Skip to main content
Vraag

ErrorCode 21 op Samsung TV met iTV app

• November 9, 2025
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Deze foutcode verschijnt sinds kort dagelijks in beeld bij opstarten kpn iTV app op mijn Samsung tv.  Ik moet de app dan iedere x opnieuw opstarten en opnieuw inloggen.   App is tevens vaak wazig qua beeld.  Tv is via wifi verbonden.  Apps als Netflix etc werken zonder problemen. Wat kan er aan de hand zijn ? 

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Hoe is de tv verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Of gaat het via WIFI?

Dit vond ik op Google:

Foutcode 21 bij de KPN TV app duidt meestal op een netwerkprobleem. Los dit op door eerst de router en het apparaat waarop de app draait opnieuw op te starten, de cache van de app te legen en de app te updaten naar de nieuwste versie. Als dat niet werkt, kun je ook de software van je apparaat updaten en de app opnieuw installeren. 

Stappen om het probleem op te lossen

• Herstart apparaten: Start eerst je router en daarna het apparaat waarop je de KPN TV app gebruikt opnieuw op. Dit vernieuwt de netwerkverbinding.
  • Wis de cache: Ga naar de instellingen van je apparaat, zoek de KPN TV app en wis de cache. Dit verwijdert tijdelijke bestanden die mogelijk problemen veroorzaken.
  • Update de app: Zorg ervoor dat je de meest recente versie van de KPN TV app hebt geïnstalleerd. Je kunt dit controleren in de app store op je apparaat.
  • Update de apparaatsoftware: Controleer of er software-updates beschikbaar zijn voor je apparaat zelf (zoals een smartphone of smart-tv). Installeer deze indien nodig.
  • Installeer de app opnieuw: Als de bovenstaande stappen niet werken, verwijder dan de KPN TV app van je apparaat en installeer deze opnieuw uit de app store. 

Als je nog steeds problemen ondervindt na het volgen van deze stappen, kun je via de KPN website of de MijnKPN app de tv-probleemoplosser gebruiken om specifieke hulp te krijgen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 9, 2025

Tv via wifi met expertise 10 box.   Wifi versterker is er onlangs tussen gezet.  Sindsdien meer en vaker deze foutmelding 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

WIFI is makkelijk, geen kabels trekken.

Maar als er heel veel WIFI verkeer is, kan dat een probleem voor tv kijken zijn.

Een UTP kabel is en blijft het beste.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hoi ​@Dtcsanro , welkom hier op onze Community en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is heel vervelend tv kijken op deze manier dus goed dat je daar via deze weg melding van maakt! Kun je eens kijken of de software van jouw Samsung televisie ook helemaal up to date is? Verouderde software kan problemen geven en dat is een optie die ik hier niet uit kan sluiten. Heb je de app ook al een keer verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd? Als zaken zoals Netflix wel gewoon werken dan is de verbinding in principe gewoon goed. Hopelijk kun je deze zaken allemaal checken en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!