Skip to main content
Beantwoord

Een van de TV ontvangers werkt niet meer via DVS

• February 5, 2025
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Arend-paul Spijkerman
Nieuwkomer

Hmm correctie .. 1 van de 2 TV kastjes werkt weer na een V10 modem reset.  Ik heb het kastje dat niet werkt een paar keer gereset, maar dat heeft niet geholpen,  echter het verschil met het andere kastje dat wel werkt is dat het kastje dat niet werkt niet via een ethernet kabel is aangesloten maar met een verbinding over het lichtnet met 2 kastjes.  Ik heb 1 van de 2 kastjes gereset, maar dat heeft niet geholpen. Het andere kastje is wat lastiger te resetten omdat daar de voeding van de modem is ingeplugd .. dus dan kan ik weer dingen herstarten. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Beste antwoord door Arend-paul Spijkerman

Hmm dit was nog steeds het alleen NPO-1,2,3 probleem, dat de kastjes de DRM server niet bereiken of iets dergelijks maar het lijkt nu opgelost.

De KPN monteur had een DVS gebruikt omdat het lastig was een ethernetkabel te trekken, ik had hem wel op een gat van een voormalige CV pijp gewezen in de betonnen vloer.  Maar omdat hij alleen was wilde hij niet onder de vloer en heeft een DVS gebruikt. We hebben nooit problemen met de DVS gehad.

Na factory reset van de V10 had ik weer alle kanalen op het TV kastje met ethernet-kabel . maar op het TV kastje met DVS alleen NPO-1,2,3.   Wellicht had ik dat niet duidelijk genoeg gemaakt.

Nu heb ik even wat zaken geprobeerd:

Ik heb het modem, de DVS kastjes en het TV kastje stroomloos gemaakt en weer aangesloten,  dat werkte niet,  nog steeds alleen NPO-1,2,3.

Toen in plaats van de DVS een hele lange ethernet kabel geprobeerd, TV kastje stroomloos gemaakt, maar daarna nog steeds alleen NPO-1,2,3.

Toen DVS weer aangesloten IPV ethernet kabel,  TV kastjes stroomloos gemaakt en een factory reset gedaan op de V10,

en toen hadden beide kastjes weer alle kanalen.  Daarna modem opnieuw geconfigureerd voor IRC en servers en dergelijke.  En alles lijkt nu te werken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 6, 2025

Ik heb deze melding nu even afgesplitst, ​@Arend-paul Spijkerman. Omdat ik in deze vermoed dat het probleem hem in de draadloze verbindingsset zit. Een draadloze verbindingsset kan goed werken, maar kan ook makkelijk storing geven. Dus als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik je aanraden om te kijken of je hier ook een kabel kunt trekken.

Als dat geen optie is, probeer dan eens de adapters te herkoppelen. Meer informatie over problemen oplossen met een draadloze verbindingsset lees je hier: 

Arend-paul Spijkerman
Nieuwkomer

Hmm dit was nog steeds het alleen NPO-1,2,3 probleem, dat de kastjes de DRM server niet bereiken of iets dergelijks maar het lijkt nu opgelost.

De KPN monteur had een DVS gebruikt omdat het lastig was een ethernetkabel te trekken, ik had hem wel op een gat van een voormalige CV pijp gewezen in de betonnen vloer.  Maar omdat hij alleen was wilde hij niet onder de vloer en heeft een DVS gebruikt. We hebben nooit problemen met de DVS gehad.

Na factory reset van de V10 had ik weer alle kanalen op het TV kastje met ethernet-kabel . maar op het TV kastje met DVS alleen NPO-1,2,3.   Wellicht had ik dat niet duidelijk genoeg gemaakt.

Nu heb ik even wat zaken geprobeerd:

Ik heb het modem, de DVS kastjes en het TV kastje stroomloos gemaakt en weer aangesloten,  dat werkte niet,  nog steeds alleen NPO-1,2,3.

Toen in plaats van de DVS een hele lange ethernet kabel geprobeerd, TV kastje stroomloos gemaakt, maar daarna nog steeds alleen NPO-1,2,3.

Toen DVS weer aangesloten IPV ethernet kabel,  TV kastjes stroomloos gemaakt en een factory reset gedaan op de V10,

en toen hadden beide kastjes weer alle kanalen.  Daarna modem opnieuw geconfigureerd voor IRC en servers en dergelijke.  En alles lijkt nu te werken.