Skip to main content
Vraag

Erotiek verbergen doet dat niet meer onder Films

• January 25, 2026
  • 12 reacties
  • 141 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Erotiek verbergen verbergt alleen nog maar de zenders. Niet meer onder Films. Terwijl je toch alle erotiek wilt verbergen. Hier TV+ ontvanger. 

12 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 25, 2026

Hi Peter. Dit lijkt mij ook verre van ideaal, helemaal als je kinderen in huis hebt. 

Ik heb dit doorgezet, dankjewel voor het melden en je scherpe blik! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 25, 2026

@PeterG, zou je het nog eens willen proberen en goed controleren of dat wel goed is ingesteld? Ik heb het hier laten controleren door iemand en het werkt goed. Het is een Soundbox maar dat zou niet uit moeten maken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Ik heb hier gecontroleerd en het klopt. Bij erotiek verbergen vraagt het bij films om PIN code en laat zien. De erotische zender zijn toch niet te kiezen. Bij niet verbergen vraagt het niet om PIN code

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • January 25, 2026

Oh ja. Inderdaad. Pincode.

Dat is dan veranderd. Want eerst was de button erotiek helemaal niet te zien.

Als zo'n verandering niet vermeld is weet je het toch niet?

Of stond het ergens bij een product update?

Ik zou graag de button erotiek ook weg hebben op mijn woonkamer televisie. Zoals eerst. Want dat is tenslotte verbergen ​​​​​​. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 28, 2026

Ik zou graag de button erotiek ook weg hebben op mijn woonkamer televisie. Zoals eerst. Want dat is tenslotte verbergen ​​​​​​. 

Mag ik weten wat dit precies is? Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je ziet? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 28, 2026

Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je ziet? 

Nu gaan we het krijgen !    😵

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • January 28, 2026

Jullie hebben toch zelf óók de DIW7022? Wat een geflapdrol om dan een schermfoto te vragen. 

Dan zien jullie ondanks 'erotiek verbergen' toch óók die button erotiek nog? Onder Films. 

Die wil ik niet, zoals eerst. En als je kinderen hebt lijkt het me ook onwenselijk. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 28, 2026

Nou ja, ik/wij proberen te begrijpen wat jij bedoelt. Die knop staat er omdat dat nou eenmaal in ons aanbod zit. Dat je dat niet wilt is weer een ander verhaal. 

Er valt verder niets te zien als alles verborgen zit en als je de pincode niet hebt. Ik geef dit echter wel door hier. 

Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je ziet? 

Nu gaan we het krijgen !    😵

Gelukkig viel het mee. 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • January 28, 2026

Die knop stond er eerst niet. (En bij de Linux ontvangers ook op heden niet).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 28, 2026

Ik zie het nu ook op de DIW bij films staan, een rubriek erotiek, maar als ik daar op klik moet ik eerst een pincode ingeven, en die weten, als het goed is, kinderen niet, anders de pincode aanpassen.

Die kinderen zien eerder, als ze dat willen en kunnen, erotisch materiaal op hun mobiel of tablet.

Dus wat is het probleem?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • January 28, 2026

Ik wil die optie helemaal niet op de woonkamer televisie. 

Film1 staat er ook terwijl ik daar geen abonnement op heb. En ook niet wil. Ook irritant. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 28, 2026

Beste ​@PeterG met alle respect, ik zie niets op het startscherm staan als ik de tv aan zet.

Ik moet bewust bovenin de rubriek films aanklikken en dan zie ik o.a. Pathe, Pluspakket, Film1 Kids en Erotiek.

Dus ik moet wel een paar stappen zetten voordat het zichtbaar is, niet als je de tv gewoon aanzet.

Dus jouw reactie lijkt me een tikje😎