Skip to main content
Vraag

Donkergrijze balken in KPN TV app op iPhone, waarom geen zwart beeldvullend scherm?

• October 15, 2025
  • 23 reacties
  • 260 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik gebruik de app regelmatig op de iPhone en iPad. Het valt me op dat er bij content bekijken op de iPhone donker grijze balken zichtbaar zijn aan de zijkanten terwijl dit niet nodig hoeft te zijn ivm het amoled scherm (als dit zwart gemaakt wordt dan is dit probleem automatisch opgelost) Ik begreep niet dat dit probleem niet wordt opgelost, vind dit belangrijker dan een push melding als Nederland heeft gescoord. Ik gebruik ook meerdere streamingdiensten ( Netflix, Videoland etc.) waar dit probleem totaal niet speelt…

23 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@XdBu, bedankt voor de feedback!

Ik heb wel gelijk ook even gekeken of ik kan zien wat jij bedoelt. Nu ben ik geen iPhone gebruiker, dus ik test het op Android. Maar bij mij zijn de balken aan de zijkant gewoon zwart.

Kan jij misschien een screenshot of foto delen van wat jij ziet?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

Bovenstaande foto is met de NLziet app, 2e is de tv+ app

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Aanvullend: op iPad zijn ook de boven- en onderbalken grijzig ipv zwart tijdens afspelen. (liggend formaat)

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat maakt inderdaad wel verschil, ja. Ik zie hetzelfde als op foto 1. Dus het lijkt wel echt een iPhone / iPad ding. Ik ga de feedback noteren!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Enig idee wanneer dit opgelost gaat worden?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 18, 2025

Nee, sorry. Houd daarvoor onze Product Updates in de gaten. We zullen het hier melden als er vernieuwingen en verbeteringen zijn.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 18, 2025

Correctie: Ik hoor net dat je je scherm groter zou moeten maken en dat dan de grijze balken verdwijnen. Ik weet zo alleen even niet hoe dit op een iPhone of iPad werkt, omdat ik dit zelf niet heb. Maar ​@Erik van KPN gaat dit vanavond testen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Groter maken is geen optie, grijze balken zwart maken is de oplossing…

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 27, 2025

Hoe bedoel je, groter maken is geen optie? Je kunt met 2 vingers doen alsof je gaat inzoomen en dan verdwijnen de zwarte balken aan de zijkant. Dan vult het programma het hele beeld en heb je ook geen last meer van de balken aan de zijkant.

Of de balken ooit een andere kleur gaan krijgen, weet ik niet. Ik heb de feedback in ieder geval doorgegeven.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 27, 2025

Maar als je inzoomt zaag je wel een deel van het beeld af, toch?
Ik kan me voorstellen dat je dat ook niet altijd wilt (in mijn geval, nooit).

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 28, 2025

Dat is een heel goed punt, ​@Wartywolfs. Daar had ik zo snel niet bij stil gestaan. En ik dacht ook dat het wel mee zou vallen, maar je mist inderdaad wel een stukje beeld. Ik heb het doorgegeven!

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Zie het ook nog steeds op mijn iPad. We zijn nu maanden verder.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 3, 2026

Ook op Android zijn de zijkanten niet zwart. Best wel wat storend inderdaad. 

Jasper van KPN
Moderator

Het is nog niet veranderd inderdaad, ik zal 'm weer onder de aandacht brengen bij de ontwikkelaars.

• Deelnemer
  • February 11, 2026
iPad, zie het kleurverschil. Sinds 2 dagen weer KPN maar dit viel me meteen op.

Jasper van KPN
Moderator

Het is bekend bij de ontwikkelaars inderdaad ​@ZiSE. Er zijn een aantal andere dingen die op dit moment voorrang hebben hierop, maar het zal op een later moment wel aangepakt worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2026

Ach. Ik zoom op m'n telefoon vaak helemaal in. Wordt het 21:9. Ben ik wel boven en onder wat kwijt. Maar ach.

Mogelijk kan dat met een 4:3 tablet ook. Van 16:9 letterbox naar Full screen. In dat geval ben je van de zijden wat kwijt.

"Volledig beeld" : gewoon met twee vingers swipen. 

Zelf heb ik bewust geen tablet. Het is geen laptop en geen telefoon. En ook nog meestal de beeldverhouding 4:3. Dus ik vind het 3 × fail. 😁

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

En als je via de browser op je telefoon/tablet kijk heb je het dan ook?

https://tv.kpn.com/

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2026

En als je via de browser op je telefoon/tablet kijk heb je het dan ook?

https://tv.kpn.com/

Nee. Dan zijn de zijkanten wel zwart in plaats van donkergrijs. ​@Paul.K 

Kun je dit zelf niet proberen, Paul?

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

@PeterG ik heb geen iPhone of een tablet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2026

Ik ook geen iPhone. Maar wel een smartphone 😉 . M'n laptop gebruik ik weinig. 

• Deelnemer
  • February 12, 2026

Het is bekend bij de ontwikkelaars inderdaad ​@ZiSE. Er zijn een aantal andere dingen die op dit moment voorrang hebben hierop, maar het zal op een later moment wel aangepakt worden.

Als ik dan nog een verzoek mag indienen. Het feit dat je 3 x moet klikken om een zender full screen te krijgen op de iPad is redelijk irritant. De collega in de markt doet het in 1 klik; net zoals zo’n beetje elke video stream app die ik kan bedenken. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat heb ik inderdaad ook al eerder doorgegeven, die is vaker genoemd op de community. We geven alles door wat we zien. Niet alles kan worden toegepast, maar de ontwikkelaars krijgen alle suggesties en feedback.