Skip to main content
Vraag

Elke avond krijg ik de melding dat de TV+ Box de wifi verbinding heeft verloren

• May 18, 2026
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb sinds December vorig jaar de tv+ box en ben daar zeer tevreden mee en ik heb ook weinig storingen. Sinds afgelopen week echter krijg ik elke avond de melding dat de ontvanger de wifi verbinding is verloren. Dit duurt ongeveer 2 seconden waarna ik terechtkom in het home menu en weer de zender kan selecteren waar ik naar zat te kijken. Dit gebeurt elke avond maar 1 keer tussen ongeveer 20:00 en 10:00 uur, daarna niet meer. Ik heb zowel het modem als de ontvanger meerdere keren opnieuw opgestart en ook alles teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas zonder resultaat. Ik snap dat ik de ontvanger ook bekabeld aan kan sluiten maar ik prefereer wifi en het gekke is natuurlijk dat ik dit probleem de afgelopen 5 maanden niet had. Iemand een idee?

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Loja. Fijn dat je meestal tevreden bent met de TV+ Box, maar dit is natuurlijk wel vervelend als het elke avond gebeurt. Omdat je al veel hebt geprobeerd (opnieuw opstarten en fabrieksinstellingen), ligt het waarschijnlijk niet daaraan. Heb je de Wifi Manager al eens gebruikt? Die kan je wifi testen en vaak ook laten zien waar het probleem zit.

En gebeurt het alleen bij de TV+ Box, of ook bij andere apparaten rond dat tijdstip? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

Hoi ​@Vikash van KPN de wifi manager geeft aan dat mijn wifi uitstekend is. Het gebeurt alleen bij de TV+ box, de wifi op andere apparaten zoals mijn tv, mobiel en internetradio lopen gewoon door. Ik heb via de KPN klantenservice ook mijn modem al door laten meten en die laat ook een stabiele verbinding zien. Ik heb dit nu een week, daarvoor ging het 5 maanden probleemloos dus mischien dat het vanzelf weer weg gaat.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Als de Wifi Manager zegt dat je wifi goed is en andere apparaten gewoon goed werken, dan lijkt het probleem vooral bij de TV+ Box te zitten. Zou je de TV+ Box misschien tijdelijk met een netwerkkabel willen aansluiten op het modem? Dan kunnen we snel zien of het aan de wifi ligt of aan de TV+ Box zelf.

Â