Skip to main content

Ik verbind mijn dv1200 adapters, breng er een naar boven en daarna geen wit lampje meer te zien. Wat kan dit zijn?

Ik kan dus ook geen update uitvoeren omdat ik geen Windows heb


Zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen @Miraneke :

en

Succes


Heb je wel een wit lampje als ze beide in de woonkamer in een stopcontact zitten?


De ene keer wel de andere keer niet, en meestal geen knipperend wit koppel lampje


Heb je ze überhaupt al gekoppeld?

Steek ze zo in elkaar dat je van beide het lampje kunt zien. En dan het setje in één wandcontactdoos. 

Zie 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset

"DVS 1200 installeren"


Heb ik gedaan, alle 3 branden wit, maar als ik ze dan aan ga sluiten alleen maar een rood lampje.

Het is fout gegaan toen ik een versterker aan de DS 1200 heb gekoppeld met een ethernet kabel omdat ik dacht dat ik dan achter in de tuin beter ontvangst zou hebben, maar niet dus. Sindsdien werkt onze omvormer niet meer op de wifi met de adapter, terwijl dat voorheen wel zo was.

Het is mijn eigen schuld maar dacht dat ik dat weer kon herstellen


Als ik er geen ethernetkabel in aansluit zijn de lampjes wit, maar zodra ik hem aansluit worden ze weer rood.


Dus als je beneden een adapter in de WCD hebt en boven zonder ethernetkabels dan zijn de lampjes wit? En met ethernetkabel worden ze rood en valt de onderlinge verbinding dus weg? 

Raar hoor. Maar zo op afstand wordt het dan wel wat lastig.

De DVS werkt het beste binnen één stroomfase. Veel huizen hebben 3 fasen. Dan werkt het al veel minder stabiel, want dan moet het altijd via de meterkast. Daar kan de 'slimme’ meter dan weer verstorend werken. Ook is het stroomnet op veel meer manieren verstoord tegenwoordig. LED verlichting met dimmers is een ramp. Ook zonnepanelen met IGMP omvormers wordt je niet vrolijk van.

Het best is 'gewoon’ een ethernetkabel naar de tv ontvanger. Dat verbruikt geen stroom ook. Die adapters zijn toch weer 3,5 watt per stuk.


Oké, maar vind het zo raar, het heeft altijd zo gewerkt, misschien maar draadloos proberen dan, ik weet het ook niet meer, ben er al vanaf 8 augustus mee bezig


Bedankt in ieder geval👍🏻


Hoe stel jij je 3 fasen voor in de meterkast @PeterG ???

Bij mijn weten hebben de meeste huizen gewoon 1 fase met een 35A hoofdstop achter een verzegeld kastje.

Boven de stroommeter heb je natuurlijk wel meerdere (automatische) stoppen, maar dat zijn geen verschillende fasen.

Misschien dat de  nieuwste generatie huizen, zeg maar nà 2000 meerdere fasen hebben, maar dat weet ik niet.

 


Misschien heb je hier nog wat aan:

Ikzelf heb 1½ jaar geleden een reeds gekoppelde dvs 650 van de buurvrouw gekregen toen zij van BudgetThuis naar Ziggo ging (aanleg glas in haar appartement ging niet goed door veel spraakverwarring tussen haar en bedrijf).

Hier werken ze prima. Maar op kleine afstand en binnen één stroomfase. Maar om nu een kabel te leggen is lastig. Deurpost en 2 muren enzo. Die tweede TV wordt ook niet dagelijks gebruikt. De derde tv is via wifi met de tv app van kpn. Met de streamingbox Nokia 8000.


Huizen van af halverwege jaren 1975 hebben vaak 3 fasen. Onze toen nieuwe woning had dat al toen.

Dat zijn er dus 3 hoofdzekeringen. 

Mijn appartementje waar ik van 1992 tot 2014 woonde had dat ook. Mede door elektrisch koken.


 Hoi @Miraneke, dit is wel gek. 

Als ik er geen ethernetkabel in aansluit zijn de lampjes wit, maar zodra ik hem aansluit worden ze weer rood.

Rood lampje wil zeggen dat de adapters onderling geen connectie hebben. Dat zou niet getriggerd moeten worden door het inpluggen van een kabel. 

Is dit wat je doet? Je koppelt alle drie de adapters met elkaar, dan brandt het lampje wit. Dan plaats je één van de adapters bij je modem, en plugt een ethernetkabel van het modem naar die adapter. Daarna plaats je beide andere adapters op de plek waar ze moeten, en plug je een ethernetkabel van de adapter naar je eindapparaat.

Op welke moment in deze stappen begint het rood te branden? En is dat dan op allemaal, of op eentje?


Ik koppel ze alle drie met elkaar, ik haal ze van elkaar, daarna gaat de ethernet kabel erin die in de modem zit en dan word het lampje rood 


Je plaatst ze na het koppelen alle 3 terug en het lampje wordt pas rood als je de ethernetkabel er in steekt? Tot die tijd brandt het lampje normaal?

Wordt hij dan rood bij alleen die adapter of bij alle 3? Maakt het nog uit welke van de 3 adapters je bij het modem aangesloten hebt? En heb je wellicht een andere ethernetkabel om mee te testen @Miraneke?


Ja bij alle 3 en heb ook al andere kabels geprobeerd maar het maakte niks uit. Nu heb ik ze eruit gehaald en een wifiversterker gekocht, dus gebruik deze dingen niet meer. Maar bedankt voor het mee denken.


Reageer