Skip to main content

Hallo,

Aangezien de medewerkers van de klantenservice zeggen mij simpelweg niet te kunnen helpen hierbij een oproep want KPN is hier per definitie nalatig.

Twee maanden geleden zijn wij van Ziggo naar KPN overgestapt vanwege glasvezel met zogenaamd het beste van het beste, ruim 100 euro per maand. WAT EEN ELLENDE!

Vrijwel IEDERE keer als wij TV willen kijken wordt er géén geluid afgespeeld. Geluid van de TV doet t wel bij apps op de tv etc, het is enkel het KPN kastje dat niets doet. Iedere keer moeten wij de stroomkabel eruit halen en wachten tot dit K ding weer helemaal is opgestart, bij alle 5(!) de tv kastjes waar wij extra voor betalen. Ook hangt het tv kastje vrijwel iedere keer vast als wij naar kanaal 1 zappen. Het aan en uitzetten van het kastje heeft dan geen zin en de stroomkabel moet weer helemaal uit het kastje gehaald worden. 

De digibeet waarmee ik 1,5 uur aan de telefoon heb gezeten kwam tot de conclusie dat ze niets kon betekenen omdat ze niet kon uitsluiten dat het door het wifi signaal komt….. Deze k*t tv kastjes werken simpelweg niet! En als het zo is dat het wifi niet goed werkt is dit ook aan jullie om dit op te lossen!

FIX DIT!!!! Wij hebben ruim 200 euro betaald voor een installatie door KPN en blijkbaar heeft deze monteur gefaald, of hebben jullie niet-werkende TV kastjes geleverd. 

Ik wil direct een oplossing: het tv geld retour van de afgelopen maanden en 5 nieuwe werkende tv kastjes. Is dit niet mogelijk, dan wil ik dat dit contract per direct wordt opgezegd zodat wij terug kunnen naar Ziggo waar wij sinds @Home (ruim 20 jaar geleden) nooit problemen hebben gehad.

Jullie hebben allerlei zaken beloofd die jullie niet zijn nagekomen. Schaam je KPN! En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat jullie kastje al het geel in groen veranderd zonder dat je dit bij instellingen kunt veranderd en hapert het beeld en geluid echt continu. Dit is echt verre van de kwaliteit en service van Ziggo en wat jullie beloven. 

1- Het wegvallen van de verbinding gebeurd gemiddeld 1-2 keer per week

2- er zijn geen kabelverbindingen . Er is een modem in de meterkast , er zijn 5 identieke TVkastjes verdeeld over 5 TV’s die bovendien al door jullie monteurs onderling zijn uitgewisseld om te proberen of dat helpt.

Er zijn 3 superwifi’s  waarvan sommige tv’s om ongeveer gelijke afstand staan dus ik kan niet zeggen welke superwifi welke tv bedient/

3- zoals eerder gezegd hebben alle tv’s hetzelfde probleem


Hallo Bram,

Ik heb je 10 dagen geleden een bericht gestuurd en nog steeds geen antwoord gekregen.

Ik zou het erg prettig vinden om een reactie te krijgen.

groet,

erwin croughs


@CMaastricht excuus! Ik zie inderdaad dat ik nog niet gereageerd heb.

Wel heb ik in de tussentijd overleg gehad. Ik wil je vragen eerst nog te kijken of de TV+ wel goed werkt als deze met een kabel op de SuperWifi is aangesloten. 

Ook wil ik je vragen nog te bevestigen dat het gaat om SuperWifi 2 versterkers. De zwarte versie. En dus niet de witte SuperWifi 1.

 


hallo Bram .

Het betreft superwifi 02 versies.

Op dit moment valt het internet/wifi weer steeds weg, ( zaterdagnacht  1/10 om 2400-1.00 uur , zittend in mijn woonkamer )) in het uur hiervoor kreeg ik steeds het bericht dat de wifi-verbinding wegviel ( je hebt geen internetverbinding, start het modem opnieuw op etc .. )en dat ik het modem opnieuw moest opstarten hoewel de andere tv’s en mijn computer wel normaal reageerden. Het internet lampje brandt ook op het modem en opnieuw opstarten ( meerdere keren ) hielp niet hoewel het groene internetlampje wel steeds ging branden.Ook het omwisselen met een ander tv-kastje helpt niet

Ook de groene lamp op de superwifi is gewoon groen.

De internetverbinding lijkt inmiddels hersteld ( 1.00 uur ) , ik schrijf dit nu ook niet om te klagen maar om jullie zoveel mogelijk info te geven om de problemen ( eindelijk ) op te lossen.Inm,iddels 1.30 uur in de nacht en de internet-verbinding valt weer regelmatig even weg , ook op mijn computer.Heb snel even een speedtest gedaan  op moment dat ik wel verbinding heb en  downloadsnelheid is 17 mbps, upload is 7 mbps .

Ook de hele zondagmorgen  ( nu 13.45u ) geen of alleen af en toe internet / TV-verbinding.

Deze ochtend ook de superwifi met kabel verbonden met de TV maar dit geeft geen verbetering. overigens zijn deze ochtend alle  superwifi’s meestal rood gekleurd . speedtest geeft nu resp 17 en 6 mbps .

De helpdesk heeft me het glasvezelkastje laten uittrekken en 3 min later een harde reset van het modem laten uitvoeren, dat helpt. de snelheid is nui ook weer boven 200 mbps maar ik weet uit ervaring dat dit probleem waarschijnlijk weer terug gaat komen

Ik wordt langzamerhand echt wanhopig en zou het erg op prijs stellen als nu iemand eens de moeite komt nemen om hier ter plekke het probleem te onderzoeken en aan te pakken .

groet,

erwin


@CMaastricht ik heb toch nog een monteur je kant op gestuurd. Ik heb die monteur duidelijke instructies gegeven om naar het FTU te kijken. Ik weet nog steeds niet zeker wat de oorzaak precies is. Maar gezien de klachten lijkt me dat op dit moment de beste stap. 

Mocht het tijdstip niet uitkomen, gebruik dan de mail om de monteur te herplannen. Of bel 0800-0402. 


Hallo Bram ,

De monteur heeft het FTU -kastje vervangen en onmiddellijk was de ontvangst beter en sneller, ook vallen er vooralsnog geen zenders meer weg.  Hij vertelde dat er nogal wat problemen waren met de aanwezige versie maar dat hij nu een betere heeft geinstalleerd. Ik hoop van harte dat alles nu goed blijft functioneren, mocht  het onverhoopt terugkomen dan laat ik je dat natuurlijk weten.

Voor nu bedankt voor je begeleiding en mee oplossen van het probleem.

Groet,

Erwin Croughs


Hallo Bram ,

We zijn nu ca 2 uur verder en helaas alweer een probleem, het beeld /geluid blijft nu iedere 10-15 sec even stilstaan !   Op alle zenders en op alle TV’s . Ook valt weer regelmatig de wifi weg .

Resetten helpt niet meer en ook de tel hulpdienst weet geen raad. Volgende week maandag komt weer een nieuwe monteur.

Ik schrijf je dit omdat ik alles goed gedocumenteerd wil hebben , mocht je daarnaast nog een advies hebben dan hoor ik dat graag van je

 

groet,

erwin


Hallo Bram ,

Het probleem is alleen maar groter geworden , ik heb nu bijna geen enkel moment nog een TV-verbinding, hijz egt steeds dat ik geen internetverbinding heb ( hoewel mijn laptop wel gewoon werkt ) en dat ik het modem opnieuw moet opstarten maar dat helpt niet, ook harde reste helpt niet.

groet,

 

erwin


Hi @CMaastricht! Ik vind het echt vervelend te zien dat er toch weer problemen zijn ontstaan. Wel zie ik ook de nieuwe afspraak met de monteur. 

Handige informatie voor de directe toekomst is dat we stappen hebben voor de momenten waarop monteurs het niet op kunnen lossen. We sturen in de eerste instantie toch nog 1 monteur. Lukt het daarna niet hebben we een team dat voor je onderzoekt waarom de vorige monteurs het niet op hebben kunnen lossen. Ik wil er nu nog niet vanuit gaan dat dit het geval gaat zijn. Maar je zit niet in een eindeloze rits monteurs. Als deze monteur het niet oplost gaat het door naar een nieuw team. 


Reageer