Skip to main content
Beantwoord

Elke dag foutcode bij gebruik van de KPN Smart TV app

• September 30, 2025
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Goedemiddag,

Elke dag krijg ik deze code op de tv. Ik probeer via de app op de Smart TV van KPN tv te kijken. Pas waneer ik de stekker er uit trek en alles opnieuw instel, kan ik weer tv kijken, maar de volgende dag hetzelfde probleem.. Maar in dit elke dag te doen is wel irritant. Anders toch via kastje TV kijken ipv app?

Beste antwoord door PeterG

Ah. Een Samsung dus. ( er staat Tizen in die URL ​@Sanne van KPN )

Dit wil met wat jongere Samsung toestellen nog wel eens gebeuren. De oudere app werkt niet goed samen met nieuwere Samsung browser. Helaas gaat de nieuwe kpn tv app nog wel een jaar duren. 

Op mijn Samsung uit 2019 werkt de app wel.

Welke versie van de app heb je? 

Zie in de app: tandwiel - ok en dan rechtsonder in het beeld. Het zou versie 3.0.25 moeten zijn. 

Ik gebruik de ontvanger op mijn Samsung in de woonkamer. Meer mogelijkheden en nog mooier beeld dan de app. En met live sport lig je met de app 20 seconden achter op de ontvanger. Met ontvanger zie je het dus eerder.

Wat helpt is de app steeds normaal afsluiten. 

NB De app gebruikt de Samsung browser en met de modellen sinds 2021 'communiceert' dat niet lekker. Er wordt een nieuw app ontwikkeld die de browser niet nodig heeft, maar dat is vooralsnog een lastige kwestie. 

De test is inmiddels zelfs al 5 maanden uitgesteld. 

Ik heb ook een Google-TV dongel aan m'n tv en kan de nieuwe app dus wel gebruiken. Indirect.

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Spoels l en welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad niet handig, elke keer steeds alles opnieuw instellen voordat je TV kunt kijken. 😅 Super dus dat je aan de bel trekt.

Ik ben benieuwd, welk type TV gebruik je precies? Welk merk en typenummer? 
Ook ben ik benieuwd welke software er precies op de TV draait. Hier kun je vinden hoe je dit achterhaalt en voor de handigheid: 

Zo controleer je welke firmware of software versie jouw tv heeft: 

Zet de TV aan.

Klik op de ‘MENU’ knop op uw afstandsbediening en navigeer naar ‘ondersteuning’ in het menu.

Kies ‘Contact opnemen met Samsung’.

4I n dit menu wordt onderin de software versie weergegeven.

Krijg je deze foutmelding direct als je de app opstart, of duurt het soms even bijvoorbeeld? 

Ik hoor het graag! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Ah. Een Samsung dus. ( er staat Tizen in die URL ​@Sanne van KPN )

Dit wil met wat jongere Samsung toestellen nog wel eens gebeuren. De oudere app werkt niet goed samen met nieuwere Samsung browser. Helaas gaat de nieuwe kpn tv app nog wel een jaar duren. 

Op mijn Samsung uit 2019 werkt de app wel.

Welke versie van de app heb je? 

Zie in de app: tandwiel - ok en dan rechtsonder in het beeld. Het zou versie 3.0.25 moeten zijn. 

Ik gebruik de ontvanger op mijn Samsung in de woonkamer. Meer mogelijkheden en nog mooier beeld dan de app. En met live sport lig je met de app 20 seconden achter op de ontvanger. Met ontvanger zie je het dus eerder.

Wat helpt is de app steeds normaal afsluiten. 

NB De app gebruikt de Samsung browser en met de modellen sinds 2021 'communiceert' dat niet lekker. Er wordt een nieuw app ontwikkeld die de browser niet nodig heeft, maar dat is vooralsnog een lastige kwestie. 

De test is inmiddels zelfs al 5 maanden uitgesteld. 

Ik heb ook een Google-TV dongel aan m'n tv en kan de nieuwe app dus wel gebruiken. Indirect.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor de aanvulling ​@PeterG. 😄 Tizen was me inderdaad ook al opgevallen, heel fijn dat je gelijk tips meegeeft. 
Hopelijk reageert de topicstarter nog!