Skip to main content

Na járen goed gefunctioneerd te hebben stopte tv in de huiskamer er plots mee. In de slaapkamer werkt het nog wel. Maar ook daar rezen problemen na eea opstarten en resetten. Dat weer gefikst. Poeh. 
Nu de tv in de huiskamer nog. KPN-medewerker aan de telefoon dat dit niet aan KPN is. Moet het zelf uitzoeken, daar komt het op neer. Zelfservice, heet zoiets. Ik denk dat ik maar overstap naar Ziggo. 
Maar misschien heeft iemand nog een gouden tip. Ik weet dat het een ‘gevoelig’ systeem is. 
Router staat in stoppenkast met een dvs 1200 in het stopcontact. Daarnaast een wifi versterker en een Arris tv-ontvanger. In de huiskamer zit ook een dvs 1200 in het stopcontact en staat eveneens een Arris tv-ontvanger. Op de slaapkamer staat een wifi-versterker en wederom een Arris tv-ontvanger. 
Wat te vervangen? Alles? Of meteen maar andere aanbieder bellen?

o ja, de tv beneden meldt foutcode 843. De aangeraden handelingen al herhaaldelijk en vergeefs opgevolgd.


Hoi @Marc Diemen. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw DVS deze foutcode veroorzaakt. Wellicht heb je nog iets aan het onderstaande topic. Welke WiFi versterkers heb je in huis. In sommige gevallen is het mogelijk om een tv-ontvanger aan te sluiten op een WiFi versterker van KPN. 

 

 


@Marc Diemen 

Een DVS kan je het beste niet meer gebruiken.

Reden is dat het 230 volt netwerk steeds meer verstoord raakt (door o.a. LED lampen, Zonnepanelen, voedingdadapters (volksmond stroom adapter), etc.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Het beste is en blijft UTP kabels.

Of via WIFI.

 

Zie als hulpje dit schema van KPN:

Groene lijn is een UTP kabel.

 


Duidelijk, dank. Intussen heeft mijn zoon het probleem verholpen dor de verschillende kastjes tegen elkaar aan te houden zodat ze weer contacten. Of zoiets;)