Skip to main content
Beantwoord

Duitse zenders verspreid over zenderlijst, kan dit worden samengevoegd?

• January 7, 2026
  • 4 reacties
  • 124 keer bekeken

JG van Straten
Topper
Forum|alt.badge.img+1

De 5 Duitse zenders die in het basispakket zitten op 45 t/m 49 en andere 10 van het Duits pakket op 119 t/m 128. Zou deze bij elkaar gezet kunnen worden. In het basispakket zit één Turkse zender op 140 en 141 t/m 148 de zenders uit het Turks pakket, dat is overzichtelijk. Misschien een idee om de zender volgorde helemaal te reorganiseren, Viaplay zit ‘apart’ op 51 los van andere sportzenders bijvoorbeeld.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@JG van Straten, goed dat je dit bij ons aangeeft. 

Ik snap zeker wat je bedoelt, dit is op dit moment helaas niet mogelijk. Als ik even meedenk, je zou nog een favoriete zenderlijst kunnen aanmaken om alleen de zenders te selecteren die je bekijkt. Zie Favoriete zenderlijst instellen op de KPN TV+ Box en TV+ Soundbox. Het is niet helemaal wat jij bedoelt, maar misschien heb hier wel iets aan wat overzicht betreft. 

Uiteraard neem ik dit signaal ook mee hier, alle feedback is uiteraard welkom. 

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Hi ​@JG van Straten, goed dat je dit bij ons aangeeft. 

Ik snap zeker wat je bedoelt, dit is op dit moment helaas niet mogelijk. Als ik even meedenk, je zou nog een favoriete zenderlijst kunnen aanmaken om alleen de zenders te selecteren die je bekijkt. Zie Favoriete zenderlijst instellen op de KPN TV+ Box en TV+ Soundbox. Het is niet helemaal wat jij bedoelt, maar misschien heb hier wel iets aan wat overzicht betreft. 

Uiteraard neem ik dit signaal ook mee hier, alle feedback is uiteraard welkom. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@JG van Straten ​@Alex van KPN Ik heb hier een tv-ontvanger van zowel KPN als Ziggo staan, en het moet me van het hart dat ik de indeling van de zenders en de kanaalnummering van KPN niet helemaal logisch vind. Dit in tegenstelling tot Ziggo.

Drie voorbeeldjes van KPN:

• BBC One en BBC Two op 26 en 27 en BBC News op 40;
  • nieuwszenders BBC News op 40, en CNN, Euronews en Al Jazeera op 61, 62 en 63;
  • kookzenders 24Kitchen op 24 en Njam op 39;
  • Vlaamse zenders VRT 1, VRT Canvas en Ketnet op 29, 30 en 31, en Vlaamse kookzender Njam op 39;
  • etc.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2026

Ik vraag me dan toch af wat je logisch vind aan die van Ziggo, ​@Piet van der Vooren .

Een heel gat van 30 tot en met 49

BBC NL los van de anderen BBC zenders 

Eurosport 1 op 25, Eurosport 2 op 411

101 - 104 FimNet, indien geabonneerd!

105 - 119 niks, nada

120 - 140 heel veel ongebruikt, heel rommelig 

Ik vind dat een zooitje. Sorry hoor.

http://ziggo.nl/zenderoverzicht 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik vraag me dan toch af wat je logisch vind aan die van Ziggo, ​@Piet van der Vooren .

Een heel gat van 30 tot en met 49

BBC NL los van de anderen BBC zenders 

Eurosport 1 op 25, Eurosport 2 op 411

101 - 104 FimNet, indien geabonneerd!

105 - 119 niks, nada

120 - 140 heel veel ongebruikt, heel rommelig 

Ik vind dat een zooitje. Sorry hoor.

http://ziggo.nl/zenderoverzicht 

Ziggo heeft het kanaalnummerblok 30-49 gereserveerd voor regionale en lokale omroepen. In mijn regio zitten op 30 en 31 twee regionale omroepen, en van 39 tot en met 49 maar liefst elf lokale omroepen.

Piet.