Skip to main content
Beantwoord

Eigen keuze wel of geen geluid in TV+ menu

• January 25, 2026
  • 9 reacties
  • 186 keer bekeken

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Bij instellingen staat zie bijlage ;

Laat de mensen zelf de beslissing nemen of ze wel of geen geluid willen tijdens het navigeren in KPN+ !

Bij de EPG raadplegen blijft het geluid wel aan maar als je in het menu of Opgeslagen bent is het geluid weg. 

Het maakt ook geen ene fluit uit of deze nu AAN of UIT staat.

Dus de vraag is . . . . ,  verminder je nu het achtergrondgeluid door het geluid UIT te zetten of toch AAN te zetten 😉 ?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik denk dat ik misschien niet zo duidelijk was. Het staat hier wel goed uitgelegd hoe het hoort te werken.

Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in menu 

Met deze optie stel je in of je live beeld en geluid ziet in de rechterbovenhoek van het Startscherm en in de gids. Standaard staat dit aan.

Op het Startscherm zie je dan je laatst gekeken zender als je opstart/teruggaat naar het Startscherm. De preview past zich aan naar de geselecteerde zender bij het navigeren in de Nu op TV rij. 

In de gids zie je in de rechterbovenhoek de zender waar je naar keek. Deze preview blijft daar doorspelen terwijl je door de gids navigeert.

Vind je dit te afleidend, dan kun je dit uitzetten met de optie Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in het menu

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Het geluid hoort verminderd te worden als je deze functie AAN zet, maar dat dat niet werkt hoort natuurlijk niet zo.

Heb je je ontvanger ook al herstart en eventueel gereset of een frisse start gegeven?

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Het geluid hoort verminderd te worden als je deze functie AAN zet, maar dat dat niet werkt hoort natuurlijk niet zo.

Heb je je ontvanger ook al herstart en eventueel gereset of een frisse start gegeven?

Al ?? malen geherstart , gereset en frisse starts gegeven dat ik de tel kwijt ben .

Ik heb alleen geluid in NU en de EPG , niet in OPGESLAGEN  en alles wat achter het tandwieltje zit, of ik nu ,,Onderbreek audio …….’’ aan of uit zet.

​@Arjan van KPN kan je wel meer vertellen overmijn bevindingen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 28, 2026

Ik heb alleen geluid in NU en de EPG , niet in OPGESLAGEN  en alles wat achter het tandwieltje zit, of ik nu ,,Onderbreek audio …….’’ aan of uit zet.

Dit hoort zo te werken. En is bij iedereen met de TV+ Box en Soundbox. Er is dus niks mis.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 28, 2026

Dit hoort zo te werken. En is bij iedereen met de TV+ Box en Soundbox. Er is dus niks mis.

Uit de reactie van ​@Thomas van KPN maak ik op dat je niet alleen bij NU en EPG het geluid/beeld aan of uit kan zetten , hij schrijft zelf dat het niet hoort te werken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 28, 2026

Ik denk dat ik misschien niet zo duidelijk was. Het staat hier wel goed uitgelegd hoe het hoort te werken.

Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in menu 

Met deze optie stel je in of je live beeld en geluid ziet in de rechterbovenhoek van het Startscherm en in de gids. Standaard staat dit aan.

Op het Startscherm zie je dan je laatst gekeken zender als je opstart/teruggaat naar het Startscherm. De preview past zich aan naar de geselecteerde zender bij het navigeren in de Nu op TV rij. 

In de gids zie je in de rechterbovenhoek de zender waar je naar keek. Deze preview blijft daar doorspelen terwijl je door de gids navigeert.

Vind je dit te afleidend, dan kun je dit uitzetten met de optie Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in het menu

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 28, 2026

OK ​@Thomas van KPN maar de reden dat ik deze topic ben gestart is ;

Dus niet alleen in de EPG en NU/START menu maar ook tijdens menu Opgeslagen en Instellingen.

PS.

Wel zo gezellig het navigeren in het hele KPN+ menu met een muziekje op de achtergrond. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 28, 2026

Inderdaad. Op de oude ontvangers speelde de (radio) wel door bij de andere menu's. 

Helaas is het Android-TV systeem in de basis daar helemaal niet op ingericht. Alleen audio bij full screen weergave. 

Het is al knap van de kpn programmeurs dat ze het bij START en GIDS wel voor elkaar hebben gekregen. Dat heeft maanden geduurd. Ik heb TV+ vanaf het begin, juni '22 bèta januari '23 introductie tot nu, meegemaakt. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Ik heb dit eerder al eens in een ander topic aangezwengeld en volgens mij heeft Erik toen laten weten dat het in die schermen/menu's niet kan dat het geluid doorspeelt.

Hopelijk wordt dit in de toekomst nog eens mogelijk gemaakt.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 28, 2026

Ik heb dit eerder al eens in een ander topic aangezwengeld en volgens mij heeft Erik toen laten weten dat het in die schermen/menu's niet kan dat het geluid doorspeelt.

Hopelijk wordt dit in de toekomst nog eens mogelijk gemaakt.

Dat je de keuze kan maken vind ik persoonlijk wel een goed idee maar wat de reden ook is , voor de gebruiker gaan bepalen waardoor hij afgeleid kan worden vind ik een aparte gedachte.

De eerste paar woorden zeggen het al . . . . . ,

ik ben niet afgeleid als ik in de menu’s start , opgeslagen of instellingen bezig ben.