Skip to main content

sinds enige maanden zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel. wij hebben de volgende ergernis. Elke keer als wij via ViaPlay F1 willen kijken moeten wij het boxje resetten echt waardeloos stroom er af 30sec wachten stroom er weer op KPN gaat dan opnieuw opstarten. direct de volgende ergernis omdat de synchronisatie van het geluid niet klopt en opnieuw moet worden ingesteld. dit weekend moet dat helaas elke keer dat wij F1 willen volgen dus dit weekend 5 keer
 de grote ergernis blijft dan het gebrek dat KPN niet oplost. 

KPN kom met een goede oplossing 

@ergernis kpn tv boxje Hallo en welkom in onze community!

Dit euvel is niet een dingetje dat me meteen bekend voor komt, maar alsnog goed dat je dit aankaart. Om te kijken naar waar dit van komt, ben ik naar een aantal dingen benieuwd:

• Welk modem heb je?
  • Hoe is je TV+ Box aangesloten op het modem?
  • Gebruik je andere streamingsdiensten, en zo ja, hoe ervaar je het gebruik daarvan?
  • Hoe start je Viaplay precies op?
  • Kan je uitleggen wat er gebeurt, voordat je de TV+ box stroomloos maakt?
  • Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, welke?

Alle details zijn welkom. Op die manier kunnen we hier in de community beter met je meedenken. @PeterG herken jij dit misschien, en/of heb jij tips of truucs?

Wat gebeurt er dan als je de app aan klikt?

Starten andere apps wel goed op?

Ik neem aan dat het je juist niet meteen bekend voorkomt Alexandra. Mij niet in ieder geval. Dus de bovenstaande vragen. 

Zelf gebruik ik de Viaplay app in de TV+ box niet overigens. Maar via de tv. Omdat dat al was voordat ik de TV+ box had.

Formule 1 kijk ik via F1TV, gratis in combinatie met Viaplay overigens. 

Engels voetbal kijk ik nog wel via de Viaplay app.

kpn box12b

tv box bedraad aangesloten

via app 

als wij diaplay opstarten krijg ik enkel een draaiend pictogram en start diaplay niet op

stroomloos maken tvbox 30 sec wachten en weer aansluiten dan start kan opnieuw op vervolgens kan ik wel diaplay starten

geen foutmelding

volgens info per telefoon gekregen van KPN service zo het een software probleem zijn waar aan gewerkt wordt

Nou. Toch maar ingelogd op de Viaplay app op de box. Daarna meerdere keren afgemeld en aangemeld. 

Geen probleem. 

Sluit je de app wel steeds netjes af?

Klik op kromme pijltje terug. Soms meerdere keren als je niet in het hoofdscherm zit. 

Dan krijg je onderstaande. 

Ik herken het probleem zelf ook niet direct, maar we hebben het wel doorgegeven aan de tv mensen, en zij hebben het bij Viaplay gemeld. Dus er wordt naar gekeken. Ik weet niet of wij daar dan direct wat van horen. Als dat zo is, dan laten we het weten. 

Eventueel kun je, als alternatief, misschien de Viaplay app gebruiken op een smart tv (als je die hebt). Of op een mobiel of tablet en van daaraf casten naar een Chromecast of vergelijkbaar apparaat. 

Reageer