Skip to main content
Beantwoord

Donker beeld op Philips tv

• 16 januari 2025
  • 13 reacties
  • 279 keer bekeken

RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Woensdagmorgen werd mijn echtgenote, na het aanzetten van mijn Philips OLED 908 TV geconfronteerd met een donker beeld. De nacht ervoor was er niets aan de hand met de beeldkwaliteit.

Ik heb vervolgens van alles geprobeerd om de TV, die slechts 7 maanden geleden is geleverd, te herstellen naar oorspronkele (prima) beeldweergave. Dat is niet gelukt, vervolgens contact opgenomen met de leverancier, die meldde dat de reparatieploeg na 3 daqgen contact zou opnemen. Toen hebben we afgesproken dat ze een leentv zouden regelen. Die kwam vanmiddag (donderdag) binnen. Kort daarna ontving ik een updatebericht van KPN dat 'het donkere' beeld van Philips TV's' was opgelost?????

Nou breekt mijn klomp, ik heb geen enkel updatemelding ontvangen van KPN, maar er is kennelijk toch iets gebeurd in de nacht vanwoensdag op donderdag, veroorzaakt door KPN, waardoor de beeldkwaliteit van mijn Philips aanzienlijk verslechterde. Tot op heden heb ik die update nog steeds niet ontvangen!!

KPN doet dus dingen waarvan de abonnee geen weet heeft, hele kwalijke zaak!!!

Ik ga dit incident ook aan mijn leverancier (Hello TV) en Philips melden. 

Beste antwoord door PeterG

Ik heb het KPN+ kastje, alle kanalen zijn (te) donker.

Ah!

Waarschijnlijk staat dan de HDR instelling op "continu".

Zet deze op automatisch of uit.

HDR is voor de HD kanalen niet beschikbaar. Maar als die instelling op continu staat.…

Instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - schermresolutie - HDR instelling 

Bekijk origineel

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37189 reacties
  • 16 januari 2025

Hallo ​@RoekiePers ,

De update is pas net uitgebracht.

Deze update zal automatisch beschikbaar zijn via de Google Play Store voor TCL en, Philips tv's.

Wat zit er in?

• Voor Philips tv's is het zwarte beeld bij het tv kijken verholpen.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt.

RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 65 reacties
  • 16 januari 2025

Het gaat mij om het feit dat dit zomaar kan gebeuren, zonder dat de gebruiker in kennis wordt gesteld. Ik heb hier uren aanbesteed, terwijl ik totaal niet wist dat KPN de oorzaak was.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2397 reacties
  • 16 januari 2025

Wat vervelend. Als je de KPN-box meteen zou uitsluiten door bijv. een DVD-speler aan te sluiten, had je meteen kunnen weten dat het aan de KPN-box ligt. Desnoods valt het probleem verder te isoleren door een andere HDMI-poort te kiezen. 

Bij storingen en problemen is dit overigens de eerste stap die je neemt. Vreemd dat de leverancier hier niet mee kwam?

HansGlas
Slimmerik
  • 125 reacties
  • 16 januari 2025

Uw TV geeft opeens een slecht beeld zonder dat u iets aan uw instellingen heeft veranderd.

U gaat dan als een kip zonder kop van alles aan uw instellingen veranderen.

Vindt u dat zelf ook niet merkwaardig?

RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 65 reacties
  • 16 januari 2025

Ha, ha een bijdehandje? Natuurlijk heb ik aan KPN box gedacht, maar dat later weer verworpen omdat alle updates netjes worden aangekondigd. Echter, er was geen sprake van een update maar er is door KPN wel iets 'technisch' gedaan. Dat geven ze zelf toe door later wel een update te verspreiden, alleen bestemd voor Philips en TLC TV's.

Ik heb vanmiddag een update van Google TV gedaan en daardoor is het beeld iets meer helder geworden., maar niet zaols het was. Ik zit dus steeds met een donker beeld en krijg het niet meer goed, wat ik probeer via de instellingen. 

PeterG
Superuser
  • 61777 reacties
  • 16 januari 2025

Je gebruikt de app van kpn en dus niet de losse ontvanger van kpn begrijp ik ​@RoekiePers ?

Met de losse ontvanger was en is geen probleem. 

Voor de app is een update beschikbaar in de Store van Google-TV. 

Heb je met andere bronnen als Netflix of HBO app wel goed beeld?

RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 65 reacties
  • 17 januari 2025

Update van Google TV helpt onvoldoende, dinsdagnacht (ik zette rond 02.00 uur de TV en kastje uit) In de uren daarna is er door KPN iets gewijzigd. Mijn echtgenote constateerde om ca. 09.00 dat het beeld niet om aan te zien was, met dank aan KPN. Het lijkt erop dat ik mijn nieuwe Philips 908 - 55 inch bij het grof vuil kan zetten. Zoals het nu is, is het niet meer kijkbaar. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37189 reacties
  • 17 januari 2025

OK, je gebruikt dus de aparte ontvanger van KPN TV+ (type 7022) en dus niet rechtstreeks de app vanuit de TV. 

Dat maakt het verhaal alleen maar vreemder want die twee updates van de afgelopen week betroffen de KPN TV+-app op jouw TV. 

Ik raad je aan om de HDMI verbinding tussen jouw ontvanger en de TV te checken. En check in het menu van jouw TV dat je kijkt via zo’n HDMI-verbinding. Je moet dus bv HDMI 1 of HDMI 2 gebruiken. En gebruik dan niet de app in jouw TV, het beeld via de ontvanger is sowieso beter. 

Tenslotte kun je in het menu van jouw TV ook nog instellingen wijzigen. Bv de beeldverbeteraars uitzetten of de kleuren wat bijstellen. 

• 3829 reacties
  • 17 januari 2025

Het is een smarttv toch? Daar staat toch ook YouTube op? Als je die gebruikt, hoe is het beeld dan?

PeterG
Superuser
  • 61777 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Ah!

Waarschijnlijk staat dan de HDR instelling op "continu".

Zet deze op automatisch of uit.

HDR is voor de HD kanalen niet beschikbaar. Maar als die instelling op continu staat.…

Instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - schermresolutie - HDR instelling 

RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 65 reacties
  • 17 januari 2025

Hartelijkdank Peter G: Probleem opgelost. HDR stond op continu, heb ik gewijzigd in automatisch en mijn kritalheldere beeld is terug! Aleen heb ik de HDR niet op continu gezet, dat is kennelijk door een actie van KPN gebeurd, Dat is ook door KPN onderkend, anders hadden ze geen bericht rondgestuurd dat 'het donkere beeld op Philips TV's' is hersteld. Ook na de voorgestelde update via Google TV en installatie bleef het beeld donker. We weten nu waardoor het geschiedde.

PeterG
Superuser
  • 61777 reacties
  • 17 januari 2025

Het kan of zal bij een software update gebeurd zijn. Hoewel je zou verwachten dat dat bij iedereen dan zou moeten zijn.

Afijn. Het is weer getackeld.

RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 65 reacties
  • 17 januari 2025

Een softwareupdate wordt altijd tevoren gemeld en geldt voor alle gebruikers. Er is nu iets gebeurd waar ik geen zicht op had.

Er een fout begaan door KPN, dat is me duidelijk. 

Ik weet dat berichten in dit forum worden gelezen door moderators. Die had wel ff mogen reageren. Nu ben ik twee dagen bezig geweest met oplossen en heb van alles overhoop gehaald, dat allemaal weer teruggedraaid moest worden. Denk erover om, na uitzitten van het contract, op zoek te gaan naar een andere provider.

Reageer