Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem.

Een paar maanden terug een verbindingsset DVS 1200 laten plaatsen om ook in mijn tuinhuis goede wifi te hebben. Nu de tijd van het jaar er is dat ikĀ er echt gebruik van wil gaan maken blijken er steeds twee rode lampjes te branden.
Heb alle vijf stappen van de handleiding doorgelopen, maar ze blijven rood branden.

Ā 

In stap 4 zit denk ik het probleem:

  • Druk bij Ć©Ć©n van de DVS adapters het reset knopje in. Doe dit 3 tot 5 seconden enĀ laat dan weer los.Ā Het ā€˜powerā€™ lampje gaat nu knipperen.
  • Druk nu ook de resetknop van de andere DVS adapter in voor 3 tot 5 seconden. Ook bij deze adapter gaat het ā€˜powerā€™ lampje knipperen.

Bij de eerste adapter ging het lampje idd wit knipperen, bij de tweede bleef het lampje rood branden.

Hoe dit op te lossen?

Ā 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic.Ā 
Ā 

Het kan zijn dat uw tuinhuis op een andere fase zit dan het stopcontact binnen. Dan gaat het nooit werken.

Weet u toevallig of u 3 fasen hebt?


Ik heb hetzelfde probleem.

Een paar maanden terug een verbindingsset DVS 1200 laten plaatsen om ook in mijn tuinhuis goede wifi te hebben.
Ā 

Op een DVS 1200 zit geen WifiĀ 

De naam ā€œdraadloosā€ is heel vreemd. Het is een ethernetaansluiting waarbij het signaal niet over een UTP of EthernetdraadĀ loopt, maar over een stroomdraad.

Er bestaan ook van dit soort apparaten die dan op de locatie Wifi uitstralen maar dat is niet de DVS 1200. De DVS die KPN verkoopt is een Develo 1200 powerline adapter. Diet bestaat ook in de 1200+ Wifi variant. Maar die levert KPN niet.Ā 

Als je echt Wifi wilt kan je dus beter een Wifi Versterker kopen (op degene die KPN levert zou ook een TV werken, maar dat ondersteunen ze (nog) niet).Ā 


BesteĀ @Hans22Ā 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de DVS 1200, opĀ deze siteĀ kun je kijken om het probleem op te lossen. En je kunt ook software van de DVS downloaden, dit programma heet:

Devolo Cockpit


Hi @Hans22, ik hoop dat je eruit gekomen bent met de tips die hier gegeven zijn! Zo niet of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.