zoveel energie en ergernis in moest stoppen.

Ik denk toch dat een update automatische start of moet ik zo nu en dan kijken of er iets klaar staat

Nogmaals bedankt en deze topic mag gesloten worden


Hoi @Koosr1946, goed om te lezen dat het beter is geworden na de laatste update! De updates worden volgens een schema uitgerold, dat staat los van de berichten in dit topic.

In Product Updates kan je zien wanneer de updates komen, in elk artikel geven we aan wanneer die specifieke update beschikbaar wordt 🙂