Skip to main content

Ik heb de juiste modem, en goede internet snelheid maar als ik het op UHD instel is het beeld zwart... 

Hallo @Mimosas ,

Heb je geen geschikte tv-ontvanger, dan kun je het speciale NPO 1 UHD kanaal helaas niet ontvangen. 

  • Het enige wat je verder nodig hebt, is een televisie die HDR volgens de HLG standaard  ondersteunt. 

Zo niet? 

Dan kijk je natuurlijk het EK op kanaal 1 in HD. 


Dat begrijp ik, maar ik HEB de juiste ontvanger ...


Dat begrijp ik, maar ik HEB de juiste ontvanger ...

Maar heb je ook een geschikte TV?


Das idd een goeie .... wrs dan niet .... omdat het beeld zwart is …

 

Dankjewel voor je reageren. Fijne avond.

 


Heb een nog geen 1 jaar oude top lg en beeld wordt ook zwart


Kijk je via de ontvanger? Zo ja, probeer dan eens de app op de tv zelf (kanaal 690 is NPO UHD).

Of andersom natuurlijk, @PeterBosma.


Yes, het werkt nu toch bij mij op kanaal 690.

Ik neem aan omdat ik de zender kan zien, deze dus al ingesteld is op UHD.

Veel kijk plezier met het EK in UHD.

Bedankt KPN


Yes, het werkt nu toch bij mij op kanaal 690.

Ik neem aan omdat ik de zender kan zien, deze dus al ingesteld is op UHD.

Veel kijk plezier met het EK in UHD.

Bedankt KPN

Rechtsboven onder het NPO-logo staat ook UHD.


Ja idd  nu zie ik het .... dankjewel 


Precies dezelfde problemen hier. Geen kwestie van onjuiste hardware. Verbinding en signaal van tv is gewoon erg instabiel. KPN is vergeleken met de andere grote providers erg zwak als het gaat om tv diensten. Zat vorig jaar bij Ziggo en nooit problemen gehad met Ultra HD tijdens het WK. Kanaal 690 geeft wel beeld maar nu geen geluid meer. Gewoon softwarematig niet goed georganiseerd door KPN. Nogmaals: niks aan de hand met de hardware. Geen stof bij de kabels en stekker zit er ook gewoon in.


Tja en ik heb nergens last van. Mooi beeld en super smooth! Dus dat JIJ een probleem hebt, betekent niet dat KPN slecht is... 


Schakel even over op een ander kanaal en dan weer terug, dan heb je wel geluid @SeanDavid 


Je hebt gelijk plofkip. KPN is super! Ik neem mijn woorden terug. Bedankt KPN dat je er bent.


Overigens plofkip is het hele idee van het forum dat meerdere mensen dezelfde problemen ervaren. Dus dat jij geen probleem hebt wil niet zeggen dat KPN alles goed doet. 


@SeanDavid De meeste mensen melden niet als ze geen problemen hebben, van 3,5mio gebruiker van KPN hebben paar mensen problemen gemeld, dus KPN doet uitstekend.


De meeste mensen weten niet dat dit forum bestaat.


Helaas krijg ik op NPO 1 ook een zwart beeld als de UHD optie is ingeschakeld. Via kanaal 690 werkt het wel zodra ik de UHD optie weer uitzet. TV+ Box (DIW 7022) met TV
Samsung Neo QLED 55QN95B (2022) 


Zelfde probleem hier. Het lijkt wel of de HD stream niet inlaad ofzo.


Ik had hetzelfde probleem (zwart beeld na inschakelen UHD). Ik heb een Ubiquity switch en had Multicast DNS en IGMP Snooping op netwerk al enabled. Toch bleef het beeld zwart en had ik veel problemen om de tv uitzendingen te 'starten'. Het beeld bevroor steeds na enkele seconden.

Ik heb nu ook de ‘IPTV Streaming - IGMP Proxy’ in de internet settings enabled.

Beide problemen zijn opgelost. Ik kan de EK wedstrijd in UHD zien en omschakelen naar een ander kanaal verloop nu zonder problemen.

Helaas is het geluid in UHD Stereo, in de normale resolutie wel Dolby.  


Dunne Dirk! Dankjewel hier ook ubiquiti. Ik ga meteen mijn instellingen eens controleren.


Ik had het probleem ook met het zwarte beeld op 1 kastje, andere kastje deed het wel. Instellingen stonden allemaal goed.

Herstart hielp niet. Dus ik heb het kastje een paperclip reset gegeven. Dat betekent, stroom eraf dmv stroomkabel uit het kastje halen,  paperclip in reset gaatje achterop het kastje , vasthouden en tegelijk de stroomkabel weer in het kastje doen. Je kastje moet voor deze reset verbonden zijn met een ethernet kabel en niet via wifi (wifi kan na de reset wel weer)

 

Het zou kunnen dat een software reset via menu van het kastje het probleem ook oplost maar ik heb het gelijk rigoureus aangepakt.

 

ik kijk op een neo qled qn85a


Hetzelfde probleem met een kastje..

software-reset lost het probleem niet op helaas..

Reset (met paperclip)lost het probleem wel op ??
Graag reactie !
 

(tv LG van 1 jaar oud oled / tv+ ontv. via utp kabel int.snelh.100/100)


Ja dat lost het op, zie mijn eerdere reactie 


De kpn+ ontvanger ook gereset en alles weer opnieuw geinstalleerd..

Het lijkt nu goed te gaan. Npo 1 UHD tijdens voetbalwedstrijden...👍

 

 


Zet het beeld even op pauze en ga dan verder, dan is de HDR uit en kun je het gewone beeld weer zien.