Skip to main content

Ervaring en feedback over de Soundbox

• January 13, 2026
  • 1 reactie
  • 78 keer bekeken

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16

Zo nieuwsgierig als ik ben als technerd (en nu kpn de €24,50 meerkosten heeft laten vallen) heb nu even de soundbox een beetje getest, maar na de testmaand gaat deze weer terug naar kpn omdat ik ook met grote prijsverhoging die aanstaande is overstap op NLZiet (die heeft ook een Apple TV app, jaja).

De Soundbox heeft mijns inziens ook veel bugs, ik weet niet in hoeverre die bekend zijn, maar een kleine opsomming :
- Het geluid begint tijdens het tv kijken op random momenten zo traag te lopen dat er niks meer van gesprekken te volgen zijn. Na een herstart blijft dit en wordt pas opgelost als ik de instelling voor geluid aanpas naar een vaste vorm.
- De lampjes op de box, werken niet goed. Als de Google Assistent op stil staat en als de mute wordt opgeheven via de knop blijft het mute lampje gewoon branden. Totdat er een herstart volgt. 
- Op de soundbox die in de slaapkamer staat, is er een disco van een secundair klein lampje rond het mute lampje. Zowel dansende van links tot rechts. 
- De Soundbox gaat regelmatig midden in de nacht ineens aan, zonder dat er ook maar een commando is gegeven of dat de AB binnen mijn bereik is. 

Een positieve noot, ik vind het geluid wel mooi, in tegenstelling tot wat ik hier lees. Maar ik denk dat men toch echt de soundbox met een soundbar vergelijkt en dan valt het vies tegen inderdaad. Maar als je niet die verwachtingen hebt, is het stukken beter dan het blikkerige geluid van de tv speakers. 

1 reactie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Chrizziey. Leuk om te lezen dat je uiteindelijk de Soundbox hebt kunnen testen! Bedankt voor het uitgebreid uiteenzetten van je bevindingen. Ik geef je feedback door!