Skip to main content
Vraag

Errormelding 409-EXT_200 bij activeren KPN TV ontvanger

• 14 maart 2025
  • 4 reacties
  • 213 keer bekeken

Hallo, 

Ik krijg bij het activeren steeds de errormelding “409-EXT_200”.  

Wat ik vermoed; mijn ouders zijn recent ergens anders gaan wonen en hadden een KPN abonnement. Nu heb ik zelf een KPN abonnement afgesloten. De KPN box van mijn ouders is gewoon bij mij blijven staan. Moet deze box dan nog eerst vrijgegeven worden?

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36642 reacties
  • 14 maart 2025

Hallo ​@J1989 ,

Als jij zelf een abonnement hebt afgesloten bij KPN inclusief TV, dan ontvang je van KPN een eigen huurontvanger. En die zal het wel gaan doen. Je kunt in MijnKPN jouw abonnement uitbreiden met TV. 

Die ontvanger van jouw ouders hoort bij hun abonnement. Als zij hun abonnement gaan opzeggen, krijgen ze vanzelf een verzoek om die ontvanger naar KPN terug te sturen. 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Wat ​@Noordzee zegt klopt. Deze ontvanger hoort bij het abonnement van jouw ouders, dus als zij hun abonnement hebben opgezegd, moet de ontvanger terug naar KPN.

Foutcode 409-EXT_200 betekend dat de ontvanger niet meer gebruikt kan worden. Meest voorkomende reden is het opzeggen van het abonnement waar de ontvanger bij hoort.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 maart 2025

De box die bij mijn abonnement hoort, is geïnstalleerd bij mijn ouders. Was praktischer en volgens de monteur kon dit gewoon. 

Ik heb ook altijd internet gehad, alleen kpn tv kan ik niet activeren. 

De box die bij mijn abonnement hoort nu thuis bij mij geïnstalleerd, maar nu heb ik helemaal geen internet meer. Iemand die weet wat ik nu moet doen?  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 17 maart 2025

Hi ​@J1989, welkom bij onze community. 

Jeroen en Noordzee leggen dit goed uit, waarvoor dank. Je hoort altijd de apparatuur te gebruiken die bij jouw abonnement hoort. Wel vreemd dat je nu helemaal geen internet hebt. 

Heb je alleen de televisieboxen omgeruild? Of heb je ook de modem omgeruild? Zou ik ook mogen weten welke modem je hebt en welke lampjes daarop branden? Zou je ook je modem willen resetten naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door het resetknopje 10 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Mocht dit ook niet werken, neem dan even contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen.

Reageer