Skip to main content

Elke keer als ik TV wil kijken moet de ontvanger worden herstart. Het apparaat staat niet op energiebesparing ingesteld. Dit lijkt mij niet normaal. Bij de vorige box die geen Google TV draaide was dat niet het geval. Ik ervaar deze box als een downgrade.  

Hoi @Ziener  zet je de ontvanger wel in standby?  Of helemaal uit? 

Kun je beschrijven wat er nou precies gebeurt?  Je drukt op het KPN knopje op je AB en dan? Wat zie je dan? 

Na de update lijkt het probleem opgelost maar ik ga het verder testen. 

TV en box staan standby. Maar de oude propositie werkte beter de laatste 5 jaar. Jammer dat jullie gevallen zijn voor moloch Google.   

Elke keer als ik TV wil kijken moet de ontvanger worden herstart. Het apparaat staat niet op energiebesparing ingesteld. Dit lijkt mij niet normaal. Bij de vorige box die geen Google TV draaide was dat niet het geval. Ik ervaar deze box als een downgrade.  

U bent nier de enige. In januari 2024 klant bij KPN geworden vanwege glasvezelkabel. Niets dan problemen met de tv-box: Vastlopen van de EPG, spontane herstart, regelmatig de tv-box resetten, terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt niet. Zelfs na het installeren van een nieuwe tv-box blijven dezelfde problemen zich voordoen.

Mijn aansluiting van de glasvezelaansluitpunt naar de smarttelevisie is bekabeld en niet via Wi-Wifi, dus er ligt niet aan de aansluiting.  Volgens mij ligt het aan de instabiele tv-box want ik ondervind geen problemen met de internetmodem.

Nog 3 maanden en dan zal ik naar alle waarschijnlijkheid mijn abonnement beëindigen.

Inmiddels zijn er diverse updates uitgerold de laatste maanden maar de stabiliteit van het vorige, niet Google TV, platform was stukker stabieler. Laatst zapte ik door 30 zenders en het systeem liep vast alleen een reset hielp.  Nogmaals jammer dat de KPN hun stabiele platform heeft ingeruild voor Google TV. 

Ziener, een schrale troost maar u bent, helaas, niet de enige met dit probleem. Sinds ik in februari 2024 klant van KPN klant vanwege glasvezel.

Bijna dagelijks zijn er problemen:Spontane herstart, ook tijdens het tv kijken. Af en toe loopt de EPG vast en moet de tv box helemaal uitschakelen. De aansluiting is bekabeld en via WiFi,I

Al na ongeveer 1 maand heb ik een nieuwe Tv+ box gekregen omdat zeer regelmatig, ook tijdens tv kijken een spontane herstart plaatsvond en de EPG 'vastliep'. Het probleem blijft ondanks de nieuwe tv-box onstaan. 

Helaas heb ik de 'keuze' tussen KPN en Ziggo (waar ik tot februari 2024) klant ben gewenst. Opnieuw overstappen naar Ziggo heeft voor mij geen optie.

Toevallig gisteren, ik wil de TV aanzetten en het groene KPN gebeuren blijft in beeld. Even de box losmaken van de stroom, toen wilde de Google TV(bbrrr) wel opstarten. We zitten al een jaar gratis aan het beta testen voor een inferieur stukje code. 

Bij de vorige propositie (geen Google TV box) geen enkel probleem ondervonden. Ik kan evt ook voor Ziggo kiezen of voor een andere glasvezelaanbieder. Of de box met AB er uitgooien en overgaan op Internet TV. Maar dan is er geen betere kwaliteit dan HD beschikbaar. Lastige keuze! 

Bij kpn zijn alleen Love Nature en InUltra 4k. En dan alleen met het extra 4k pakket. Anders ook niet. 

Verder is alles HD. 

Maar zonder provider geen ESPN en Ziggo Sport. En dat zou ik toch wel jammer vinden. 

De glasfiber stream is wel hoger standaard HD dat heeft met codecs en bandbreedte te maken. De betere kwaliteit is ook zichtbaar op geschikte duurdere TV's. 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verbetert-beeldkwaliteit-hdzenders-op-alle-decoders/

Oh. Dat bedoel je. Dat klopt.

HD is er ook in kwaliteiten. Bij KPN en Ziggo het best.

En om het kwaliteitsverschil te zien zal er toch wel in het hogere prijssegment geshopt worden. Te denken valt aan een 100Hz model van voldoende grootte. Maar dat is een persoonlijke keuze.  Ik zie dat u ook een Samsung heeft de mijne is wat ouder maar heeft wel een 100Hz panel en is SUHD. Prijsindicatie ca €1800 in eind 2016. 

Reageer