Skip to main content
Beantwoord

Elke avond rond 22:30 schakelt de tv zichzelf automatisch uit

• June 26, 2025
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Hallo, Mijn Samsung tv schakelt elke dag om half elf na de melding uit. Ik heb in het menu de tijd op nooit gezet maar krijg toch elke keer de melding terug. Is er een oplossing voor dit probleem.

Ik heb KPN plus ontvanger met glasvezel,

Hoor het graag.

Beste antwoord door PeterG

De tv ontvanger DIW7022 schakelt zichzelf niet uit. Ook niet na de ingestelde tijd. Dat werkt alleen als er een menu zichtbaar is. Niet tijdens full screen tv kijken.

Het zal de ECO instelling van je Samsung zijn. Die zet je waarschijnlijk elke avond om ongeveer dezelfde tijd aan (nieuws van 18:00 uur???). Hoewel 22:30 min 4 uur is half zeven.

De standaard instelling is bij Samsung indien onbediend 4 uur. Maar je bedient 'm al door het volume te veranderen of muten, dus dat doe je al die tijd ook niet.

Zelf heb ik het op 6 uur gezet in mijn Samsung.

In het menu van mijn 6 jaar oude samsung.

Huisje - tandwiel - Algemeen - ECO oplossing - Autom. uitsch. : 4 uur naar 6 of 8 uur zetten; uit kan ook maar ben ik geen voorstander van. Met Autom. uitsch. op uit blijft ie aan totdat je 'm zelf uit zet.

5 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

Wat staat in “de melding”?

De enige manier waarop de kpn tv ontvanger je tv kan uitzetten is via HDMI CEC.  Als je dat het aangezet kan je tv uitgeschakeld worden als de tv ontvanger ook uitgaat.  Wel vreemd dat dat dan steeds op dezelfde tijd gebeurt.

Anders is het waarschijnlijk toch een instelling op je tv…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 26, 2025

De tv ontvanger DIW7022 schakelt zichzelf niet uit. Ook niet na de ingestelde tijd. Dat werkt alleen als er een menu zichtbaar is. Niet tijdens full screen tv kijken.

Het zal de ECO instelling van je Samsung zijn. Die zet je waarschijnlijk elke avond om ongeveer dezelfde tijd aan (nieuws van 18:00 uur???). Hoewel 22:30 min 4 uur is half zeven.

De standaard instelling is bij Samsung indien onbediend 4 uur. Maar je bedient 'm al door het volume te veranderen of muten, dus dat doe je al die tijd ook niet.

Zelf heb ik het op 6 uur gezet in mijn Samsung.

In het menu van mijn 6 jaar oude samsung.

Huisje - tandwiel - Algemeen - ECO oplossing - Autom. uitsch. : 4 uur naar 6 of 8 uur zetten; uit kan ook maar ben ik geen voorstander van. Met Autom. uitsch. op uit blijft ie aan totdat je 'm zelf uit zet.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

Is het altijd stipt om 22:30 of ongeveer? En als het ongeveer is, start je dan altijd op zelfde tijd met kijken?En raak je de afstandbediening dan bijvoorbeeld niet meer aan, of hoelang niet meer?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Het beeld van mijn Samsung als ie zich uitschakelt 

Druk dan op de ok knop van de Samsung afstandsbediening om uitschakelen te voorkomen. 

Stel met diezelfde afstandsbediening de tijd langer in. Waar het in mijn Samsung staat heb ik al uitgelegd. Dan kun je het makkelijker vinden in die van jouw. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Robo4559. Welkom op de community! Wat vervelend dat dit elke avond gebeurd. Ik zie dat er al meerdere reacties zijn op jouw bericht, heb je daar iets aan gehad en is het probleem inmiddels verholpen. Ik ben erg benieuwd wat uiteindelijk de oplossing was.