Skip to main content

Goedendag.

Wij hebben een mediabox van KPN welke is aangesloten via een HDMI kabel op de tv (LG 50QNED81RE).

De TV is aangesloten via een optisch kabel op de soundbar (Sony HTG700). De tv en alles is ingesteld op dolby surround. Als er dolby surround wordt gebuikt zie je dit ook staan bij de soundbar (op het display) als je elke keer van kanaal veranderd. Dit heeft voor 4 maanden prima gewerkt. Maar sinds kort krijgen we geen geluid uit de soundbar, en zien we de dolby uitspraak ook niet meer op het display van de soundbar. Elke keer als dit gebeurd valt de TV ook uit, waarop deze later weer aangaat met telkens het zelfde probleem. Als we via de smart TV kijken naar videoland of dvd (dus niet via de box) dan hebben we dit probleem niet. 

Nu weet ik niet waardoor dit probleem komt, is het nu de box omdat we dan juist het probleem hebben of is het toch de tv…... 

Alvast bedankt

Heeft de Sony Soundbar HDMI?

Zo ja, sluit de soundbar aan met een HDMI kabel op de TV op HDMI eARC (meestal HDMI 2)

Dat de tv uitvalt, heeft niets met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) te maken.

De Sagemcom DIW7022 moet je zo wie zo nooit op de eARC HDMi aansluiten, maar bijvoorbeeld op HDMI 1 (daar heb ik hem ook op met de LG tv)

Goedemorgen Joop.

Bedankt voor de reactie.

De mediabox zit aangesloten via HDMI op een gewone HDMI aansluiting van de tv (niet op de de eARC). De tv zit dan weer via optische kabel op de soundbar. Ik kan de soundbar ook aansluiten via HDMI,echter moet ik dan een kabel trekken wat wat lastig is. Maar als dit de juiste oplossing biedt dan moet ik dat doen. Ik neem aan dan de soundbar wel op het eARC moet van de TV?

Als je de soundbar met HDMI aansluit, dan is de HDMI eARC het beste.

Maar op zich is het vreemd dat de tv uitgaat.

Heeft zo wie zo niets met de KPN tv ontvanger te maken. 

Gek dat jouw televisie uitvalt als er problemen met geluid zijn via de KPN TV+ Box, ​@Mick1985. Vaak zijn dit soort problemen een gevolg van slechte communicatie tussen apparaten. Dus het is inderdaad een goed idee van ​@joop2011 om eens de soundbar via HDMI aan te sluiten op HDMI eARC. Je kunt ook eens proberen de HDMI kabel tussen de KPN TV+ Box en de TV te vervangen. Hopelijk heb je hier iets aan.

Reageer