Skip to main content

Ik vond het beeld al niet scherp. Via smart-tv app. Toen keek ik naar het logo. Stond geen hd bij. Toen keek ik via de tv ontvanger en dáár staat wel hd bij het logo. (je weet het bij die Duitse zenders momenteel niet direct)

Maar de conclusie is: via het online platform is momenteel alleen de SD versie. En dat heeft ook gevolgen voor pauze en opnames op de TV+ box!

Duitse RTL: 47.

IDD, RTL DE is alleen in SD kwaliteit, ook in TV+App is alleen in SD te zien


IDD, RTL DE is alleen in SD kwaliteit, ook in TV+App is alleen in SD te zien

Is RTL via de ontvanger nu wel of niet in HD? De zenderoverzichten op de website spreken elkaar tegen. 
https://www.kpn.com/w3/file?uuid=0aef8e48-c2df-4084-aac1-6987257bcbd2&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=14963&mode=incontext
 

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=b494883c-711d-4a2a-9cda-c46d843308de&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=21507&mode=incontext

Overigens zijn de andere Duitse commerciële zenders allemaal in SD: Vox, RTL 2, Super RTL. 


Hoi @Noordzee .

Via de TV+ ontvanger alleen live HD. Na pauzeren en opnames SD.

Via de TV+ app, mobiel tablet , is het ook live SD.


IDD, RTL DE is alleen in SD kwaliteit, ook in TV+App is alleen in SD te zien

Is RTL via de ontvanger nu wel of niet in HD?

Op DIW7022 is RTL DE in HD


@TV Apps Team 

Zouden jullie hier naar willen kijken. Dit is nou al 2 weken!


Ik zou me sterk moeten vergissen, maar volgens mij zat ik de uitzending van de F1 live te kijken (via de DIW7022), maar was het toch SD.


Hoi @RonB1981 ,

Dan heb je de box op unicast staan. 

De multicast stream is wel HD op de TV+ box.

Ps

Staat er Live dan is het unicast. Staat er LIVE dan is het multicast. 


Ok, stond inderdaad op unicast.

 

Waarom heeft RTL hier wel last van en allerlei andere zenders niet? Dit was nl de eerste keer dat me dat opviel.


Het is niet de bedoeling. De unicast stream, voor Live unicast, opname, na pauzeren en terugspoelen, hoort ook gewoon HD te zijn.


We gaan er mee bezig @PeterG


Thank guys. 🙂


   

@TV Apps Team

Zouden jullie hier naar willen kijken. Dit is nou al 2 weken!

Goed opgemerkt. Gisteren besproken, afgelopen nacht omgezet naar de HD source.


Inderdaad. Ook opnames zijn weer HD. 

Mijn dank.🍾


Reageer