Skip to main content
Beantwoord

En weg is je favoriete radiozender... Geen Stingray maar XITE

• December 21, 2025
  • 10 reacties
  • 244 keer bekeken

Bedankt kpn... ik deed graag t huishouden ,met de dance zender ,van Stingray.  Kom ik erachter ,dat ineens de radio zenders van Xite zijn. En zoals ik al las ,valt dat zeer tegen.  Geen leuke dance zender ,en veel minder aanbod.  Ik heb ook een stokoude ontvanger ,die geregeld in storing valt. Denk dat t tijd wordt om over te stappen. Wel jammer ,na jaren tevreden klant te zijn geweest. Maar ik zit hier met kabels ,door de woonkamer ,omdat de ontvanger niet draadloos is. Zie bij andere aanbieders ,betere systemen.  

Beste antwoord door Marcia van KPN

@Kakkersgat9053, welkom op de community! Bedankt dat je de tijd genomen hebt om je feedback met ons te delen. Ik neem deze graag mee naar de juiste collega's. Jammer dat XITE vooralsnog niet naar wens lijkt te zijn😓 Verder heb ik een aantal tips:

TV-ontvanger

Let op: nog niet iedereen kan bij een ‘oud’ internet + tv pakket kiezen voor TV+. Probeer het dan over een paar weken nog eens. 

XITE/SRAY

• Radio 538 (kanaal 809) of Slam! FM (kanaal 816) draaien ook regelmatig dancemuziek
  • Er zijn verschillende online radiozenders die de focus op Dance muziek hebben
    • Als je overstapt naar de TV+ Box, kan je hierop apps downloaden. Op die manier kan je dan alsnog via de ontvanger naar een bepaalde radiozender luisteren

Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!

10 reacties

• December 21, 2025

Je kunt gewoon over naar de nieuwste abonnementsvorm als je dat wilt en contractvrij bent. Dan krijg je de nieuwste tv ontvanger met WiFi en Bluetooth afstandsbediening. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 22, 2025

@Kakkersgat9053, welkom op de community! Bedankt dat je de tijd genomen hebt om je feedback met ons te delen. Ik neem deze graag mee naar de juiste collega's. Jammer dat XITE vooralsnog niet naar wens lijkt te zijn😓 Verder heb ik een aantal tips:

TV-ontvanger

Let op: nog niet iedereen kan bij een ‘oud’ internet + tv pakket kiezen voor TV+. Probeer het dan over een paar weken nog eens. 

XITE/SRAY

• Radio 538 (kanaal 809) of Slam! FM (kanaal 816) draaien ook regelmatig dancemuziek
  • Er zijn verschillende online radiozenders die de focus op Dance muziek hebben
    • Als je overstapt naar de TV+ Box, kan je hierop apps downloaden. Op die manier kan je dan alsnog via de ontvanger naar een bepaalde radiozender luisteren

Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Wat voor storingen zie je? Bijvoorbeeld: Start ie niet goed meer op? Zwart beeld? Geen geluid? Opnames/terugkijken werkt niet? Haperingen tijdens tv kijken?

Welk type ontvanger heb je nu?  En welk type kpn modem?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 22, 2025

Je hoeft niet eens contractvrij te zijn ​@Marlon92 . Het is al een aantal maanden mogelijk om binnen ieder abonnement te wijzigen naar TV+.

921 XITE - This is EDM , ​@Kakkersgat9053 .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 22, 2025

Online is er ook 538 - Dance Department ​@Kakkersgat9053 .

Hier is de link van de stream voor je (mp3).

http://playerservices.streamtheworld.com/api/livestream-redirect/TLPSTR01.mp3

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 23, 2025

Het interesseert KPN he-le-maal geen ene ruk wat de klant ervan vindt. Jarenlang geluisterd naar Stingray, ook via hun app, en dat houdt nu op. Bedankt voor dit democratische besluit, KPN.

• December 23, 2025

Ik denk dat Stingray nogal duur is geworden. Sonos is er ook al een poosje mee gestopt.

Benno Zwanenburg
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik baal hier ook echt vreselijk van, en des te meer dat het niet volgens de correcte manier is gecommuniceerd, én dat de omzetting twee weken te vroeg is uitgevoerd. Ook zal ik de Stingray app gaan missen om de muziek onderweg te beluisteren.

Wat ​@Marcia van KPN roept is natuurlijk ook grote onzin: hoe kun je zeggen dat zenders als 538 en SlamFM gelijkwaardig zijn aan Stingray? Stingray heeft geen schreeuwende DJ’s die zichzelf te grappig vinden, geen reclames en geen nieuws wat al drie hele goede redenen zijn om naar Stingray te luisteren. Daarnaast draaien ze kwalitatieve en zeer goede muziek wat je niet van Xite kunt zeggen.

Wat betreft de reden van KPN om deze drastische maatregel te nemen: Arjan van KPN schreef elders dat dit te maken heeft dat Xite een Nederlands bedrijf is….dus?????

Gelukkig is er nu een optie om over te stappen naar een andere aanbieder, ​@KPN gaat heus niet ineens Stingray weer opnemen in hun pakket vanwege de vele klachten.  

Een provider mag het zenderaanbod wijzigen, maar ze moeten je daar minimaal vier weken van tevoren over informeren en uitleggen wat de wijziging inhoudt. Als de wijziging nadelig is (bijvoorbeeld omdat er zenders verdwijnen), heb je het recht om je abonnement kosteloos op te zeggen, zelfs als je nog binnen je contractperiode zit.” 

Daarnaast zal ik een klacht indienen bij Stichting Reclame Code: KPN heeft haar klanten nooit correct geïnformeerd over deze grote wijziging (simpelweg een kort berichtje op de website of een linkje op de factuur is niet toereikend). Daarnaast zijn ze twee weken te vroeg met de overstap naar Xite, op hun website staat namelijk dat dit pas per 1 januari 2026 zal geschieden. ​​​​​​

• Deelnemer
  • December 29, 2025

De zogenaamd vergelijkbare oldieskanalen zijn vreselijk. Er worden vaak geen originele versies van de plaatjes ten gehore gebracht. Coverversies of AI-gedrochten. Ik weet heel goed hoe de oude hits klinken, maar dit is meer dan waardeloos.

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor het delen van jullie feedback. Ik snap heel goed dat dit voor jullie een teleurstellende verandering is, zeker als je jarenlang met plezier naar Stingray hebt geluisterd en dit onderdeel was van je dagelijkse routine.

Alle feedback die hier wordt gegeven, wordt verzameld en doorgegeven aan de betrokken teams. Ik wil daarbij wel eerlijk zijn: dit zal het genomen besluit niet meer veranderen. Wel is het belangrijk voor ons om te weten hoe dit wordt ervaren. Hopelijk vinden jullie toch een werkbaar alternatief en blijf je bij ons. Ik zou het heel jammer vinden als dit de reden voor overstap zou zijn.