Skip to main content
Beantwoord

Draadloze toetsenbord niet te koppelen binnen Google TV van KPN

• October 27, 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi,

ik heb vandaag mijn nieuwe kastje geïnstalleerd en Google TV van KPN geconfigureerd. Het lukt alleen niet mijn draadloze toetsenbord te koppelen bij ‘Afstandsbedieningen en accessoires’.

Normaal gesproken werkt het gewoon netjes binnen de Google TV van mijn Philips TV. Ik verbaasde mij er ook over dat het nu ineens niet meer (goed) werkte.

Naast het niet kunnen vinden vanuit Bluetooth zoals hierboven beschreven, worden alleen de cijfers getoond en niet de letters.

Wat gaat er mis? 

Beste antwoord door joop2011

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Als je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt, kan het via de USB poort of bleutooth.

Dit vond ik op Google:

Je kunt een toetsenbord aansluiten op de Sagemcom DIW7022 door een USB-toetsenbord rechtstreeks in een USB-poort van de box te steken, of door een Bluetooth-toetsenbord te koppelen via de instellingen van de KPN TV+ box. Als je een USB-toetsenbord wilt koppelen, steek de USB-kabel dan in een vrije USB-poort op de Sagemcom DIW7022. Bij een Bluetooth-toetsenbord ga je naar de Bluetooth-instellingen op de KPN TV+ box en volg je de stappen om je toetsenbord te koppelen. 

USB-toetsenbord

1. Steek de USB-kabel van het toetsenbord in een vrije USB-poort op de Sagemcom DIW7022 box.
  2. Het toetsenbord zou direct moeten werken. Het is mogelijk dat de box hier geen speciale instellingen voor heeft. 

Bluetooth-toetsenbord

1. Navigeer naar de instellingen op de KPN TV+ box.
  2. Selecteer de optie voor "Bluetooth" of "Verbindingen".
  3. Ga naar "Koppelen" of "Nieuw apparaat koppelen".
  4. Zet je toetsenbord in de koppelmodus (dit staat in de handleiding van je toetsenbord) en zoek naar het toetsenbord in de lijst met beschikbare apparaten op de tv-ontvanger.
  5. Volg de instructies op het scherm om de koppeling te voltooien. 

2 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Als je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt, kan het via de USB poort of bleutooth.

Dit vond ik op Google:

Je kunt een toetsenbord aansluiten op de Sagemcom DIW7022 door een USB-toetsenbord rechtstreeks in een USB-poort van de box te steken, of door een Bluetooth-toetsenbord te koppelen via de instellingen van de KPN TV+ box. Als je een USB-toetsenbord wilt koppelen, steek de USB-kabel dan in een vrije USB-poort op de Sagemcom DIW7022. Bij een Bluetooth-toetsenbord ga je naar de Bluetooth-instellingen op de KPN TV+ box en volg je de stappen om je toetsenbord te koppelen. 

USB-toetsenbord

1. Steek de USB-kabel van het toetsenbord in een vrije USB-poort op de Sagemcom DIW7022 box.
  2. Het toetsenbord zou direct moeten werken. Het is mogelijk dat de box hier geen speciale instellingen voor heeft. 

Bluetooth-toetsenbord

1. Navigeer naar de instellingen op de KPN TV+ box.
  2. Selecteer de optie voor "Bluetooth" of "Verbindingen".
  3. Ga naar "Koppelen" of "Nieuw apparaat koppelen".
  4. Zet je toetsenbord in de koppelmodus (dit staat in de handleiding van je toetsenbord) en zoek naar het toetsenbord in de lijst met beschikbare apparaten op de tv-ontvanger.
  5. Volg de instructies op het scherm om de koppeling te voltooien. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 27, 2025

Geweldig Joop! Het werkt, bedankt!!!

Soms kan je beter zelf even googlen dan ChatGPT te raadplegen..

Ik moest de keyboard fysiek verbinden aan mijn TV en toen werd hij zichtbaar als te koppelen accessoire. Hulde :)