Skip to main content

Hallo, De nieuwe TV-box DIW7022 heeft een klein probleem betreft de ‘GIDS’ zenderlijst beeld.

Is op een 1 of andere manier de beelverhouding aan te passen aan de TV?

Reden; de zender RTL7 valt net buiten het beeld onderaan.

De voorloper “ARRIS TV-box “ had dit probleempje niet.

2: Ook ervaren wij dat de latentie(reactie snelheid) van de DIW7022 software na het indrukken van een commando met de afstandsbediening, bvb het schakelen naar andere zender, trager verloopt.

“ Latentie is de duur dat een aanvraag wacht om te worden afgehandeld” 

 

Ik verneem het hier.

 

Jan

Hallo, De nieuwe TV-box DIW7022 heeft een klein probleem betreft de ‘GIDS’ zenderlijst beeld.

Is op een 1 of andere manier de beelverhouding aan te passen aan de TV?

Reden; de zender RTL7 valt net buiten het beeld onderaan.

Ik heb dit alleen als ik 'm op de oude HDready televisie aansluit.

Tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - scherm vergroting uitzoomen naar 90 % . Dan past het weer.

2. Hier reageert de 7022 sneller dan de al snelle 2952. Dus op dit punt zou ik het niet weten. 


Hoi @Zer07jk! Het wegvallen van de laatste regel in de gids is een bekende bevinding

Het ‘eraf vallen’ van de onderste regel ontstaat doordat de TV een andere manier van weergave toepast en zelf dingen vergroot. 

Via Instellingen -> Apparaat -> Apparaatvoorkeuren -> Weergave en geluid -> Schermvergroting kan met Scherm inzoomen/uitzoomen de schaling worden aangepast. Let op: hiermee schaalt ook het video signaal. Daarom is het advies om niet te ver te schalen (maximaal 93%).

 

De oplossing hiervoor is wat Peter al aangeeft, de boel uitzoomen. Hoewel wij aanraden niet verder te gaan dan 93%. Dat zou genoeg moeten zijn om alles weer op het scherm te krijgen.


Re: Tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - scherm vergroting uitzoomen naar 90 %  Dank PetrG👍