Skip to main content
Beantwoord

Een aantal uur non-stop naar 1 zender kijken zorgt voor stilstaand beeld

• December 28, 2024
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

arnoldo
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Wanneer je een aantal uur (3? ik heb het nog niet kunnen meten) non-stop naar 1 zender kijkt blijft het beeld van de KPN TV plus box hangen. Normaal staat de televisie nooit lang aan, maar nu met de Top2000 en de kerstvakantie vrijwel de hele dag. Iedere keer na een aantal uur blijft het beeld hangen. Dit kan je alleen oplossen door naar een andere zender te zappen om vervolgens weer terug te zappen. Onder het mom “het moet gewoon werken” wil ik graag vragen waarom dit niet werkt? Ik kijk gewoon live televisie.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@arnoldo ,

Kan het zijn dat deze instelling op bv vier uur staat?:

Scherm uitschakelen

4. Via Scherm uitschakelen kun je hier ook aangeven hoe lang het scherm aan moet blijven staan.

Zet die dan op bv acht uur, twaalf uur of nooit. 

Bron: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 28, 2024

Hallo ​@arnoldo ,

Kan het zijn dat deze instelling op bv vier uur staat?:

Scherm uitschakelen

4. Via Scherm uitschakelen kun je hier ook aangeven hoe lang het scherm aan moet blijven staan.

Zet die dan op bv acht uur, twaalf uur of nooit. 

Bron: 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 28, 2024

Mijn beeld ging ook na 4 uur op zwart enkele keren, toen heb ik eerst op mijn TV gezocht, daar kon ik geen instelling vinden maar de instelling die ​@Noordzee hierboven laat zien had ik snel gevonden en heb hem op Nooit gezet.
Nu geen last meer.
Ik bepaal zelf wel of ik hem uitzet of niet, dat hoeft dat kastje niet voor mij te bepalen.

• December 28, 2024

Het kastje hoort met standaardinstellingen na een paar uur in slaapstand te gaan. Maar volgens mij heeft dat nog nooit echt stabiel goed gewerkt. Bij mij staat het kastje de volgende dag meestal ook nog gewoon aan. Als je dan alleen de tv aanzet, dan kom je ook terecht ergens in een programma halverwege de nacht ofzo wat dan vastgelopen is. Even naar de gids, soms nog wat rommelen en dan gaat het kastje weer in beweging komen.

arnoldo
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2024

Dank allen voor de reacties. ​@Noordzee de instelling stond inderdaad op 4 uur, heb hem nu net als ​@huistijger op “nooit” gezet, hopelijk verhelpt dat het probleem. Wat ik van mijn LG tv gewend ben is dat je eerst een waarschuwing krijgt alvorens hij in de slaapstand gaat. Dat zou een fijne toevoeging zijn. Bovendien lijkt de slaapstand dus niet altijd lekker te werken zoals ​@Marlon92 ook al aangeeft. Het beeld blijft bij mij namelijk hangen en gaat niet op zwart oid. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 16, 2025

Het kastje hoort met standaardinstellingen na een paar uur in slaapstand te gaan. 

Niet een slaapstand. Na het ingestelde aantal uur zonder activiteit gaat het scherm uit. Maar de box zelf blijft aan. Dus als je dat wilt voorkomen kun je hem beter zelf actief op standby zetten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2025

Ik heb dit uitgeprobeerd met die instelling op 15 minuten maar het beweegt gewoon door.

Bij de standaard instelling van 4 uur heb ik ook wel langer dan dat 1 zender aan gehad. 

Het kan mijns inziens die instelling niet zijn.