Skip to main content

Vanmorgen mijn Arris VIP2952 vervangen door het KPN TV+ kastje. De Denon X1600H is het hart van de installatie en dat moet zo blijven om radiokanalen te kunnen gebruiken zonder dat de TV aan moet. 1-op-1 vervangen, dus.

Na inschakelen meteen ruiserig beeld met verkeerde kleuren, dat steeds wegviel en weer werd opgebouwd.

Rechtstreeks op de TV wél  beeld en geluid. Hier de diw7022 op 1920x1080p50 gezet, en weer verbonden via de Denon. Dit geeft beeld en geluid. Pogingen om de kwaliteit op een 4K stand of op automatisch te zetten geven geen beeld. 

Op dezelfde receiver is een Sony 4K bluray aangesloten die probleemloos werkt met de Denon receiver. Het kan dus wel.

Iemand een idee welke HDMI of 4K standaard hier niet (goed) wordt ondersteund?

 

Voor HDMI is dit van belang.

HDMI HDMI 2.1 en HDCP 2.3

En de beeld specificaties 

HDR standaarden HLG, HDR10, HDR10+ & Dolby Vision

Heeft u de bij de DIW geleverde HDMI kabel gebruikt? Dat laatste kan meespelen.


Bedankt voor de reactie. Ik heb nog verder geëxperimenteerd: ook mijn bluray speler bleek problemen te hebben. 

Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd en een combinatie gevonden die werkt: tussen de DIW7022 en de receiver zit (uiteraard) de meegeleverde kabel. Tussen de receiver en de TV nu de kabel die eerst aan de VIP2952 zat. Voor die bluray speler heb ik geen goede kabel. 

Dus nu in bestelling: twee kabels voor HDMI 2.1, zouden 8K@60Hz moeten kunnen. Dan zal 4K ook wel lukken…

 


Hallo @FrancZ het simpelste om radio te luisteren buiten de tv om is een SP/DIF-kabel op de uitgang van de STB DIW7022 aan te sluiten en op een digitale ingang van jouw installatie en dan de juiste ingang kiezen.

 


Ik heb de 4K nu aan de gang. Na even puzzelen met de HDMI CDC instellingen kan ik nu de STB en de receiver inschakelen zonder dat de TV aan gaat. Kanaal 912 of 914 kiezen en we hebben de hele dag achtergrondmuziek. 

Goede tip, waarvoor dank, maar wat ik nu heb is even handig en kan met minder kabels. De diw7022 heeft overigens alleen een optische SP/DIF verbinding. Ik zou echt moeten zoeken naar zo'n glasvezeltje. 


Beste,

Ik heb ook het probleem dat ik momenteel geen radio via mijn Denon reciever kan luisteren zonder dat de tv aanstaat. Dit werkte eerder wel. 

Heb vanochtend een uur met een medewerker van de support afdeling hierover zitten zoeken naar een oplossing en die is er niet.
Volgens hem (en mede collega's) zijn er updates voor de diw7022 geweest die ervoor gezorgd hebben dat er nog maar één audio signaal tegelijk van de setup box wordt uit gestuurd. Dus als er al een hdmi arc kabel aangesloten zit op bijvoorbeeld de soundbar, dan werkt die optische uitgang niet meer.

Zou ook graag willen dat dit asap wordt opgelost zodat het radio luisteren werkt zonder tv aan.

Grt,
FvdF


Hoi @FvdF 

Als je het goed hebt aangesloten zal je de soundbar handmatig op de optische ingang moeten zetten om te luisteren zonder tv aan. 

Als je de tv aan zet dan gaat de soundbar automatisch naar de arc ingang. Maar hij gaat niet vanzelf terug naar de optische. 


Beste Peter 

Mijn situatie was.  

1) Hdmi setup box naar hdmi2 tv

2) Hdmi arc tv naar hdmi arc sony soundbar

3) Optisch setup box naar optisch2 van m'n denon avr reciever 

Bij tv kijken automatisch 1&2 actief 

Bij radio luisteren deed 3 zijn werk. Dus zonder tv actief 

Momenteel werkt alleen radio zonder tv aan niet meer en moet ik dus via de tv naar radio luisteren. 

Grt

Frans


Okee. Vreemd. Je zou toch zeggen dat optisch gewoon werkt. 

Nog getest door de arc verbinding eruit te trekken?