Skip to main content
Beantwoord

Enkel teletekst op NPO zenders met KPN TV+

• April 10, 2025
  • 14 reacties
  • 158 keer bekeken

Wij hebben nog maar en paar dagen KPN Plus TV

De grote misser is dat er geen teletekst is voor andere zenders. Waarom alleen van NOS?

Ik snap de reden hiervan niet. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@NicoleAnkone ,

Zelf ben ik ook een groot fan van teletekst. Nu moet ik wel zeggen dat veel andere zenders (dus buiten de NPO-zenders) geen of een beperkte teletekstfunctie hebben. 

Persoonlijk gebruik ik de laatste jaren teletekst vooral via de teletekst-App op mijn telefoon. Het is mijn meest gebruikte app! 

Gaat het jou ook om ondertiteling? Lees dan dit topic een door: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Hallo ​@NicoleAnkone ,

Zelf ben ik ook een groot fan van teletekst. Nu moet ik wel zeggen dat veel andere zenders (dus buiten de NPO-zenders) geen of een beperkte teletekstfunctie hebben. 

Persoonlijk gebruik ik de laatste jaren teletekst vooral via de teletekst-App op mijn telefoon. Het is mijn meest gebruikte app! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Hallo ​@NicoleAnkone ,

Dank voor je reactie. Het gaat inderdaad om andere zenders dan NPO. Teletekst app is ook alleen NPO/NOS

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 10, 2025

Wat is de reden dat je teletekst van anders zenders wilt hebben?

De meeste zenders hebben een app voor de mobiel en daar staat veel meer informatie.

O.a. BBC heeft helemaal geen teletekst meer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2025

Download de app TEXT TV uit de app store.

Behalve die van NOS ook RAI, ARD, ZDF. En nog veel meer. Ook Deens, Zweeds,...

Alleen de teletekst van de 4 regionale zenders die dat nog hebben gaat niet. (Die hebben daar geen app voor).

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Dank voor alle reacties

Mijn man wil i.p.v. via allerlei apps nu eenmaal graag teleteksten op de tv , vandaar. met het ‘oude’ kastje ging dat wel. Het is dus helaas niet anders 😅

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2025

Ik doe dat teleteksten (...) liever op de telefoon. 

Heb je al de app TEXT TV al gedownload? Kan ie naar hartelust teleteksten binnen één app.

NOS TELETEKST en TEXT TV zijn ook voor mobiel en tablet beschikbaar. Hoeft de tv niet aan ook! 🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2025

Teletekst via jouw TV kan alleen als je via een CI+-module rechtstreeks via jouw TV kijkt. Dan ben je niet afhankelijk van de software van een ontvanger.  

In Nederland is dit mogelijk via het CI+-module van KPN-Digitenne. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2025

@Noordzee . Op Digitenne heeft alleen de NPO nog teletekst. Daar is geen module voor nodig. Alleen antenne met power inserter. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2025

In ieder geval TV Oost ook. De rest van de zenders moet ik even checken. Maar het zijn er niet veel meer inderdaad. Dat schreef ik al: 

Hallo ​@NicoleAnkone ,

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Ik doe dat teleteksten (...) liever op de telefoon. 

Heb je al de app TEXT TV al gedownload? Kan ie naar hartelust teleteksten binnen één app.

NOS TELETEKST en TEXT TV zijn ook voor mobiel en tablet beschikbaar. Hoeft de tv niet aan ook! 🙂

Dat is ook alleen NOS helaas, heb het net gezien, dank je wel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2025

Dat is ook alleen NOS helaas,

Nee hoor. Eenmaal pijltje terug. En via channels nog zo'n 30 teletekst services in Europa!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Dat is ook alleen NOS helaas,

Nee hoor. Eenmaal pijltje terug. En via channels nog zo'n 30 teletekst services in Europa!

Dat heb ik inderdaad gezien. Ik zal het aan mij man laten zien. Dank je wel! 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@NicoleAnkone Met een beetje geluk staat er gewoon signaal op het aansluitpunt van Ziggo. Dan kan je gratis de ongecodeerde zenders die Ziggo doorgeeft ontvangen, waaronder NPO, ARD, ZDF, WDR en NDR en hun teletekst. Kwestie van proberen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@NicoleAnkone. Welkom op de KPN Community! 

Het kan even wennen zijn als je van een ‘oudere’ tv-ontvanger overgaat naar een KPN TV+ ontvanger. Je krijgt er veel moois voor terug, maar je verliest wel de standaard Teletekst toegang via een knop op je afstandsbediening helaas. Gelukkig ben je al helemaal op de hoogte gebracht in dit topic over wat je mogelijkheden wel zijn, waarvoor dank!. Als je nog vragen hebt over de nieuwe tv-ontvanger, stel ze dan gerust of open een nieuw topic. Dan helpen we je weer verder!