Skip to main content
Beantwoord

Dolby Digital 5.1 alleen met unicast

• August 10, 2025
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Bij TV kijken via de KPN TV+ box heb ik geen DD 5.1 als ik het op multicast heb staan. Dan is het 2.0. Switch ik naar unicast, dan heb ik wel 5.1. Het staat verder op passthrough en ik heb een Sonos Arc Ultra icm met een LG Oled en heb arc op de LG aan staan tevens met passthrough. Apps gaan verder wel goed. Dolby Atmos enzo. 

Beste antwoord door Simonantonanton

Een herstart heeft het opgelost. Bijzonder. Dank voor de hulp. 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Simonantonanton. Dat is vreemd dat je bij unicast wel Dolby Digital 5.1 hebt, maar via multicast niet. Je geeft aan dat je geluidsinstelling op passthrough hebt gezet. Geldt dat voor de TV+ box? Zou je die eens op Automatisch kunnen zetten? 

Ik heb verder nog niet een goed beeld hoe je alles hebt aangesloten. Is dat op deze manier: TV+ box → HDMI → LG Oled tv → HDMI (e)ARC → Sonos Arc Ultra ? Of zit de Sonos er tussen in? En ik ben ook benieuwd welke tv je exact hebt. Misschien kunnen we zo wat meer te weten komen. 

En merk je dit bij elke willekeurige zender dat wanneer je even pauzeert 2.0 wordt omgeschakeld naar DD 5.1? Of zijn er ook zenders waarbij het wel goed gaat? 

Ik roep ook nog even de hulp van ​@PeterG in, want die weet hier wel wat vanaf. 

Forum|alt.badge.img+2

Tuner rechtstreeks op TV. TV met eARC poort op Sonos Arc zoals het hoort. De Sonos heeft maar 1 hdmi poort. Als ik het pauzeer heb ik wel 5.1. Live niet. Geluid staat op automatisch. OLED55CX6LA. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2025

Is mij ook wel eens overkomen. Herstart loste het op. Werkt alweer weken goed.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Een herstart heeft het opgelost. Bijzonder. Dank voor de hulp. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

De oplossing was simpeler dan ik had verwacht :D Mooi dat het weer werkt!