Skip to main content
Vraag

Draadloos tv kijken zonder extra KPN Box, kan dat op mijn tv?

• March 16, 2026
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo allen. Ik ben nieuw hier en had direct een vraag:

op mijn Qled Smart TV krijg ik alleen maar tegels beeld te zien als ik hem op TV gids en/of NU zet en op mijn telefoon en tv met Box krijg ik een lijst gezien met een tijdbalk bovenaan het scherm.

Ik zou graag ook een lijst op mijn smart TV willen hebben omdat dit makkelijker is. 
mis dit probleem op te lossen zonder Box of bedraad?

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 16, 2026

Hallo ​@gerbek1955 ,

Nog niet voor alle merken TV is de KPN TV+-app al live. 

Er wordt gewerkt aan de KPN TV+-app voor bv Samsung en LG TV’s.

Voor bepaalde merken (bv Philips en Sony) is de KPN TV+-app al actief en dan heb je wel die door jou genoemde lijst.   

(zelf heb ik een Philips TV en daar zit die mogelijkheid op.) 

Het is een kwestie van wachten op de oplevering van de KPN TV+-app voor jouw merk TV. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Op de merken Samsung (Tizen) en LG en Loewe (WebOS) is nog de oude app uit 2020 aanwezig. Die heeft inderdaad tegels voor de GIDS.  Dat is dus niet te veranderen.

Opgeslagen is zowel in de oude app als de nieuwe met tegels.

De nieuwe komt ook naar deze merken. Allereerst Samsung. Maar die heeft door problemen al 10 maanden vertraging op dit moment.

Verder kun je er hetzelfde mee. Alle zenders zijn hetzelfde, ook de kwaliteit van de streams. 

De nieuwe app, met gids als in https://tv.kpn.com/tv-gids op de laptop zal nog wel even duren voor deze 3 merken. De nieuwe app is er momenteel alleen voor Android-TV en Google-TV.

Je kunt het momenteel alleen ondervangen met de KPN TV+ BOX (werkt via wifi en kan uit zicht door BT afstandsbediening). Of door een eigen streaming apparaatje op Android-TV of Google-TV te gebruiken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Ohja, misschien overbodig te vermelden. Toen ik “een tijdje” in de woonkamer de app op de Samsung gebruikte (ontvanger was ff in slaapkamer) gebruikte ik gewoon de gids op m'n laptop. Daar zat en zit ik toch dagelijks op. Wat je daar programmeert wordt ook opgenomen in de app op de Samsung/LG/Loewe.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@gerbek1955, leuk dat je ons weet te vinden met deze vraag 🙂 Hebben de antwoorden van Noordzee en Peter je op weg kunnen helpen? Of kunnen we er meer over vertellen? We horen het graag.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 18, 2026

.

Voor bepaalde merken (bv Philips en Sony) is de KPN TV+-app al actief en dan heb je wel die door jou genoemde lijst.   

Als ik het goed heb, alleen op de Philips tv's die Android als besturingssysteem hebben.

De nieuwere Philips tv's hebben, dacht ik, geen Android besturingssysteem meer. (reden weet ik niet, maar ik heb wel een vermoeden).