Skip to main content

Ik heb nu al minimaal een week elke avond dat de tv op storing gaat. Stb-nmc-400. Storing is niet alleen bij live tv, maar ook bij terugkijken en opnames.

Ik heb al meerdere keren de modem en de tvbox opnieuw opgestart. Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat ik dat elke avond meerdere keren moet doen.

Is er een andere oplossing voor?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/ser-tv-pro-ztnb-b/ser-tv-pro-contact

 


https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/ser-tv-pro-ztnb-b/ser-tv-pro-contact

Heb ik allemaal al geprobeerd, maar het gebeurd elke avond opnieuw. Ligt het dan aan de tv ontvanger of de modem? Vind deze modem (de 12) echt waardeloos. Het internet is stukken slechter en de foutmeldingen meer.

 


Ik heb nu al minimaal een week elke avond dat de tv op storing gaat. Stb-nmc-400. Storing is niet alleen bij live tv, maar ook bij terugkijken en opnames.

Ik heb al meerdere keren de modem en de tvbox opnieuw opgestart. Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat ik dat elke avond meerdere keren moet doen.

Is er een andere oplossing voor?

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

EN

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

 

De code betekend dat hij geen verbinding kan maken en meestal is een DVS daar schuldig aan. 


Die foutcode betekent bijna altijd dat er ergens iets niet okay is met de verbinding (binnenshuis).  Zit er misschien een switch/devolo of iets dergelijks tussen?

Kun je precies uitleggen hoe alles is aangesloten? 


Er loopt een kabel van de het kastje op de muur (oude ptt lijn) naar de modem (staat boven op de kast) (ongeveer 5 meter kabel om de deur heen) en van de modem loopt de kabel naar de tv ontvanger (ook weer max 5 meter kabel). 


Dat klinkt op zich goed. Dus je weet zeker dat er niet nog een extra apparaat tussen zit zoals een  draadloze verbinding set of switch?


Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het zelf aangesloten.


Het was een tijdje over, maar deze week was het weer foute boel


Merkwaardig. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?