Beste KPN, beste forumleden…
Al vaak gelezen in verschillende Posts hier… de vraag om de HDMI-CEC functie.
Of in gewone taal de mogelijkheid om je tv aan te laten gaan als je je set top box aanzet. Net als je vroeger je videorecorder of dvd speler aanzette dat je tv op de juiste ingang springt.…
Hoe vaak word ik nu nog geroepen door mijn vrouw of door mijn moeder gebeld dat ze geen beeld hebben en niet begrijpen hoe ze de source ingang moeten bedienen?
Ik zie deze vraag van veel gebruikers vaak voorbijkomen maar het word nooit serieus door KPN beantwoord of opgepikt terwijl deze functie toch zoveel voordelen kan bieden aan gebruikers dat ik er nog eenmaal een nieuw topic voor aanmaak in de hoop meer bijval en reacties van andere gebruikers te krijgen. Dus graag jullie reacties.
ik heb begrepen dat de box nooit helemaal in stand-by gaat omdat altijd de tekst in beeld blijft “Druk op * Om de tv ontvanger aan te zetten”
hierdoor geeft de ontvanger geen “puls” waardoor de tv weet dat hij aan of uit moet.
maar recentelijk is er wel de mogelijkheid in het menu gekomen om HDR in of uit te schakelen. Dit is toch prima?
Waarom dan niet de optie om de screensaver, die standaard aan staat uit te kunnen zetten zodat het hdmi-cec protocol kan werken?
laat alles standaard staan hoe het nu is maar geef de gevorderde gebruiker de gelegenheid gebruik te maken van deze technologie
het zou gewoon heerlijk zijn als de tv aan gaat samen met de ontvanger of op zijn minst naar de juiste source ingang springt. Dat is eigenlijk het belangrijkste voor mij, set top box aan, tv naar juiste source… wow!