Skip to main content

Sportzomer 2024: EK voetbal in betere beeldkwaliteit

De sportzomer van 2024 is in aantocht. Sportieve hoogtepunten in de komende maanden zijn het EK voetbal en de Olympische Spelen.
Lees het in Totaal TV

Ā 

Hopelijk werkt het nu dan wel goed vorige keer liep die zender erg achter en niet synchroon


Het EK schijnt niet in 4k opgenomen te worden. Het kan wel in UHD doorgegeven worden.

En als er voor de O.S. beter beeld wordt aangeboden zal het via de NOS ook hooguit UHD zijn. Maar dat heeft een technische reden.

Bron.

KPN heeft trouwens voor NOS al een uitstekende beeldkwaliteit.

Via glas: 2952, 2260 en 5202: 14,2 Mb/s (661 - 670)

Ook via koper met TV+ 1-10,Ā 221-224, 233-238

Tegenwoordig wordt e.e.a. voor het gemak als volgt aangeduid

4k :Ā 3840 x 2160p 50 HDR optioneel

UHD : 1080p met HDR en SWR2020. Feitelijk de 'laagsteā€™ UHD want 4k valt daar ook onder. Door de toevoegingen mag het UHD heten. Zonder is 1080p HD.

ā†’Ā standaard tv HD 1080i .

Artikel Tweakers 2021: Wat houdt UHD 1080p HDR SWR2020 in?


Dat weet ik @PeterGĀ  maar het beeld van ESPN UHD is vele malen beter dan ESP1
Dus als ze hetĀ zo uitzenden dan ben ik dik tevreden.


Erg jammer dat ESPN UHD nietĀ gewoonĀ onder het ESPN Compleet abonnement valt. Om nou ook 2,50 voor die Ć©ne zender te gaan betalenā€¦. terwijl ik al ESPN Compleet ook heb. Die andere 2 zenders interesseren me niet zo.


Dat weet ikĀ @PeterGĀ  maar het beeld van ESPN UHD is vele malen beter dan ESP1
Dus als ze hetĀ zo uitzenden dan ben ik dik tevreden.

Ja de overige ESPN kanalen is echt beroerd beeld vergeleken met het UHD kanaal.

Gister ook gekeken maar dan via IPTV kastje niet via KPN kastje


Erg jammer dat ESPN UHD nietĀ gewoonĀ onder het ESPN Compleet abonnement valt. Om nou ook 2,50 voor die Ć©ne zender te gaan betalenā€¦. terwijl ik al ESPN Compleet ook heb. Die andere 2 zenders interesseren me niet zo.

Ā 

Prima @PeterGĀ Ā als ze dat zouden doen. Maar dan in beide pakketten graag. Ik heb wĆØl het HD pakket, maar gĆ©Ć©n ESPN Compleet. Ik ben dus happy met de huidige situatie.


Vandaag gepubliceerd op de KPN website.

Het EK voetbal wordt uitgezonden door de NOS en is bij KPN te zien in UHD-kwaliteit.

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-trapt-de-sportzomer-2024-af/


Hmm. KPN toch. De NOS wordt maar even niet genoemd.Ā šŸ™ƒ

Uit het persbericht:

  • Formule 1 in ZandvoortĀ (25 augustus)

Het Formule-1 circus doet ook in 2024 Nederland weer aan. Met als decor de Zandvoortse duinen zal Max Verstappen alles op alles zetten om hier voor de vierde keer als eerste over de finish te komen. De miljoenen mensen die deze wedstrijd willen zien kunnen live meekijken met Viaplay bij KPN.


Vandaag gepubliceerd op de KPN website.

Het EK voetbal wordt uitgezonden door de NOS en is bij KPN te zien in UHD-kwaliteit.

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-trapt-de-sportzomer-2024-af/

Helaas werkt deze link niet, iemand een goed link die wel werkt?


@huistijgerĀ wanneer ik op de link klik, kom ik gewoon op die pagina terecht met het sportoverzicht.

Donald


Vreemd @groen_duivenĀ 
Safari zegt Kan de server niet vinden en Chrome zegtĀ 

Deze site is niet bereikbaar

Check ofĀ www.overons.kpnĀ een typfout bevat.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Ā 


Vandaag gepubliceerd op de KPN website.

Het EK voetbal wordt uitgezonden door de NOS en is bij KPN te zien in UHD-kwaliteit.

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-trapt-de-sportzomer-2024-af/

Sebas zit kort op de bal merk ik wel.Ā šŸ˜…

Ā 

VreemdĀ @groen_duivenĀ 
Safari zegt Kan de server niet vinden en Chrome zegtĀ 

Deze site is niet bereikbaar

Check ofĀ www.overons.kpnĀ een typfout bevat.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Jij hebt een Box 12 met KPN Software. Die heeft ruzie met .kpn url's. Is opgelost in de volgende update. Sorry!


Voor degenen die het nu niet kunnen lezen :Ā 

Ā 

KPN trapt de sportzomer 2024 af

Nederlands voetbal en andere sport kijk je bij KPN

De zomer van 2024 wordt een hete sportzomer. Met het EK voetbal in Duitsland, de Tour de France en de Olympische Spelen in Frankrijk en tal van andere toernooien en kampioenschappen zullen miljoenen kijkers bij KPN volop genieten van sport op het allerhoogste niveau.

Zowel via het standaard tv-aanbod als via de aanvullende sport- en streamingpakketten hoeft de sportliefhebber niets te missen. Op de beste kwaliteit kan live gekeken worden. Zo biedt KPN het EK voetbal aan in UHD-kwaliteit. Zo zit je nog scherper op de bal.

ā€œVan Nederlands voetbal bij het EK tot de F1-race in Zandvoort, sportliefhebbers zullen deze zomer amper tijd hebben om op het strand te liggen,ā€ aldus Jochem de Jong, hoofd Entertainment en Partnerships van KPN. ā€œHoewel, met de KPN tv-app en onsĀ beste mobiele netwerkbekijk je het ruimste aanbod sport vanaf je favoriete terras waar ook in Nederland.ā€

Ook is KPN tijdens het EK voetbal aanwezig in de speelsteden, waar de duizenden Nederlandse fans ter plekke vanaf de Oranjecampings in fanparades naar de UEFA fanzones worden begeleid, waar de wedstrijden op groot scherm te zien zijn.

KPN Sportzomer 2024

Zo kijk je deze zomer sport bij KPN

Er is veel sport om naar uit te kijken, dus we hebben de grootste evenementen vast op een rij gezet:

  • Europees voetbalĀ (1 juni finale Champions League)

Het grootste Europese voetbaltoernooi voor clubs mondt uit in de finale op 1 juni. Welke best presterende club van Europa mag dit seizoen de cup met de grote oren omhooghouden? Je ziet 't live op RTL 7 bij KPN.Ā Ook voor de komende seizoenen van Europees voetbal zit je goed bij KPN. Je kijkt al je favoriete Nederlandse clubs van Champions League, Europa League en Conference league gewoon bij KPN, zonder dat je hoeft over te stappen.

  • EK voetbalĀ (14 juni ā€“ 14 juli)

Topvoetbal van de bovenste plank: 24 landen, waaronder natuurlijk het Nederlands Elftal, trappen het EK voetbal in Duitsland 2024 af. 51 wedstrijden, verspreid over 10 stadions in 10 steden, maken uit wie op 14 juli Ć©Ć©n van de meest felbegeerde bekers omhoog mag houden. Het EK voetbal wordt uitgezonden door de NOS en is bij KPN te zien in UHD-kwaliteit.

  • Roland GarrosĀ (20 mei ā€“ 9 juni)Ā & WimbledonĀ (1 ā€“ 15 juli)

Ook fans van tennis kunnen deze zomer hun hart ophalen: op Roland Garros (Parijs) en Wimbledon (Londen) maakt de absolute top van de wereld zijn opwachting om een Grand Slam in de wacht te slepen. Tennisliefhebbers hoeven geen ace te missen, want zowel de NOS als Eurosport zenden de wedstrijden uit.

  • Tour de FranceĀ (29 juni ā€“ 21 juli)

Vanaf 29 juni reist de grootste wielerwedstrijd van de wereld dwars door Frankrijk. De Tour de France wordt ieder jaar door miljoenen liefhebbers gevolgd en ook bij KPN hoeven ze geen seconde te missen van bijvoorbeeld Mathieu van der Poel of Wilco Kelderman: de NOS, Eurosport Ć©n het Belgische Sporza zenden de etappes dagelijks uit.

  • Olympische SpelenĀ (26 juli ā€“ 11 augustus)

Deze zomer arriveert de Olympische vlam in Parijs voor een nieuwe editie van het grootste sportevenement ter wereld. Natuurlijk is TeamNL erbij, met Nederlandse toppers zoals Femke Bol, Sharon van Rouwendaal en Sifan Hassan. De wedstrijden worden in Nederland uitgezonden door de NOS en Eurosport.

  • Formule 1 in ZandvoortĀ (25 augustus)

Het Formule-1 circus doet ook in 2024 Nederland weer aan. Met als decor de Zandvoortse duinen zal Max Verstappen alles op alles zetten om hier voor de vierde keer als eerste over de finish te komen. De miljoenen mensen die deze wedstrijd willen zien kunnen live meekijken met Viaplay bij KPN.

Nog veel meer sport om naar uit te kijken

Met de Europese en mondiale toernooien die deze sportzomer iedere dag bij KPN live te zien zijn is het einde nog niet in zicht. De Formule 1 ā€“ te bekijken bij KPN met Viaplay ā€“ vervolgt het seizoen na Zandvoort in ItaliĆ«, Azerbeidzjan en Singapore. Vanaf medio augustus trappen de nationale voetbalcompetities weer af met de Eredivisie, de Britse Premier League en de Duitse Bundesliga.

Ook fans van darts of Amerikaanse sporten hoeven niets te missen met het aanbod van bijvoorbeeld Viaplay, ESPN Compleet of Ziggo Sport Totaal. Via KPN TV+ is het bovendien eenvoudig om niet een abonnement, maar een losse wedstrijd te kopen. Verdere informatie en mogelijkheden om sport te kijken bij KPN vind jeĀ hier. Ā 

Ā 

Ā 


Gelijk dan even een vraag aanĀ @Paul van KPNĀ :

Hoe gaat dat met NPO UHD?Ā 

Is dat kanaal voor iedereen zichtbaar? (Dus via het Basispakketā€¦.)Ā 

En komt het ook via Digitenne? Technisch is dat mogelijk!Ā 


Je bent me net voor @NoordzeeĀ 
Ik heb het via 4G binnengehaald

Ā 


Gelijk dan even een vraag aanĀ @Paul van KPNĀ :

Hoe gaat dat met NPO UHD?Ā 

Is dat kanaal voor iedereen zichtbaar? (Dus via het Basispakketā€¦.)Ā 

En komt het ook via Digitenne? Technisch is dat mogelijk!Ā 

Vermoedde al dat er vragen zouden komen, maar details zullen we later delen. Ik weet de antwoorden ook nog niet allemaal.


Via Digitenne zal het niet komen. De zxv kan wel hevc ontvangen, maar kan niet hoger dan 1080p/50 weergeven.Ā 


De reden dat het niet bij Digitenne kan komen is niet 1080P/50. UHD is namelijk 1080P/50.

NPO heeft geen bandbreedte voor een extra kanaal in UHD.


De reden dat het niet bij Digitenne kan komen is niet 1080P/50. UHD is namelijk 1080P/50.

NPO heeft geen bandbreedte voor een extra kanaal in UHD.

Precies, technisch is het gewoon mogelijk.Ā 


Weer een update van Totaal TV
KPN gaat EK voetbal in betere beeldkwaliteit aanbieden Ziggo, Odido en Delta niet.

Ā 


Het EK zal inderdaad in UHD beschikbaar zijn bij KPN. Je hebt daar geen aanvullend abonnement voor nodig.

Klanten die een TV+ Box gebruiken ontvangen NPO 1 UHD tijdens het EK voetbal gewoon op kanaal 1. Je kunt zelf via de informatiebalk/zapbanner de kwaliteit aanpassen.

Wie een iTV-abonnement heeft in combinatie met een Arris 5202Ā kan naar NPO UHD via kanaal 690 kijken. De oudere tv-ontvangers ondersteunen geen UHD.

Het EK in UHD zal niet beschikbaar zijn bij Digitenne.


Vorige keer met de wk, november 2022, was uhd ook beschikbaar via de smart-tv app op de 4k tv. Ook daarop toen 690. Dat gebeurt deze keer niet, Paul?


Mijn tv heeftĀ geen UHD/HDR. Ontvang ik dan toch 1080p50 op kanaal 1 van de tv+ box tijdens de wedstrijden? Dat levert namelijk zonder UHD/HDR toch ook al beter beeld op tov 1080i. Of is het alles of niks met UHD.


Mijn tv heeftĀ geen UHD/HDR. Ontvang ik dan toch 1080p50 op kanaal 1 van de tv+ box tijdens de wedstrijden? Dat levert namelijk zonder UHD/HDR toch ook al beter beeld op tov 1080i. Of is het alles of niks met UHD.

@TanoorĀ als jou tv geen UHD/HDR ondersteund dan zul je het gewoon in HD zien, je hoeft hier verder niks voor te doen. UHD wordt genoemd. Maar je kunt ook zeggen: 4K/HDR. UHD = 4K. šŸ˜‰šŸ‘šŸ¼


Vorige keer met de wk, november 2022, was uhd ook beschikbaar via de smart-tv app op de 4k tv. Ook daarop toen 690. Dat gebeurt deze keer niet, Paul?

Ik denk dat dit niet gebeurd @PeterG, ik hoor zo en zo heel weinig vanuit KPN over de app voor Samsung tvā€™s, LG, en nog een merk geloof ik. Maar dat ben ik effe kwijt, @Paul van KPNĀ weet jij er wat meer over?


Reageer