Skip to main content
Beantwoord

Elke opname geeft 2 seconden zwart beeld tijdens het kijken

• May 4, 2025
  • 11 reacties
  • 103 keer bekeken

Elke dag als ik een opgenomen programma bekijk dan wordt het beeld 2 seconden zwart en komt terug alsof er niets aan de hand is geweest. Dit is niet eerder gebeurd. Nu na de update is dit aan de hand. Hebben meer mensen dit euvel?

Beste antwoord door PeterG

Ik heb alle tips geprobeerd en het euvel is niet verholpen. Inmiddels een nieuwe box gekregen en kijken wat deze doet. Het probleem zat hem in de app van Videoland.

Dus het was eigenlijk “elke video van Videoland geeft eerst 2 seconden zwart”. (?)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 4, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen

• Auteur
  • Topper
  • May 4, 2025

#Joop2011,

Ik heb de kpn tv mediabox+ en deze is via een hub aangesloten op de experiabox 12. Dit heb ik al zo zitten sind ik de media ox heb.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 4, 2025

Probeer het eens met een UTP kabel rechtstreeks vanaf de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de Box12.

Waarschijnlijk is de HUB de boosdoener.

• Auteur
  • Topper
  • May 4, 2025

Ik ga dit omzetten. Ik kom erop terug. Alvast dank voor de tip.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2025

Direct met de wifi van de Box12 kan ook. Scheelt weer kabel.

Naar wifi? Trek de utp kabel uit de DIW7022. Daarna wifi in de box aanzetten. En, indien nog niet gedaan, verbinden.

Hub? zoiets?

• Auteur
  • Topper
  • May 4, 2025

Direct met de wifi van de Box12 kan ook. Scheelt weer kabel.

Hub? zoiets?

Klopt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2025

Dat noemen we volgens mij toch een switch.

Maar als die geen IGMP Snooping ondersteunt gaat het mis. Al kan het wel een tijd goed gaan.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ron_br, welkom op onze community! Ik zie al wat goede tips staan van ​@PeterG en ​@joop2011. Heb je t inmiddels allemaal werkend?

• Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

Ik heb alle tips geprobeerd en het euvel is niet verholpen. Inmiddels een nieuwe box gekregen en kijken wat deze doet. Het probleem zat hem in de app van Videoland.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Dus het was eigenlijk “elke video van Videoland geeft eerst 2 seconden zwart”. (?)

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Ja, deze gaf tijdens de film of docu even een zwart beeld en kwam wel terug. Ik nu een andere besteld en aangesloten. Heeft tot op heden geen probleem. Rara hoelang dit...