Skip to main content
Vraag

Doorspoelen loopt niet lekker op TV+ Box met launcher versie 1.217.3

• March 27, 2026
  • 8 reacties
  • 96 keer bekeken

Opname vooruit spoelen gaat niet lekker.

Ik dacht de thumbnail zou blijven staan,maar dat is niet zo.

En zwart beeld . Bij vooruit spoelen en ook bij terugspoelen dit is dus bij opname’s.

Gaat niet echt soepel allemaal.Niet blij mee.

Misschien een punt van aandacht.

Ik gebruik de goede toetsen om terug te spoelen of vooruit te spoelen » en deze « dus ik snap niet dad dit dan niet werkt

ik wilde iets toevoegen,maar dit topic blijft gesloten en nieuwe topic open

aanvullende van Poetje Puk   bij vooruit spoelen heb ik ook soms stilstaande beeld 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2026

Inmiddels is er een update beschikbaar: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 27, 2026

Ik kan me niet voorstellen dat je nog '217' hebt.

Gisteren is de laatste groep van '219' voorzien. 

En nu is de thumnail flink groot. De vorige was overigens al groter dan die bij NLziet. 

Met oudere opnames wil het soms nog niet helemaal. Maar dat zal mijns inziens de overgang zijn.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@pierrevandulken, in de update waar Noordzee en Peter naar verwijzen zijn hier inderdaad verbeteringen voor gedaan. Heb je die versie inmiddels op jouw TV+ Box staan? Hoe gaat het daarmee?

Wie heeft mijn teksten verandert ?

wat is thumbnail ?

In begin is wel goed, na 1 of 2 dagen later 

als ik wil zappen, dan blijft 3 seconden op zwart beeld dan is beeld goed...  Opgeslagen programma :   terugspoelen moet ik 2 keer drukken.. 

Teletekst :  in begin staat op pagina 101..  ik wil naar nieuws kijken voorbeeld van pagina 107 , druk ik  vaak in begin 1107  daarna normaal 3 cijfer drukken 

Later kijk ik opnieuw naar teletekst en wil naar pagina 818, druk ik op 1818  of 8818  dan druk ik opnieuw naar  pagina 818  goed

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2026

De NOS Teletekst app reageert niet op het allereerste cijfer na openen inderdaad, ​@pierrevandulken . Dat is ook zo op mijn eigen apparaten met Android-TV en Google-TV. Met elke volgende pagina gaat het dan goed.

Inmiddels heb ik een andere Teletekst app. Die heeft dat niet. En bovendien ook de Teletekst van alle Europese omroepen. Ook bijvoorbeeld ARD en ZDF. Die app heet TEXT TV. 🤓

KPN zou de onhebbelijkheid van het eerste cijfer (nog) eens kunnen doorsturen aan de NOS. De makers van de NOS TT app. 

Eigenlijk nog handiger is de NOS Teletekst app op je smartphone en/of tablet. Ik gebruik al 6 jaar teletekst op m'n tv niet meer. Sinds ik een smartphone heb. Kan ook de zender die ik aan heb lekker aan blijven. 😀

als ik wil zappen, dan blijft 3 seconden op zwart beeld dan is beeld goed...  Opgeslagen programma :   terugspoelen moet ik 2 keer drukken.. 

Deze ervaringen heb ik niet. Al moet je na één keer drukken wel een seconde geduld hebben vooraleer het doorspoelen start.

Tip reclameblokken overslaan in opnames. Toets 800 in. En dan op kort op de vooruitspoel knop drukken. Je slaat dan in 'a blink of an eye' 8 minuten over. Vb. 730 is 7 minuten 30 seconden. Met < en > naast ok kort indrukken is 10 seconden. 

Thumnail is het iets kleinere beeld bij doorspoelen. Dat kan bij oudere (...) opnamen inderdaad zwart blijven. Toch wel ouder dan 2 maanden. 

En intussen is er al versie 1.219.1 van de Launcher. 

ik wou graag een korte filmpje neerzetten maar dat lukt niet..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2026

GIF-je maken.

Jasper van KPN
Moderator

Ik denk dat een filmpje het mogelijk duidelijker kan maken inderdaad, het lijken verschillende dingen te zijn als ik het goed begrijp.

Als je een filmpje op YouTube upload kan je de de link daarvan hier delen. Dan kunnen we het filmpje ook zien.