Skip to main content

Na een stroomuitval bleek mijn Genexis glasvezelmodem defect, deze is door KPN vervangen voor een ONT van Nokia. Goede service en snel geregeld!

Om de internetloze periode te overbruggen kreeg ik via de helpdesk 100 Gb extra op mijn KPN data-only sim om daarmee je eigen Hotspot te creëren. Dat ging probleemloos totdat we toch even de tv wilden gebruiken middels de itv app van KPN. Alle andere app’s werkten via de hotspot prima, behalve ….. juist, de KPN tv app. Deze app vraagt om je abonneenummer, vervolgens je pincode en komt dat met de melding dat deze app alleen te gebruiken is via de vaste netwerkverbinding met KPN, Ja dank je de koekoek, deze verbinding nu is juist (ergens) defect!! Dat is toch zacht uitgedrukt vreemd? Zeker, en zijn workarounds om bv. te casten via laptop of mobieltje. Maar, de storing ligt bij KPN, je hebt een KPN mobielnummer met extra data (waarvoor dank!), maar connectie met KPN app´s is niet mogelijk. Erg vreemd toch? of doe ik iets fout?  

Hoi @Berrie_Kaas .  Via de mobiele app kan het idd wel. 

Alles wat je via de smart tv app en/of tuner wilt kijken is gebonden aan je thuis ip adres.  Dat is ook rechten technisch zo bepaald. Dus helaas heb ik daar geen oplossing voor.
Streamen is het devies in dit geval. 


waarom werkt hey dan wel op een samsung telefoon.

dat heeft ook geen vaste verbinding.

ik wil op de camping via mijn hotspot kijken en dan werkt het niet vreemd

 


waarom werkt hey dan wel op een samsung telefoon.

dat heeft ook geen vaste verbinding.

ik wil op de camping via mijn hotspot kijken en dan werkt het niet vreemd

Op wat voor een telefoon kijk jij dan?

Welke versie van de TV+ app heb je op die telefoon staan?

Of gebruik wellicht de smart-TV app op een Chromecast Google TV?


Een a54.

Heb net gelezen dat op je telefoon het werkt en je moet dan streamen via chromecast of smartvieuw.

Heeft met rechten te maken dat het op je tv alleen werkt op een vaste verbinding. 

 


Kan je op de A54 zelf wel gewoon televisie kijken? Dat is dus zonder casten en zonder hotspot.

Welke versie van de TV+ app staat op jouw A54?

Met de TV+ app kan je overal binnen de EU televisie kijken, ook op jouw A54.

De smart-TV app die op een Chromecast Google TV geïnstalleerd is werkt alleen op/via jouw thuisnetwerk.


Ja ik kan in de eu gewoon kijken

 


Ja ik kan in de eu gewoon kijken

En de andere vragen uit mijn voorgaande berichten?

  • Welke versie van de TV+ app heb je op die telefoon staan?
  • Of gebruik wellicht de smart-TV app op een Chromecast Google TV?

De nieuwste app versie ,


De nieuwste app versie ,

Graag antwoord op alle vragen, anders komen we niet verder.

Ik heb ook niets aan een antwoord als "de nieuwste versie", ik hoor graag wat het versienummer is.


Wat nou gaar antwoordt gewoon de laatste versie als je dat niet begrijpt jammer dan .

En nee niet op een chromecast.

Gewoon op mijn a54.